Re: jak brać antybiotyki

Data: 2007-07-01 10:09:22
Temat: Re: jak brać antybiotyki
Od: Piotr <e...@t...pl>

kundzia Pindzia pisze:
> dostałem od lekarza Clarithromycin i amoxicilin. Ten pierwszy mam brać 2 razy
> na dzień a drugi raz. Czy ma znaczenie czy będę je brał przed jedzeniem czy
> po i czy będę popijał wodą czy herbatą i czy ten który mam brać 2 razy
> dziennie muszę brać w określonych odstępach czasowych? Lekarz cos na ten
> temat gadał tyle ze po norwesku więc nie za bardzo zrozumiałem po za tym
> tylko ze to ważne żeby je odpowiednio zażywać.

Napisz na co dostałaś te antybiotyki i w jakich dawkach. Dawkowanie
amoksycyliny raz na dobę jest "niecodzienne". Już prędzej można to
zrobić z klarytromycyną (tabletki o zmodyfikowanym uwalnianiu).

Popijać wodą. Leki zapisane x razy dziennie bierzemy co 24/x godzin - to
jest ważne.

Pozdrawiam
Piotr