grzane piwo lub wino

1. Data: 2002-10-26 17:38:54

Temat: grzane piwo lub wino
Od: "polo" <n...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
jajko,miod,gozdziki........
Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

Pozdrowionka!

1. Data: 2002-10-26 18:51:40

Temat: Re: grzane piwo lub wino....piwo (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"polo" <n...@h...pl> wrote:

>Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
>jajko,miod,gozdziki........
>Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

"dwa żółtka 3 - 5 łyżek cukru ( zależnie od upadobań ) 1 piwo
Żółtka utrzeć z cukrem ( tak, jak kogiel mogiel ). Piwo wlać do
garnka i podgrzewać prawie do wrzenia ( NIE ZAGOTOWAĆ ).
Mieszając żółtka dodać niewielką częś piwa i starannie wszystko
wymieszać, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. następnie dolać
reszte piwa i wyać" Dariusz Trzeciak

"Zoltka musza byc _bardzo dokladnie roztarte_ z cukrem na
jednolita mase, wtedy sie nie zwarzy nawet jak zalejesz wrzatkiem"
Wojciech Borczyk

"Ja jeszcze do gotujacego sie piwa dodaje cynamon, gozdziki i
skorke pomaranczowa..."Wojtek Borczyk

"A ja, zamiast cukru używam miodu, często bez jajek" Tomasz Niemiec

"Ja stosuję proporcje: 4 goździki na 1/2 litra piwa. Do
odrobiny wody wrzucam goździki i gotuję je- aby woda odparowała nieco;
do tego piwo- a kiedy już będzie ciepłe dodaję miód (np. 12
łyżka na 1/2 l piwa - ale można zgodnie z gustem- słodsze
bardziej lub mniej). Podgrzać do odpowiedniej temperatury- byle nie
zagotować. Po wlaniu do kufla/szklanki można trochę cynamonu na
piankę. "Mdana

"Składniki : * Butelka ciemnego piwa (najlepiej porter) * 1
jajko * 1 cytryna * 1 pomarańcze * 2 łyżki naturalnego miodu Piwo
zagrzać, dodać miód i ubite na kogel-mogel jajko. Rozdzielić
pomarańcze i cytrynę na pół. Jedną połowe owoców pokroić i dodać
do wywaru (piwnego oczywiście) z drugiej części owoców wycisnąć
sok i również dodać do piwa. Zamieszać, wymieszać, zagotować i
WYPIĆ."Seba

"Składniki: 0,5 l piwa , 2 łyżki cukru, 0,5 łyżeczki cynamonu,
0,5 łyżeczki zmielonych goździków. Sposób przyrządzenia: Wsyp
cukier, cynamon i zmielone goździki do niedużego garnka; zalej
je siedmioma łyżkami piwa, zamieszaj i poczekaj aż cukier się
rozpuści; zagotuj i przetrzymaj pod pokrywką 3 minuty. Dolej
pozostałe piwo, przykryj garnek pokrywką i na silnym ogniu
doprowadź do wrzenia. Odczekaj chwilę aż przyprawy osiądą na dnie i
porozlewaj napój do porcelanowych albo kamionkowych kubków.

I inny:

Składniki: 1/2 l piwa, 1/4 l soku z czarnej porzeczki, średniej
wielkości cytryna, odrobina wanilii Sposób przyrządzenia:
Podgrzej na małym ogniu piwo, tak by nie wykipiało, dodaj sok z
czarnej porzeczki i dobrze wymieszaj. Dopraw do smaku wanilią.
Cytrynę pokrój w plasterki i włóż do powstałego ponczu.

i jeszcze:

Składniki: 0,5 l piwa Strong, 1 dorodna, intensywnie wybarwiona
pomarańcza, kawałek cynamonu, 4 goździki, 1,5 czubatej łyżki
cukru. Sposób przyrządzenia: Obetrzyj aromatyczną skórkę z
pomarańczy; wyciśnij i odcedź sok z owocu. Do niewielkiego garnka
wsyp cukier, startą skórkę pomarańczową i cynamon; zalej te
przyprawy siedmioma łyżkami piwa, wymieszaj aż do rozpuszczenia
cukru i zagotuj pod przykryciem. Wlej pozostałe piwo i sok z
pomarańczy, przykryj i na silnym ogniu szybko doprowadź do wrzenia. + :)

Składniki: 0,5l piwa, 1 jajko, 1 cytryna, 1 pomarańcza, 1,5
łyżki naturalnego miodu Sposób przyrządzenia: Zagrzej piwo, dodaj
miód i ubite na kogel-mogel jajko. Rozdziel pomarańcze i
cytrynę na pół. Połowę owoców pokrój i dodaj do ogrzanej masy, z
drugiej części owoców wyciśnij sok i również dodaj do piwa. Ciągle
mieszając doprowadź do wrzenia." Mirek

zsumowala....AgataW.

