glutamat ?

1. Data: 2002-01-25 13:27:22

Temat: glutamat ?
Od: sceptyk <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pomocy!
Czy ktos wie coz to jest glutamat i skrobia spozywcza, ktore wystepuja
w przepisach (zwlaszcza kuchni chinskiej)?

pozdrawiam
sceptyk

1. Data: 2002-01-25 13:50:16

Temat: Re: glutamat ?
Od: "Nomika" <m...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

"sceptyk" <s...@o...pl> wrote in message
: Pomocy!
: Czy ktos wie coz to jest glutamat i skrobia spozywcza, ktore wystepuja
: w przepisach (zwlaszcza kuchni chinskiej)?
:
A nie glutaminian? To wzmacniacz smaku i zapachu. Ja tego nie uzywam a
"chinszczyzna" wychodzi super. Jesli w przepisie wystepuje natomiast skrobia
spozywcza to uzywam make ziemniaczana.
Pozdrawiam,
Monika

1. Data: 2002-01-25 13:56:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>glutamat, czyli glutaminian sodu. Nie trzeba, ale mo?na. Dla niektórych
>jedzenie robi si? lekkosrawne, jak to dodasz. Na ogó? i tak jest w sosie
>sojowym. Ja u?ywam takowego bez glutaminianu.
>
>Waldek

gdziejsik czytalam/zlyszalam, ze sojowy sos to jest po prostu
naturalny glutaminian. no bo jest. a ze brazowawy to insza
inszosc

Krysia
skrobia to maka kart. moze byc inna co sie robi przezroczysta

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-25 13:56:41

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "chinszczyzna" wychodzi super. Jesli w przepisie wystepuje natomiast skrobia

glutamat, czyli glutaminian sodu. Nie trzeba, ale można. Dla niektórych
jedzenie robi się lekkosrawne, jak to dodasz. Na ogół i tak jest w sosie
sojowym. Ja używam takowego bez glutaminianu.

Waldek

1. Data: 2002-01-25 14:01:21

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

. Dla niektórych
> jedzenie robi się lekkosrawne,

literowka czy zamierzone okreslenie? ;-))))))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-25 14:39:34

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> . Dla niektórych
>
> literowka czy zamierzone okreslenie? ;-))))))

zamierzona literówka ;-)

Waldek

1. Data: 2002-01-26 00:59:04

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 Jan 2002 14:50:16 +0100, "Nomika" <m...@a...net>
wrote:

> [...]
>: Czy ktos wie coz to jest glutamat i skrobia spozywcza, ktore wystepuja
>: w przepisach (zwlaszcza kuchni chinskiej)?

natrium glutamate, glutamate acid... jak ktos niekumaty to
przetlumaczy literka po literce a nie od razu na polska nazwe -
glutaminian sodu, kwas glutaminowy...
> To wzmacniacz smaku i zapachu. Ja tego nie uzywam a
>"chinszczyzna" wychodzi super.

Niemozliwe. Zwlaszcza ze w kuchni chinskiej nie uzywa sie ani
glutaminianu sodu ani kwasu glutaminowego w postaci czystego
preparatu. Uzywa sie hydralizatu bialkowego w postaci sosu sojowego -
fakt, glownym skladnikiem sa sole proste kwasu glutaminowego ale
czysty glutaminian nie moze sie smakiem rownac z sosem sojowym.

>Jesli w przepisie wystepuje natomiast skrobia
>spozywcza to uzywam make ziemniaczana.

I slusznie, choc sadze ze Zoltki raczej jakas ryzowa albo jeszcze
cholera wie z czego preparowana skrobie stosuja. Zreszta i
ziemniaczana mozna spreparowac na rozne sposoby...

--
Darek

1. Data: 2002-01-26 07:47:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>I slusznie, choc sadze ze Zoltki raczej jakas

a daloby sie jakiegos innego slowa uzyc? Moze byc tez z duzej
litery

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-01-26 12:04:40

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson wrote:

> a daloby sie jakiegos innego slowa uzyc? Moze byc tez z duzej
> litery

wiesz, Polaczki tak mają.

Co do żarcia, to w Chinach też rośnie pszenica i kukurydza, z tego też
skrobię można robić. Ale z ciekawości sprawdzę u mojego zaopatrzeniowca,
czyli wietnamskiego tajlandczyka.

Waldek

1. Data: 2002-01-27 01:06:53

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sos sojowy robi sie z prazonych plackow sojowych fermentowanych przez
grzyba Aspergillus niger.
jotem

Krysia Thompson wrote:

> [...]
> inszosc
>
> Krysia
> skrobia to maka kart. moze byc inna co sie robi przezroczysta

wok żelwny czy stalowy
OT - dzisiejsze spotkanie w Krakowie
ciasto japonskie Moniki W.
Stojak