Re: jak zmienic nawyk

Data: 2006-03-29 11:06:24
Temat: Re: jak zmienic nawyk
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl>

Użytkownik "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> napisał w
wiadomości news:e0c6he$ets$1@inews.gazeta.pl...

> Sie nie znasz. Wielki guru Kwasniewski o nowotworach serca nie slyszal i nie
> pisal, wiec z pewnoscia nie istnieja.

Jak zwykle musisz napisać nieprawdę. Kwaśniewski powiedział, że w swojej długiej
praktyce lekarskiej z nowowtworem serca się nie spotkał.
Byc może w Kanadzie spotyka się go coraz częściej, co świadczyłoby o fatalnym
stanie odżywiania Kanadyjczyków i fatalnej działalności kanadyjskiej medycyny
także z med. niekonwencjonalnej Anny/Hanny/Jacka/Jef_f.

> MSPANC

Jak zwykle w takim miejscu nie mogłeś się powstrzymać...
Już kiedyś temat nowotworów serca był omawiany na psw. ale widać zapomniałeś...

Kilka istotnych faktów.
Mięsień sercowy różni się budową, sprzężeniem elektromagnetycznym, no i
"zarządzaniem", od mięśnia szkieletowego.
Szkieletowy może sobie odpoczywać, kiedy Ty o tym zdecydujesz, sercowy musi
sprawnie pracować przez całe Twoje życie BEZ PRZERWY. Z konieczności musi
mieć priorytet w dostarczanej energii i składnikach odżywczych. Oczywiście
mimo jego niezależności od Twojej woli i tegoż priorytetu, możesz pośrednio
wpływać na jakość jego pracy i ewentualną patologię np. za pomocą tego, co
trafia do krwioobiegu. A to w dużej mierze zależy od jakości jedzenia...

Info nt. nowotworów związanych ewentualnie z sercem z literatury medycznej:
1. Mesothelioma - rzadki nowotwór OTRZEWNEJ [błona surowicza pokrywająca
narządy wewn.]
2. Mięsaki - [wg Kokota -"Choroby wewnętrzne"] - dotyczą: ukł. chłonnego,
jelita cienkiego, grubego, żołądka, śledziony, wątroby, szpiku, oskrzeli,
jajnika.
[Mięsaka dot. serca nie znalazłam, nie twierdzę, że nie istnieje, ale nigdzie
nie znalazłam o tym żadnej wzmianki].
3. Śluzak (myxoma) - nowotwory serca PIERWOTNE spotyka się wyjątkowo
rzadko. Nieco częstsze są PRZERZUTY nowotworowe do serca.
Śluzak jest najczęściej umiejscowiony w lewym przedsionku. Jest rzadkim,
półzłośliwym nowotworem wywodzącym się z TKANKI ŁĄCZNEJ mającej właściwość
wytwarzania śluzu. Może wystąpić w sercu, skórze, tkance podskórnej,
w niektórych kościach i w ukł. moczowo-płciowym.
Nowotworem złośliwym jest śluzako-mięsak, rozwijający się wskutek
zezłośliwienia śluzaka łagodnego. Może dawać odległe przerzuty.

Wszystkie zmiany typu nowotworowego mają swój początek nie tyle w samym
mięśniu sercowym, co W TKANCE NABŁONKOWEJ lub ŁĄCZNEJ - wsierdziu (wyściółka
całej wewnętrznej powierzchni serca, łącznie z zastawkami).
Zapalenie wsierdzia bakteryjne - często stanowi bezpośrednie zagrożenie
życia.
Zapalenie reumatyczne (niebakteryjne) i powolne zapalenie wsierdzia - mogą
prowadzić do powstania wad serca nabytych (prawdopodobnie spotkało to
dr. Atkinsa we wczesnej młodości).
Fibroelastoza - (występuje najczęściej u niemowląt) polega na bujaniu tkanki
łącznej włóknistej i sprężystej wsierdzia.
Jest jeszcze zespół rakowiaka - jest to zwłóknienie wsierdzia, zwłaszcza
prawej połowy serca, w przypadkach rakowiaka z przerzutami do wątroby.

Wszystkie te zmiany chorobowe dotyczą więc WSIERDZIA, czyli tkanki nabłonkowej
lub łącznej (w przypadku serca).
Jeśli dotyczą samego mięśnia sercowego, to są już to tylko przerzuty z
tkanki gorzej odżywionej, niż komórki mięśnia sercowego.

Krystyna