ja znowu o oczach

51. Data: 2003-12-18 20:18:52

Temat: Re: ja znowu o oczach
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Andrzej chyba jeszcze ciągle fotografuje :-)

Na szczęście, nie muszę jeszcze nosić okularów, więc nie mam tutaj żadnego
doświadczenia ;-). Mój problem to zwykłe zapalenie spojówek, z którym
współczesna polska okulistyka, niestety na dzien dzisiejszy, nie umie sobie
poradzić ;-). Zresztą ze zwykłym katarem i wieloma innymi "prozaicznymi"
dolegliwościami jest podobnie ;-).

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

52. Data: 2003-12-18 20:46:56

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sobie
> poradzić ;-). Zresztą ze zwykłym katarem i wieloma innymi "prozaicznymi"

Ale jak to jest z punktu widzenia naukowego? Doswiadczony fotograf odczyta
moc szkiel?

casus

53. Data: 2003-12-18 20:48:43

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brt3oh$e64$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Ale jak to jest z punktu widzenia naukowego? Doswiadczony fotograf
> odczyta moc szkiel?

Ja rozpoznaje moc szkiel okularowych sferycznych na oczach osoby innej z
dokladnoscia do 0,5D (1D jak mam zly dzien ;)), ale jestem dopiero
poczatkujacym fotografem ;)

--
Robert

54. Data: 2003-12-18 21:11:56

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "casus" napisał:
>
> Ale jak to jest z punktu widzenia naukowego? Doswiadczony fotograf odczyta
> moc szkiel?

Chyba nikt takich badań naukowych jeszcze nie prowadził, bo i po co ;-)?
Jednak wydaje mi się, że jeśli ktoś miał wiele do czynienia z soczewkami, to
na pewno potrafi oszacować ich parametry znacznie lepiej od laika.

Pozdrawiam, andrzej

55. Data: 2003-12-18 22:11:10

Od: "Mosley Hicks" <m...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja rozpoznaje moc szkiel okularowych sferycznych na oczach osoby innej z
> dokladnoscia do 0,5D (1D jak mam zly dzien ;)), ale jestem dopiero
> poczatkujacym fotografem ;)

a jakie ma marszalek Nalecz ? Na oko cos kolo -7 ale widzialem osoby ktorym
twarz jeszcze mocniej sciska jak imadlem.

56. Data: 2003-12-18 22:32:10

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brt8kd$4m7$...@i...gazeta.pl,
Mosley Hicks <m...@g...NOSPAM.pl>:

> a jakie ma marszalek Nalecz ? Na oko cos kolo -7 ale widzialem osoby
> ktorym twarz jeszcze mocniej sciska jak imadlem.

Nie ogladam (prawie) TV, poza tym aby to dobrze ocenic, musze spojrzec z
dosc bliska i pod roznymi kątami. No i skonfrontowac wynik pomiaru z
okularnikiem.

--
Robert

57. Data: 2003-12-18 22:39:09

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ale widzialem osoby ktorym
> twarz jeszcze mocniej sciska jak imadlem.

????? boki zrywam:-)))))))) mozesz to rozszerzyc troche, bo to lepsze niz
Kawaler do wziecia;-))))

casus

58. Data: 2003-12-18 22:41:06

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brtaar$ami$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:
> ale widzialem osoby ktorym
>

> ????? boki zrywam:-)))))))) mozesz to rozszerzyc troche, bo to lepsze
> niz Kawaler do wziecia;-))))
>
> casus

Ma racje :)
Robia sie wgniecenia w glowie - jak od imadla ;)

--
Robert

59. Data: 2003-12-18 22:58:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ma racje :)
> Robia sie wgniecenia w glowie - jak od imadla ;)
> Robert

W ktorym miejscu konkretnie ?- ale naukowy mechanizm poprosze;-))))

casus

60. Data: 2003-12-18 23:23:04

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

brtbfg$e54$...@i...gazeta.pl,
casus c...@g...pl:

> W ktorym miejscu konkretnie ?- ale naukowy mechanizm poprosze;-))))

W okolicach skroni - za soczewką okularową, przez którą patrzysz od przodu
(a dokładnie jej boczną część).
Mechanizm zbyt oczywisty, aby wyjaśniać - czysta optyka :)

--
Robert

Grypa - kilka pytan
zapalenie zatok - zarazliwe?