ile kawy?

1. Data: 2004-02-19 15:37:58

Temat: ile kawy?
Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Ktos tu pisal, ze kawa jest szkodliwa tylko w wiekszych ilosciach. Ile
moge pic kawy (dziennie?), zeby nie bylo zadnych szkod?

--
[s(00)mal]---[gg: 1337396]---[zepsute HP-820:((]
"Młodzieniec zanurzył się w Duszy Świata i ujrzał, że Dusza Świata jest

2. Data: 2004-02-21 22:59:49

Temat: Re: ile kawy?
Od: dcoop <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 19 Feb 2004 16:37:58 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> Ktos tu pisal, ze kawa jest szkodliwa tylko w wiekszych ilosciach. Ile
> moge pic kawy (dziennie?), zeby nie bylo zadnych szkod?

Dawka smiertelna kofeiny to ok 10g !!!!
W kubku solidnej czarnej kawy jest (powinno byc - zalezy od producenta)
okolo 100 - 120mg, wiec powinienes przezyc wypicie 80 kubkow mocnej kawy ;D
Chociaz powinienes miec problemy juz po 1,5 - 2g.
Ogolnie mowiac raczej nie uda ci sie przedawkowac...;)

--
Z powazaniem
dcoop

2004-02-21 23:49:29
Napisz do mnie: http://cerbermail.com/?Fo6ex2xqjw
GG:2618430

3. Data: 2004-02-22 11:18:45

Od: "s(00)mal" <s...@o...usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Chociaz powinienes miec problemy juz po 1,5 - 2g.
> Ogolnie mowiac raczej nie uda ci sie przedawkowac...;)

Mimo tego, ze nie przedawkuje to jakies niezbyt pozytywne efekty beda nie?
Podwyzszone cisnienie itp.

Jaka jest zdrowa dzienna dawka kawy? Bo ponoc kofeina z guarany jest
zdrowsza, bo w kawie sa jakies toksyny, czy cus;)

4. Data: 2004-02-22 13:31:53

Od: Evunia <j...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Feb 2004 12:18:45 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> Jaka jest zdrowa dzienna dawka kawy?

Niezależnie od wszelkich ewentualnych danych na ten temat, których nie
znam, uważam, że jest to sprawa bardzo indywidulna. Ja potrafiłam czuć się
naprawdę źle już po kawie zrobionej z jednej płaskiej łyżeczki.

--
Eva Sheers

5. Data: 2004-02-22 13:57:37

Od: dcoop <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

> Mimo tego, ze nie przedawkuje to jakies niezbyt pozytywne efekty beda nie?
> Podwyzszone cisnienie itp.

Malo osob wie ze kofeina tak naprawde rozszerza naczynia. W pierwszej fazie
dzialania kof. nastepuje spadek cisnienia, spada powrot zylny (mniej krwii
wraca do serca), serce reaguje przyspieszeniem rytmu i sily skurczu co
powoduje z kolei wzrost cisnienia. Tyle jesli chodzi o uklad
naczynioeuchowy. Co do dzialania na oun: pobudza kore mozgowa, i osrodki
wegetatywne (naczynioruchowy - patrz fragment o cisnieniu, oddechowy) i
osrodek nerwu blednego.
K. przyspiesza kojarzenie ale tez co wazne zwieksza sie ilosc bledow i
pomylek, znosi zmeczenie (na krotko).
Zwieksza wydzielanie kwasu zoladkowego i produkcje moczu.
Jak zaczniesz przedowkowywac to mozesz miec objawy takie jak przy naglym
skoku cisnienia, zawroty glowy (-> newr bledny), przyspieszony oddech.
Mozesz tez dostac myslotoku i "rozkojarzyc sie"
Oczywiscie sporo ludzi reaguje spadkiem cisnienia i przemozna ochota
pojscia spac...

> Jaka jest zdrowa dzienna dawka kawy? Bo ponoc kofeina z guarany jest
> zdrowsza, bo w kawie sa jakies toksyny, czy cus;)

Co tak naprawde jest w kawie (a jeszcze w rozpuszczalnej...) i wyciagach z
guarany tego sie nigdy nie dowiemy.
Czysta chemicznie kofeine mozesz dostac w aptece. Preparat polski nazywa
sie Coffeinum natrium benzoicum tabl a 200mg. Powinienes dostac bez
recepty.
200mg znaczy ze 0,5 tableteczki rano zastapi ci solidna kawe.

btw: osobiscie wole kawe, smaczniejsza..;)

--
Z powazaniem
dcoop

2004-02-22 14:38:34

6. Data: 2004-02-22 21:32:34

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2004 14:57:37 +0100, dcoop <n...@n...spam> napisał:

> [...]
> Mozesz tez dostac myslotoku i "rozkojarzyc sie"
> Oczywiscie sporo ludzi reaguje spadkiem cisnienia i przemozna ochota

Ale czy tak w ogole pijac kawe nie bedzie efektu dlugotrwalego? Jaki jest
dlugotrwaly efekt picia kawy/spozywania kofeiny? Wiesz, mlody jestem:)

> Co tak naprawde jest w kawie (a jeszcze w rozpuszczalnej...) i wyciagach
> guarany tego sie nigdy nie dowiemy.

