jak się robi dobre naleśniki

1. Data: 2002-01-10 07:49:45

Temat: jak się robi dobre naleśniki
Od: "Paweł" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-01-10 12:59:03

Temat: Re: jak się robi dobre naleśniki
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciasta....

"Uwielbiam nalesniki i ciasto do nich "walkowalam" na wszelkie
mozliwe sposoby. Podaje takie, ktore zadnych dziur ani bablow
miec nie bedzie. 2 szkl. maki (daje wroclawska lub tortowa), 1
szkl. mleka, 1 szkl. wody, 1 jajko, szczypta soli, ew. szczypta
cukru waniliowego - jesli farsz bedzie slodki) konsystencja
powinna byc podobna do gestszej smietany wychodzi jakies 6-7
cienkich nalesnikow na duzej patelni pozdrawiam" Aga

...A ja dorzucam niewielką szczyptę cukru i 1-2 łyżek oliwy z
oliwek. Ponadto mieszam tylko z żółtkiem, odkładam na ok. 1/2
godz., dopiero potem dodaję ubite białko i do obróbki cieplnej.
Wychodzi nieco tylko słodsze, bez otworków i - chyba - jednak
mniej się przypala. Nie pytajcie o uzasadnienie - nie wiem Józef"

Farsze

1."Są to naleśniki z wędzoną makrelą. Proporcje na 2 dorosłe
osoby plus niejadek-czterolatek. Farszyk (omal nie zjadłam całego
podczas przygotowywania): jedna wędzona makrela (mmmmmm....) 4
ugotowane w mundurkach średnie ziemniaki pół szklanki mleka
ząbek wyciśniętego czosnku, ew. szczypta granulowanego Naleśniki:
jedno jajo szklanka mąki pszennej mleko do uzyskania
konsystencji gęstej śmietany Dodatek: surówa z kiszonej kapusty No więc:
z makreli starannie wyciągamy mięsko, odrzucając oczywiście
skórę, szkielet i ości (jeśli mamy duuuużo czasu - mielimy),
ugotowane ziemniaki miażdżymy na puree, dodajemy mleko i czosnek.
Smażymy naleśniki. Każdy placek smarujemy warstwą ziemniaków i
nakładamy na nią warstwę makreli. Zawijamy w ruloniki albo
kopertę - rzecz gustu. Podajemy od razu, ciepłe, z kiszoną kapustą
albo odstawiamy, by odgrzać sobie w dogodnym momencie w naczyniu
żaroodpornym w piekarniku (W wersji bardziej pracochłonnej
można przed podgrzaniem posypać startym żółtym serkiem)." Marzema Świtała.

2."Naleśniki z nadzieniem z boskiego szpinaku. Przepis na
nadzienie: paczka mrożonego, szpinaku kostka sera Feta, 3 cebule,
mielona gałka muszkatołowa Szpinak rozmrażamy i delikatnie
podgrzewamy, w tak zwanym między czasie drobno kroimy cebulę i
skrzlimy na patelni w odrobinie oleju. Fetę rozdrabniamy. Podsmażoną
cebulkę i Fetę dodajemy do szpinaku i podgrzewamy na średnim
ogniu około 15 minut. Doprawiamy gałką muszkatołową do smaku.
Zawijamy w naleśniki i wcinamy aż się uszy trzęsą. Odsmażane
smakuję jeszcze lepiej." Jacek

3." ...tuńczyk( w sosie własnym) plus tarty żółty ser plus sól
i biały pieprz i oregano. zawijać farsz w naleśniki tak jak
krokiety, odsmażać na chrupiąco i podawać albo posypane żoltym
serem albo udekorowane świeżym pomidorem".Mechcia

4. "...podsmaż wołowinkę albo wołowinkę z wieprzowinką, wszyćko
mielone, dodaj podsmażoną na złoto cebulkę, podduszone kawałki
papryki, jajeczko, podsmażone pieczarki, dużo przypraw, zawiń
naleśniki, posyp suto żółtym serem, zapiecz i pożeraj". Wkn

