jagniecina swieza

1. Data: 2007-05-14 19:42:17

Temat: jagniecina swieza
Od: "wu" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
pdopowiedzcie gdzie kupujecie swiezutka jagniecine? nie mam nawet pojecia
kogo o cos takiego pytac? (przyszla mi ochota wlasnie na cos dobreego z
jagniecia); wielkie dzieki za podpowiedzi! pozdr wu
ps. moze jest ktos z Bialegostoku i podpowie mi konkretne miejsce...

2. Data: 2007-05-14 20:13:27

Temat: Re: jagniecina swieza
Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W W-wie jest dostepna bez problemow przy Hali Mirowskiej (w co najmniej 3.
pawilonach)
najlepiej zajzec ok srody.

cena za udziec z koscia ok 25-26 PLN/kg

dobrze miec przed oczami wyglad owcy. rozni cwaniacy probuja wcisnac
co sie da jako baranine (mieso z mlodej owcy -- to nalezy rozumiec pod
pojeciem
jagnieciny)

zolty tluszcz charakteryzuje sztuke STARA,
na sztuce b.mlodej tluszcz jest bialy

mieso jest koloru intensywnie czerwonego
jezeli ktos proponuje cos bez kosci to Z PEWNOSCIA NIE JEST to baranina
(jagniecina)

baranina bywa i na bazarze na Polnej, ale zaopatruja sie oni NA POLNEJ, wiec
jeden posrednik wiecej

pozdrawiam WM

PS

wielbiciel baraniny -- za mloda jest, podobnie jak cielecina, bez
charakterystycznego smaku

3. Data: 2007-05-15 19:47:56

Od: "wu" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wielkie dzieki za wskazowki - kierunek Hala Mirowska! pozdrowka! WU

Użytkownik "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:4648ab5f$0$13200$f69f905@mamut2.aster.pl...

4. Data: 2007-05-16 09:04:50

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wielkie dzieki za wskazowki - kierunek Hala Mirowska! pozdrowka! WU

wlasnie dzisiaj zakupilem maly udziec; prawie we wszystkich stoiskach z
baranina byly bardzo mlode sztuki

smacznego, dzikuje, nie ma za co ;-)

pozdrawiam WM

5. Data: 2007-05-17 10:28:36

Od: "soneet" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wlodzimierz Macewicz wrote:

> wlasnie dzisiaj zakupilem maly udziec; prawie we wszystkich
> stoiskach z baranina byly bardzo mlode sztuki
>
> smacznego, dzikuje, nie ma za co ;-)

Postokroć smacznego!

poprosze o podzielenie sie przepisem na przygotowanie tegoż baraniego udźca.
:)

podrawiam słonecznie
Soneet.

6. Data: 2007-05-17 11:25:36

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> poprosze o podzielenie sie przepisem na przygotowanie tegoż baraniego
> udźca.
> :)

oczyszczam z blon i nadmiaru tluszczu

tluke jalowiec, ziele angielskie, pieprz i odrobine rozmarynu i nacieram
mieso
na dwa-trzy dni wstawiam do czerwonego wytrawnego wina obkladajac tartymi
warzywami (marchew, pietruszka seler)

potem wstawiam do gara zeliwnego, od nowa nacieram swiezymi przyprawami,
podlewam winem, sole
i pichce az bedzie dobre (w temp. ok 180 st C)
lub wkladam w rekaw (jak sie nie miesci do gara) i wstawiam do piekarnika

pozdrawiam WM

7. Data: 2007-05-18 13:29:06

Od: "soneet" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyprawami, podlewam winem, sole
> i pichce az bedzie dobre (w temp. ok 180 st C)
> lub wkladam w rekaw (jak sie nie miesci do gara) i wstawiam do

Dziekuje bardzo, :-)

środa - kierunek - Hala Mirowska ,

mmmmmniam

słoneczne pozdrowienia