Czemu tak sadzisz?

> [...]
> recepty.
> 200mg znaczy ze 0,5 tableteczki rano zastapi ci solidna kawe.

Po co mi to?;)

> btw: osobiscie wole kawe, smaczniejsza..;)

Ja rowniez. Moze nawet przesiade sie na bezkofeinowa, jesli sie okaze
zdrowsza:)

7. Data: 2004-02-22 21:35:29

Od: "s(00)mal" <s...@o...pl_usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Feb 2004 14:31:53 +0100, Evunia <j...@s...net>
napisał:

> [...]
> się
> naprawdę źle już po kawie zrobionej z jednej płaskiej łyżeczki.

Mi chodzi o skutki dlugotrwale. Ja tam nawet po mocnej kawie czuje sie
dobrze. Tylko, ze zawsze kawa powoduje u mnie odruch wymiotny w sytuacjach
"skrajnych". Przykladowo jestem chory i zle sie czuje, zbiera mnie na
wymiory, ale nie moge sfinalizowac transferu. Po wypiciu kawy od razu
transfer sie udaje:)

8. Data: 2004-02-22 22:05:44

Od: dcoop <n...@n...spam> szukaj wiadomości tego autora

Sun, 22 Feb 2004 22:32:34 +0100, na pl.misc.dieta, s(00)mal napisał(a):

> Ale czy tak w ogole pijac kawe nie bedzie efektu dlugotrwalego? Jaki jest
> dlugotrwaly efekt picia kawy/spozywania kofeiny?

Mysle ze jedynym takim efektem ktory nalezy brac pod uwage jest zwiekszone
wydzilanie kwasu zoladkowego, co moze, nie musi, prowadzc do nadkwasnosci
ze wszystkimi pozniejszymi nastepstwami (wrzod zolodka, reflux + nadzerki w
przelyku) ale to malo prawdopodobe przy wzglednie normalnym trybie zycia i
odzywiania.

> Wiesz, mlody jestem:)

To zalezy jak mlody. Jezeli jeszcze rosniesz i twoj oun sie jeszcze rozwija
nie jest dobrze adaptowac sie do wyzszego cisnienia (ktore de facto kawa
zapewnia na ogol). Jesli nie masz jeszcze 18-19 lat nie pij kawy
regularnie. Ja pilem i teraz wiem ze to byl blad.

> Czemu tak sadzisz?

Mam na mysli to ze takie "preparaty" skladaja sie z masy roznych zwiazkow
chem ktore nie koniecznie musza byc zdrowe. Sa jakies przepisy nakladajace
na producentow jakies tam wymogi jakosci ale roznie moze z tym byc.

> Po co mi to?;)

No chciales kofeine, to masz.

> Ja rowniez. Moze nawet przesiade sie na bezkofeinowa, jesli sie okaze
> zdrowsza:)

Co dla ciebie znaczy zdrowsza?
Napewno kawa mielona jest duzo zdrowsza niz te rozpuszczalne wynalazki.

--
Z powazaniem
dcoop

2004-02-22 22:43:09

9. Data: 2004-02-23 12:40:57

Od: "s(00)mal" <s...@o...usun-myslniki> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przelyku) ale to malo prawdopodobe przy wzglednie normalnym trybie zycia i

A przy jakim moze wystapic? Przy jakim trybie zycia?

> [...]
> zapewnia na ogol). Jesli nie masz jeszcze 18-19 lat nie pij kawy
> regularnie. Ja pilem i teraz wiem ze to byl blad.

Mam 15 lat, wiec rzucam to gowno:) Co to jest oun?

W jakim wieku piles, ile masz lat? Jakie przykre konsekwencje czujesz?:)
Sorry za ciekawosc. Aha i czy te konsekwencje to wynik picia kawy, czy w
ogole spozywania kofeiny?

> Mam na mysli to ze takie "preparaty" skladaja sie z masy roznych zwiazkow
> chem ktore nie koniecznie musza byc zdrowe. Sa jakies przepisy nakladajace
> na producentow jakies tam wymogi jakosci ale roznie moze z tym byc.

Guarana to roslina. Myslisz, ze w naparze z niej znajduja sie oprocz
kofeiny jakies szkodniki

> No chciales kofeine, to masz.

Chcialem kawe:)

> Co dla ciebie znaczy zdrowsza?

Zdrowsza - nie skraca zycia, nie powoduje zadnych zlych efektow dla
organizmu, nie dobija organizmu

10. Data: 2004-02-23 14:16:06

Od: "Wiedźma" <w...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam 15 lat, wiec rzucam to gowno:) Co to jest oun?

pewnie ośrodkowy układ nerwowy:-)

pzd. Wiedzma

i znowu Niedzwiedzia problemy [urazy a dieta]
Konkurs mm
[DO] Błędy Jana Kwaśniewskiego
Indeks glikemiczny a poziom glukozy?
odżywianie wewnętrzne - proszę o "pomoc"