Re: ile kawy?

From: dcoop <n...@n...spam>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: ile kawy?
Date: Sun, 22 Feb 2004 23:05:44 +0100
Sender: n...@n...spam

Sun, 22 Feb 2004 22:32:34 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> Ale czy tak w ogole pijac kawe nie bedzie efektu dlugotrwalego? Jaki jest
> dlugotrwaly efekt picia kawy/spozywania kofeiny?

Mysle ze jedynym takim efektem ktory nalezy brac pod uwage jest zwiekszone
wydzilanie kwasu zoladkowego, co moze, nie musi, prowadzc do nadkwasnosci
ze wszystkimi pozniejszymi nastepstwami (wrzod zolodka, reflux + nadzerki w
przelyku) ale to malo prawdopodobe przy wzglednie normalnym trybie zycia i
odzywiania.

> Wiesz, mlody jestem:)

To zalezy jak mlody. Jezeli jeszcze rosniesz i twoj oun sie jeszcze rozwija
nie jest dobrze adaptowac sie do wyzszego cisnienia (ktore de facto kawa
zapewnia na ogol). Jesli nie masz jeszcze 18-19 lat nie pij kawy
regularnie. Ja pilem i teraz wiem ze to byl blad.

> Czemu tak sadzisz?

Mam na mysli to ze takie "preparaty" skladaja sie z masy roznych zwiazkow
chem ktore nie koniecznie musza byc zdrowe. Sa jakies przepisy nakladajace
na producentow jakies tam wymogi jakosci ale roznie moze z tym byc.

> Po co mi to?;)

No chciales kofeine, to masz.

> Ja rowniez. Moze nawet przesiade sie na bezkofeinowa, jesli sie okaze
> zdrowsza:)

Co dla ciebie znaczy zdrowsza?
Napewno kawa mielona jest duzo zdrowsza niz te rozpuszczalne wynalazki.

--
Z powazaniem
dcoop

2004-02-22 22:43:09