grzyby do bigosu

1. Data: 2004-10-08 21:55:19

Temat: grzyby do bigosu
Od: "Nisia*" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy suszone grzyby przechowywane przez 10 lat w sloiku beda nadawaly sie do
spozycia?
Znalazlam cos takiego w szufladzie, a akurat tego skladnika brakowalo mi do
bigosu :)

1. Data: 2004-10-08 22:12:38

Temat: Re: grzyby do bigosu
Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nisia* wrote:
> Czy suszone grzyby przechowywane przez 10 lat w sloiku beda nadawaly
> sie do spozycia?
> Znalazlam cos takiego w szufladzie, a akurat tego skladnika brakowalo
> mi do bigosu :)
===
Nie podejrzewam, by znalazł się tu ktoś, kto ma tak ekstremalne
doświadczenia. Możesz być pierwsza. Jeśli przeżyjesz, daj znać!

waldek
===

1. Data: 2004-10-08 22:20:15

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisal(a):

>===
>Nie podejrzewam, by znalazł się tu ktoś, kto ma tak ekstremalne
>doświadczenia. Możesz być pierwsza. Jeśli przeżyjesz, daj znać!

Wazniejsze w sumie by dala znac jesli nie przezyje.

Ja ostatnio zuzylem grzyby suszone, ktore przelezaly w szafce (torebka
papierowa) chyba ze 4 lata.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

1. Data: 2004-10-08 23:08:25

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin E. Hamerla wrote:

> Wazniejsze w sumie by dala znac jesli nie przezyje.
>
> Ja ostatnio zuzylem grzyby suszone, ktore przelezaly w szafce (torebka
> papierowa) chyba ze 4 lata.
===
Więc szczerze gratuluję powyższego tekstu!

Do dychy daleko. Kto da więcej?

waldek

P.S. Ja znalałem jakiś czas temu makaron szpinakowy, który robiłem i
suszyłem jakieś dwa, może trzy lata temu. Piszę więc jestem. Ale Ty i tak
przebiłeś mnie. LOL
===

1. Data: 2004-10-09 05:06:10

Od: "BEATA" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nisia*" <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bigosu :)
>Robiąc gruntowne czyszczenie piwnicy ( należało sie już) znalazłam słoiki z
peklowanym mięsem .Mieszkam w mieszkaniu po rodzicach. Obejżałam sobie to
cudo przez słoik, wygładało to ładnie, było rózowe mięcho.Ale bałam sie
otworzyc.Miało to jakieś 20 lat- conajmniej. Bo pamiętam jak mama peklowała
mięso w moich szkolnych czasach.
Beata

1. Data: 2004-10-09 06:38:55

Od: *madzik* <m...@b...telia.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/9/04 1:08 AM, waldek napisał/-a:

> P.S. Ja znalałem jakiś czas temu makaron szpinakowy, który robiłem i
> suszyłem jakieś dwa, może trzy lata temu. Piszę więc jestem. Ale Ty i tak
> przebiłeś mnie. LOL

Na (kupionym) opakowaniu suszonych grzybow (prawdziwki), ktore mam w
domu, termin trwalosci jest podany - 1 rok.
Jestem w stanie zrozumiem mocne ssanie na bigos (sama takie mialam i
wtedy mnie ta grupa ratowala :-) ), ale ja bym nie zaryzykowala. Juz
predzej dalabym pieczarki albo kupila nowe suszki.

I niniejszym witam po dlugiej przerwie :-)

--
Pozdrawiam ciepło,
Magda

1. Data: 2004-10-09 07:13:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <ck7258$a71$1@news.dialog.net.pl>,
"Nisia*" <s...@W...pl> wrote:

> Czy suszone grzyby przechowywane przez 10 lat w sloiku beda nadawaly sie do
> spozycia?

Jeżeli dobrze przechowane, to prawdopodobnie nie zaszkodzą Ci na
zdrowie. Jednak smaku i zapachu, to już raczej mieć nie będą.

Władysław

1. Data: 2004-10-09 07:21:32

Od: "Nisia*" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "*madzik*" <m...@b...telia.com> napisał w
wiadomości news:ck80u6$qr4$1@news.onet.pl...

> [...]
> mnie ta grupa ratowala :-) ), ale ja bym nie zaryzykowala. Juz predzej
> dalabym pieczarki albo kupila nowe suszki.

hmm..suszki niestety beda pod koniec pazdziernika, poniewaz te z zeszlego
roku wlasnie stracily swoja waznosc. Tak powiedziala pani w sklepie :)

1. Data: 2004-10-09 07:23:51

Od: "Nisia*" <s...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> Jeżeli dobrze przechowane, to prawdopodobnie nie zaszkodzą Ci na
> zdrowie. Jednak smaku i zapachu, to już raczej mieć nie będą.

Po otwarciu sloik pachnial lasem i grzybami :)
byly twarde. Mocza sie wlasnie, mam nadzieje, ze przezyje

1. Data: 2004-10-09 07:34:17

Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.remove_X> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisal(a):

>===
>Więc szczerze gratuluję powyższego tekstu!

Pomijajac akcent humorystyczny, to mysle, ze dlugie przetrzymywanie
dobrze wysuszonych i trzymywanych w suchym miejscu artykulow
spozywczych nie jest niebezpieczne. A w szczegolnosci przetrzymywaie
grzybow.

> [...]
>
>P.S. Ja znalałem jakiś czas temu makaron szpinakowy, który robiłem i
>suszyłem jakieś dwa, może trzy lata temu. Piszę więc jestem. Ale Ty i tak

Ty nie wiesz jeszcze jak Cie przebilem: na studiach pilem
dzisiecioletnia Vistule. To bylo jedno z gorszych przezyc zwiazanych z
konsumpcja jakie pamietam.

--
Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

- What about your soul?
- I'm an engineer.

co z cukinią?
ochota na coś słodkiego (marzenia ciężarnej)
kruche ciasto z dodatkami
Enchilada
powróciłem