5"... Usmaż pieczarki z cebulą... Proste i pyszne..." Joanna

6."... swietnie tez smakuja sery plesniowe zapieczone z roznymi
dodatkami np. ser plesniowy z porami albo z jablkami (tylko
nie wiem, czy wczesniej pokrojone jablka nie sciemnieja)" Justyna

7. "Mięsko wieprzowe (karkówka) mielimy w maszynce do mięsa na
najgrubszej "szajbie" (jak to się mówi poprawnie po polsku ?).
Absolutnie nie bierzemy gotowego mielonego bo - po pierwsze
niezbyt dobre, po drugie za drobno zmielone. Na oliwie
przysmażamy cebulkę pokrojoną w kostkę i pieczarki (ilość pieczarek od
1/3 objętości mięsa do 1/2 - jak kto lubi - kroimy w plasterki i
na pół). Mięso także przysmażamy na osobnej patelni wraz z
kilkoma ząbkami czosnku. Dodajemy pieczarki z cebulką, doprawiamy
solą i dodajemy dużo pieprzu i co kto ma ostrego :) Smażymy dość
cienkie naleśniki. Na każdy naleśnik nakładamy trochę farszu,
zwijamy go w rulonik i układamy rządkiem na dużej lekko
natłuszczonej patelni. Polewamy to wszystko bardzo gęstym sosem
pomidorowym ( ja biorę pomidorki pelati (albo pelatti) albo domowy
gęsty przecier z pomidorów "bycze serca", podsmażam na oliwie,
dodaję bazylię, oregano, sól i pieprz, gotuję do zgęstnienia albo
dodaję odrobinę sosu Napoli Knorra (wiem, że się niektórzy
zgorszą, ale to naprawdę dobrze działa jako zagęstnik). Patelnię
przykrywamy pokrywką i dusimy naleśniki w sosie ( no może nie
dusimy, tego sosu nie ma być aż tak dużo) przez kilka minut.
Podajemy gorące.

8. Nalesniki na słodko i szybko: do środka serek waniliowy
Danio. Polewamy jogurtem owocowym i posypujemy posypką czekoladową
albo do środka pokrojony banan lekko muśnięty miodem -
zapiekamy parę minut. Gotowe naleśniki polewamy roztopioną polewą
czekoladową ( taką do ciast - np. Schwartau).

9. Naleśniki z kapustą pekińską ciasto: 3 jajka 400 ml
maślanki sól 250 g mąki szczypta proszku do pieczenia (spora) Ciasto
mieszamy i smażymy naleśniki (ok. 8 szt). Kapustę pekińską
myjemy i kroimy w drobne paski, cebulę kroimy w kostkę. Dusimy to
wszystko na maśle. Podlewamy śmietanką, doprawiamy solą i
pieprzem. Gotujemy jeszcze jakieś 5 min. Sosik zagęszczamy mąką
(odrobinkę). Dodajemy na koniec cały pęczek posiekanej natki
pietruszki (proporcja na całą kilogramową kapustę). Na każdy naleśnik
wykładamy jarzynkę i zwijamy w rulon. " Herbatka

1. Data: 2002-01-10 13:51:33

Od: "Zowisia" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgataW" <a...@g...com.pl> napisał(a):

> Ciasta....
---
Agata, ty ich rozpuszczasz !!!
nawet listu się pytającemu napisać nie chciało ....

Czy ty masz jakieś czarodziejskie urządzenie
do wyciągania tych przepisów ?
podziwiam, calusxxxx

--
Zowisia < mailto:z...@p...onet.pl >

1. Data: 2002-01-10 20:55:12

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Zowisia" <z...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Agata, ty ich rozpuszczasz !!!
>nawet listu się pytającemu napisać nie chciało ....
>
>Czy ty masz jakieś czarodziejskie urządzenie

..wyćwiczone biegłe paluszki....

...a tak mi się przypomniał taki dowcip co baby z pola wracały
i o tegorocznym zbiorze rozmawiały. ( Ale do licha to trzeba
pokazywać) a pointa ...."ale może choć dobry człowiek...?"

AgataW.

cannelonni
sałatka z tuńczyka
Jak oczyscic patelnię?