Re: grzane piwo lub wino....piwo (P)

From: AgataW <a...@g...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: grzane piwo lub wino....piwo (P)
Date: Sat, 26 Oct 2002 18:51:40 GMT

"polo" <n...@h...pl> wrote:

>Jak przyrzadzic pysznego grzanca??? Ponoc mozna dodac
>jajko,miod,gozdziki........
>Ale moze zna ktos bardziej dokladna recepture?

"dwa żółtka 3 - 5 łyżek cukru ( zależnie od upadobań ) 1 piwo
Żółtka utrzeć z cukrem ( tak, jak kogiel mogiel ). Piwo wlać do
garnka i podgrzewać prawie do wrzenia ( NIE ZAGOTOWAĆ ).
Mieszając żółtka dodać niewielką częś piwa i starannie wszystko
wymieszać, aż do uzyskania jednolitej konsystencji. następnie dolać
reszte piwa i wyać" Dariusz Trzeciak

"Zoltka musza byc _bardzo dokladnie roztarte_ z cukrem na
jednolita mase, wtedy sie nie zwarzy nawet jak zalejesz wrzatkiem"
Wojciech Borczyk

"Ja jeszcze do gotujacego sie piwa dodaje cynamon, gozdziki i
skorke pomaranczowa..."Wojtek Borczyk

"A ja, zamiast cukru używam miodu, często bez jajek" Tomasz Niemiec

"Ja stosuję proporcje: 4 goździki na 1/2 litra piwa. Do
odrobiny wody wrzucam goździki i gotuję je- aby woda odparowała nieco;
do tego piwo- a kiedy już będzie ciepłe dodaję miód (np. 12
łyżka na 1/2 l piwa - ale można zgodnie z gustem- słodsze
bardziej lub mniej). Podgrzać do odpowiedniej temperatury- byle nie
zagotować. Po wlaniu do kufla/szklanki można trochę cynamonu na
piankę. "Mdana

"Składniki : * Butelka ciemnego piwa (najlepiej porter) * 1
jajko * 1 cytryna * 1 pomarańcze * 2 łyżki naturalnego miodu Piwo
zagrzać, dodać miód i ubite na kogel-mogel jajko. Rozdzielić
pomarańcze i cytrynę na pół. Jedną połowe owoców pokroić i dodać
do wywaru (piwnego oczywiście) z drugiej części owoców wycisnąć
sok i również dodać do piwa. Zamieszać, wymieszać, zagotować i
WYPIĆ."Seba

"Składniki: 0,5 l piwa , 2 łyżki cukru, 0,5 łyżeczki cynamonu,
0,5 łyżeczki zmielonych goździków. Sposób przyrządzenia: Wsyp
cukier, cynamon i zmielone goździki do niedużego garnka; zalej
je siedmioma łyżkami piwa, zamieszaj i poczekaj aż cukier się
rozpuści; zagotuj i przetrzymaj pod pokrywką 3 minuty. Dolej
pozostałe piwo, przykryj garnek pokrywką i na silnym ogniu
doprowadź do wrzenia. Odczekaj chwilę aż przyprawy osiądą na dnie i
porozlewaj napój do porcelanowych albo kamionkowych kubków.

I inny:

Składniki: 1/2 l piwa, 1/4 l soku z czarnej porzeczki, średniej
wielkości cytryna, odrobina wanilii Sposób przyrządzenia:
Podgrzej na małym ogniu piwo, tak by nie wykipiało, dodaj sok z
czarnej porzeczki i dobrze wymieszaj. Dopraw do smaku wanilią.
Cytrynę pokrój w plasterki i włóż do powstałego ponczu.

i jeszcze:

Składniki: 0,5 l piwa Strong, 1 dorodna, intensywnie wybarwiona
pomarańcza, kawałek cynamonu, 4 goździki, 1,5 czubatej łyżki
cukru. Sposób przyrządzenia: Obetrzyj aromatyczną skórkę z
pomarańczy; wyciśnij i odcedź sok z owocu. Do niewielkiego garnka
wsyp cukier, startą skórkę pomarańczową i cynamon; zalej te
przyprawy siedmioma łyżkami piwa, wymieszaj aż do rozpuszczenia
cukru i zagotuj pod przykryciem. Wlej pozostałe piwo i sok z
pomarańczy, przykryj i na silnym ogniu szybko doprowadź do wrzenia. + :)

Składniki: 0,5l piwa, 1 jajko, 1 cytryna, 1 pomarańcza, 1,5
łyżki naturalnego miodu Sposób przyrządzenia: Zagrzej piwo, dodaj
miód i ubite na kogel-mogel jajko. Rozdziel pomarańcze i
cytrynę na pół. Połowę owoców pokrój i dodaj do ogrzanej masy, z
drugiej części owoców wyciśnij sok i również dodaj do piwa. Ciągle
mieszając doprowadź do wrzenia." Mirek

zsumowala....AgataW.