1. Data: 2002-10-26 19:01:37

Temat: Re: grzane piwo lub wino...wino (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"polo" <n...@h...pl> wrote:

>Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
>jajko,miod,gozdziki........
>Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

Wino......

"w wersji okolowytrawnej kupuje sie tansze, czerwone, wytrawne
wino, doprawia gozdzikami, imbirem i cynamonem, w wersji
okolodeserowej kupuje sie tanie slodkie okoloczerwone wino, doprawia
powyzszym plus wanilia, dorzuca kawalki obranych jablek (2 na
wino) i nieobranych, ale sparzonych pomarancz (1 na wino).
wychodzi rewelacja, byle goscie nie ogladali butelek przed pierwsza
konsumpcja! :) liczba owocow to raczej minimum nizli dokladny
przepis. powinno sie gar przykrywac talerzem z lodem albo zimna
woda, coby alkohol nie wyparowywal, ale mnie nie zawsze sie
chce. i tak dziala..."Dominika Widawska

"Robię grzane wino w ten sposób: podgrzewam je w emaliowanym
bądź kamionkowym garnku, nie dopuszczając do zagotowania, wrzucam
plasterek cytryny i przyprawy: goździki, cynamon, ciutkę
imbiru, gałki muszkatołowej... Jak ktoś woli słodsze, można dodać
trochę miodu. Aha, można też ułatwić sobie życie używając
Gluhfix, to taka gotowa przyprawa do grzanego wina, do dostania w
Niemczech. Wygląda jak herbatka ekspresowa, i trzeba toto trzymać
koło 10 minut w gorącym winie. Do gorącego wina doskonale pasują
rodzynki, orzechy albo np. piernik z bakaliami" Anetek

"Ja wrzucam przyprawy do termosu, na to leje gorace wino,
odstawiam i popijam w miare ochoty. Grzane wino, "mulled wine" bylo
niegdysulubionym napojem oksfordzkich uczonych. Nalewalo sie do
specjalnegonaczynia wprzod rozgrzanego w kominku. Ulubionym
gatunkiem byl claret czyli po polsku z francuska bordeaux. O ile
pamietam mozna tez zagrzacwino wkladajac do naczynia z winem
rozgrzany pogrzebacz. Zobaczcie tezmoj przyczynek do watku
"nalewka z wisni"Wladyslaw

"Anglicy uzywaja clareta, czyli po polsku z francuska
czerwonego bordeaux." Wladyslaw

"Właściwie może to być dowolne czerwone wino, może być całkiem
tanie; jak jest zbyt wytrawne, to się je dosłodzi miodem, jak
zbyt słodkie, to się nie będzie słodzić w ogóle... Dobrego,
szlachetnego wina nie ma po co grzać, lepiej wypić 'w naturze' -
szkoda po prostu."Aneta Baran

"Grzaniec beskidzki
3/4 litra słodkiego wina cherry (takiego zwykłego i taniego)
1/2 litra janego łagodnego piwa
30 ml dobrego rumu
laska wanili
kilka goździków
Wino z piwem, goździkami i wanilią (można ją zastąpić cukrem
waniliowym z naturalna wanilia) podgrzewamy, ale nie gotujemy.
Następnie dodajemy rum... i to w zasadzie wszystko. Wychodzi
pachnący grzaniec o intensywnym smaku. Jeśli ktoś lubi mocne
wrażenia, to może dodać odrobinę więcej rumu. Wystarczy przelać do
kubeczków i rozkoszować się takim gorącym winem w chłodne
wieczory. Przepis dostaliśmy kilka lat temu od pewnego kelnera z
Restauracji Beskidzkiej w Wiśle."Wkn

"W przepisach francuskich zalecaja tradycyje wina czerwone jak
bordo czy burgund. Angielski mulled claret to grzane bordo. Sa
to jak najbardziej wytrawne wina. Co do korzeni -- dobrze jest
dodac skorke cytrynowa lub pomaranczowa. Ja daje tez imbir
i/lub kardamon."Wladyslaw

"Jest do kupienia (Kamis?) gotowa torebka z przyprawami do wina
grzanego. Wystarczy podgrzac wino, dosypac przyprawy i
wymieszac. Smakuje jak galicyjski, oczywiscie duzo zalezy od wina."
Jacek Suliga

