Re: jak dotrzeć do głowicy baterii

Data: 2022-03-19 20:42:51
Temat: Re: jak dotrzeć do głowicy baterii
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

Pani Krycha napisała:

> Dziękuję. Da się to z powrotem włożyć?
> Może się okazać, że "fachowiec" zamontował mi coś niechodliwego,
> ze starych zapasów. I "niech się babcia cieszy". :-)

Da się. Ale to nie jest ifrastruktura krytyczna, pełni tylko rolę
informacyjną, więc gdyby korek zniszczył się przy wydłubywaniu,
to żadne zmartwienie. Lepiej tak, niż mieć cieknący kran.

Nie wiem co zamontował "fachowiec", ale jeśli to coś ma uszczelkę,
to ja i tak bym się tego pozbył. Oldskulowe zaworki z grzybkiem
i uszczelkami, wiecznie cieknące, da się zastąpić nowoczesną głowicą
ceramiczną. Taką mniej więcej:

https://allegro.pl/oferta/glowica-ceramiczna-do-bate
rii-1-2-cala-15-zebow-9289982059

Przy zakupie należy zwrócić uwagę na liczbę ząbków osi do osadzania
pokrętła, bo bywa różnie. Oraz na to, czy gwint jest wewnętrzny
(do śrubki), czy zewnętrzny (do nakrętki). Albo kupić też nowe
pokrętła. Poza tym każda taka głowica pasuje do każdej starej
baterii.

--
Jarek