Re: homeopatia

Data: 2000-11-27 22:47:35
Temat: Re: homeopatia
Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl>

j...@p...onet.pl wrote:

> Jaka warto?ae energetyczna??? Czy fizyka zna tak? warto?ae energetyczn?. I jak
> dokonuje si? to pot?cjonowanie? Czy nie przez wstrz?sanie kolejnego
> rozcie?czenia.

Idea homeopatii opiera sie na badaniach Hannemanna ale sprzed 100 lat.
Rozcienczenie czegokolwiek w alkoholu o duzym stezeniu moze naprawde
czynic cuda.

A potencjowanie ma sie opierac na efekcie pamieci cieczy.
Ze rozpuszczalnik ( alkohol) ma pamietac rozpuszczana substancje i
zmieniac swoje wlasciwosci, nawet gdy statystycznie zadna czasteczka
rozpuszczanej substancji nie znajduje sie w rozpuszczalniku o znacznej
potencji.

Niezaleznie od teorii dziala tutaj m.in. autosugestia, efekt
samowyleczenia i lecznicze dzialanie dezynfekujace , rozgrzewajace
alkoholu.

Prawdopodobnie za Hannemanna rowniez obowiazywaly licencje na sprzedaz
alkoholu.
Sporzadzajac lek homeopatyczny o wysokiej potencji = czysty spirytus,
mogl ominac licencje na sprzedaz alkoholu, sprzedajac go pod postacia
leku homeopatycznego.
Sklad byl identyczny z czystym spirytusem, zatem ryzyko zaszkodzenia
bylo niewielkie ( zaslyszana teoria).

Leczac zolnierzy spirytusem przyspieszal im metabolizm, zmniejszajac
wyczerpanie.
Czyli efekt kuracji spirytusowej byl pomyslny.

Nalewka bursztynowa to przyklad ludowego leku homeopatycznego,
dalej nalewka z miety pieprzowej na zoladek,
dalej nalewka z zielonego orzecha wloskiego
a w koncu zubrowka, z dodatkiem zdzbla trawy

Jezeli popatrzymy na producentow wodek i spirytualii to wlasciwie kazdy
z nich produkuje te leki homeopatyczne, niestety zazywane nie kroplami
ale setami.

Hannemann produkowal leki h. a ze skladaly sie w 100% ze spirytusu to
juz inna sprawa.

Nie nazywaly sie czystym spirytusem lecz wysokimi potencjami
rozpuszczanej substancji.

(a czy to plotka czy nie to i tak nie odpowiemy sobie).

Mam tylko pytanie, czy nadal mozna produkowac leki oparte na czystym
spirytusie i spirytus jest kupowany wtedy bez podatkow w cenie 5 zl/litr
?
Jacek