"...wlasnie zrobilam i musze pochwalic ze jest rewelacyjne.
jako ze przepis podawany na drodze usta-ucho zrobilam tak jak
zapamietalam. 1/2 butelki wina czerwonego polwytrawnego czubata
lyżka stolowa miodu (dalam gryczany) 1/2 lyzeczki cynamonu 1/2
cytryny w plastrach 6 gozdzikow 1/2 lyzeczki cukru waniliowego
mocno zagrzalam-ale nie doprowadzac do wrzenia." przepis Violi
podany przez Mechcie

"Dodam od siebie, ze zamiast cynamonu mozna uzyc galki
muszkatalowej albo imbiru jak kto lubi ostrzejsze a zamiast 1/2 butelki
wina mozna uzyc calej " Jader

AgataW

1. Data: 2002-10-26 19:12:45

Temat: Re: grzane piwo lub wino
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
> jajko,miod,gozdziki........
> Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

Czerwone wytrawne, lub polwytrawne wino, do tego kilka gozdzikow - na jedno
winko 4-5, do smaku cynamonu, imbiru, galki, anyzku, sok z jednej dwoch
cytryn, w zaleznosci jaka slodycz chce sie uzyskac - miod, ja dodaje 3 lyzki
raz robilam z przyprawa do grzanego wina "Kotanyi"
innym razem nie doszperalam sie do takowej i uzylam przyprawe korzenna do
piernika (mieszanka) smakowalo rownie dobrze :)

1. Data: 2002-10-26 21:02:38

Od: "Piotr/inw" <i...@a...alto.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
> jajko,miod,gozdziki........
> Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

Ja do piwa dodaje gożdziki (3-4 na jedno piwo), imbir (szczypta na końcówce
łyżeczki) i miód (łyżka).Można na końcu posypać grańca szczyptą imbiru.

--
Piotr

1. Data: 2002-10-28 14:02:15

Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W sklepach IKEA jest do kupienia GLOGG - w półlitrowej butelce
świetnie nadaje się do grzanego wina i wódki .
W Szwecji i Norwegii bardzo popularny w zimie i naprawde doskonały .
Przepis na etykiecie po polsku .
Zbyszek

1. Data: 2002-10-28 20:02:48

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbyszek9" <z...@p...onet.pl>
> W sklepach IKEA jest do kupienia GLOGG - w półlitrowej butelce
> świetnie nadaje się do grzanego wina i wódki .

Co to jest GLOGG ????
Barbara

---

1. Data: 2002-10-29 00:24:10

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 28 Oct 2002 21:02:48 +0100, "Barbara"

>Co to jest GLOGG ????

glogg - gorący poncz z czerwonego wina z rodzynkami i skórką
pomarańczową, doprawiony gorzkimi ziołami i korzeniami: kardamonem,
goździkami, cynamonem

a we flaszce z Ikei ekstrakt tychże ingrediencyj (bez wina)

hmmm

1. Data: 2002-10-29 01:04:03

Od: "Barbara" <p...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hmmm" <k...@i...com>

"Barbara"

> [...]
> goździkami, cynamonem
>
> a we flaszce z Ikei ekstrakt tychże ingrediencyj (bez wina)

To moze byc ciekawe, ale pewnie cholerycznie drogie [juz nie mowiac o takim
drobiaxgu, ze ode mnie do IKEI to tak jak na drugi
koniec swiata prawie].
Moze ten sklad jest podany precyzyjnie?
Bo, generalnie, brzmi to super ciekawie :-))))
Barbara

---

1. Data: 2002-10-29 13:53:17

Od: hmmm <k...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 29 Oct 2002 02:04:03 +0100, "Barbara"

> [...]
>koniec swiata prawie].
>Moze ten sklad jest podany precyzyjnie?
>Bo, generalnie, brzmi to super ciekawie :-))))

Nie wiem ile kosztuje teraz, ale ładnych parę lat temu (pożółkła mi
naklejka z ceną) flaszka 1/2l kosztowała 15,00.
Niestety, skład nie jest dokładny:
"woda, cukier, świeży sok z cytryny i winogron, sok owocowy,
przyprawy, wyciąg ze skórek winogron, karmel..." i różne E :-)

Napisali jeszcze:
"Tradycyjny napój korzenny wytwarzany wg starych receptur (tak,
zwłaszcza te Ecośtam - przyp. hmmm). Zachowuje pełny smak niezależnie
od tego, czy wybierzesz bezalkoholowy czy mocniejszą alternatywę.
Wspaniale rozgrzewa na spacerze lub nartach." i inne blablabla...

Moim zdaniem lepiej z flaszką wina w gar wrzucić cynamonu, goździków,
kardamonu, skórki z pomarańczy (albo kilka ćwiartek całej, fajnie
nasiąka i pyszne...), cukru do smaku. Wyjdzie lepiej i bez E.

hmmm

Zupka Dla Trolla [P]
OT - pedofil w Polsacie2
Syrop malinowy z kwiatem lipy