jak wytłumaczyc, co to jest aborcja

61. Data: 2007-05-22 10:17:50

Temat: Re: jak wytłumaczyc, co to jest aborcja
Od: "Ksiezna2006" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
news:f2uf0o$uts$1@news.dialog.net.pl...

> powiedzialas ze "dziecko " wyrzucaja ?

Tak.

A.

62. Data: 2007-05-22 11:38:31

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak.

a dlaczego nie mozna urodzic i wyrzucic?

chodzi mi o samo slowo "dziecko" .
p.

63. Data: 2007-05-22 12:38:54

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabada" :

> -nooo, mój przy omawianiu dekalogu (ksiądz nie wytłumaczył chyba)
> przyszedł i zapytał: "co to znaczy códzołożować?"

Pamitam że sama w wieku lat 7,5 pytałam o to na religii wprawiajac
katechetkę w totalną konsternację.
Już nie pamiętam jak mi wyjaśniono.

Innym razem po jej stwierdzeniu :sakramenty są nam konieczne do zbawienia"
zapytałam czy małżeństwo jest konieczne do zbawienia.
Nie potrafiła odpowiedzieć tylko klepała wyuczoną formułkę.

Pozdrowienia

Basia

64. Data: 2007-05-22 20:39:25

Od: "Ksiezna2006" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a dlaczego nie mozna urodzic i wyrzucic?

wyrzucaja, zatem mozna...

> chodzi mi o samo slowo "dziecko" .

doprecyzuj pytanie, nie wiem co masz na mysli.

A.

65. Data: 2007-05-22 20:54:08

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wyrzucaja, zatem mozna...

no tak ale jest to zakazane i karane

> doprecyzuj pytanie, nie wiem co masz na mysli.

to ze plod nie okreslala bym slowem dziecko -dziecko to ktos kto cie o
to pyta ,za wyrzucenie dostalabys kare a aborcja nie jest karalna w
kilku przypadkach a reszta swiata dopuszcza abocje na zyczenie i nie
jest to karalne.

jelsi mnie corka o to zapyta to powiem ze to komorki z ktorych moze byc
czlowiek,dziecko ,do ktoregos tam miesiaca nie jest to czlowiek zdolny
do myslenia i czucia .

p.

p.s nie chce wywolywac burzy .

66. Data: 2007-05-22 21:33:40

Od: Dorjanka <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On May 22, 8:52 am, pamana <b...@a...pl> wrote:
> Trudny temat, skupiłabym się pewnie na tym w

> a ja skupilabym sie na tym iz powinna byc to osobista decyzja kazdej
> kobiety.
> p.

A ojciec oczywiscie nic nie ma do gadania.

pozdrawiam
Dorjanka

67. Data: 2007-05-23 06:24:40

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A ojciec oczywiscie nic nie ma do gadania.

zdecydowanie mniej.
poza tym chyba problemow aborcyjnych nie ma nikt w normalnej rodzinie w
ktorej bierze sie odpowiedzialnosc za sex i robi sie to z glowa.

poza tym wystarczy poznac opinie faceta zanim sie z nim wskoczy do wyra.
jak sobie zreszta wyobrazasz zeby facet przekonal kobiete do urodzenia
wbrew ich "chceniu" aborcja jest im na reke a w katolickich domach
,kazde dziecko sie przeciez przyjmuje od boga ,sex po slubie ,wiec
problem aborcji nie istnieje .
p.

68. Data: 2007-05-23 09:05:25

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

pamana napisał/wrote dnia/on 2007-05-23 08:24:

> zdecydowanie mniej.

Jeśli ojcem jest "nieznany sprawca" to faktycznie ma
niewiele do powiedzenia. Ale jeśli ojciec utrzymuje
kontakty z matka, to zdecydowanie ma niewiele mniej
do powiedzenia: to tak samo jego dziecko jak jej.

> a w katolickich domach, kazde dziecko sie przeciez
> przyjmuje od boga ,sex po slubie ,wiec problem
> aborcji nie istnieje .

Ironia zupełnie nie na miejscu - jest próbą wykpienia
realnego i poważnego problemu.

Rozmawiałeś kiedyś z księdzem, do którego przychodzą
stare kobiety, które z wiekiem coraz bardziej cierpią
psychicznie z powodu aborcji dokonanej (lub dokonanych)
w młodości? Ja rozmawiałem - takich kobiet wcale nie
jest mało i ani księdzu ani psychiatrze nie jest im
łatwo pomóc, a często to wręcz niemożliwe.

Pozdr,
--
ŁK

69. Data: 2007-05-23 09:51:12

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Lukasz Kozicki napisał/wrote dnia/on 2007-05-23 11:05:

> Rozmawiałeś
-aś,

przepraszam.

ŁK

70. Data: 2007-05-23 10:42:51

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli ojcem jest "nieznany sprawca" to faktycznie ma
> niewiele do powiedzenia. Ale jeśli ojciec utrzymuje
> kontakty z matka, to zdecydowanie ma niewiele mniej
> do powiedzenia: to tak samo jego dziecko jak jej.

jesli sa razem to ok ale ta sprawe zalatwiaja miedzy soba i nikt obcy
nie ma prawa im mowic co maja zrobic,poza tym zawsze moga sie rozstac
bo ta sprawa ich podzieli.

> Ironia zupełnie nie na miejscu - jest próbą wykpienia
> realnego i poważnego problemu.

zgadza sie to powazny i realny problem tylko u nas w kraju katolickim
nie powinnien miec miejsca ,prawda?
a ludzi ateisci itd powinni miec prawo do wlasnego zdania ale niestety
kosciol wciska sie w sprawy wszytskich ludzi od malego.

> [...]
> jest mało i ani księdzu ani psychiatrze nie jest im
> łatwo pomóc, a często to wręcz niemożliwe.

a rozmawiales z kobietami ktore dokonaly aborcji i sa szczesliwe z tego
powodu ?

nikt do aborcji nikogo nie zmusza a kazda podjeta decyzja niesie
konsekwencje i trzeba niesc ten swoj krzyz ,gdzies jest napisane ze te
starsze kobiety bylyby szczesliwe z tym dzieckiem ?
p.

kleszcz
Dzieci i akumulatory :)
zajęcia plastyczne dla dzieci, Kraków
[prośba] godna polecenia książka o metodologii nauczania
PROŚBA !! - Warszawa Laryngolog do domu