jaka jabłoń

1. Data: 2005-09-14 21:12:13

Temat: jaka jabłoń
Od: marek <m...@o...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry wszystkim grupowiczom!

Po raz kolejny proszę o pomoc. Tym razem planuję posadzić na działce
jabłoń, tylko nie wiem jaką odmianę. Jaką polecacie? Moi rodzice
sugerują, by nie była to późna odmiana, ale dla mnie najważniejszy jest
smak owoców.

Czy można robić tak, że jakiś ulubiony gatunek jabłek np. lobo, champion
(nie wiem, czy tak się pisze) można zasadzić? Przyjmie się?

Macie jakieś ulubione strony www w tym temacie?

Dzięki:
Marek

2. Data: 2005-09-14 21:37:50

Temat: Re: jaka jabłoń
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

marek wrote:
> [...]
> jabłoń, tylko nie wiem jaką odmianę. Jaką polecacie? Moi rodzice
> sugerują, by nie była to późna odmiana, ale dla mnie najważniejszy jest

Więc posadź to co lubisz. Ja lubię stare odmiany, których owoce trudno
kupić teraz w sklepach, szczególnie kosztelę, którą posadziłam w
ubiegłym roku.

> Czy można robić tak, że jakiś ulubiony gatunek jabłek np. lobo, champion
> (nie wiem, czy tak się pisze) można zasadzić? Przyjmie się?

Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Chodzi Ci o posianie nasion z owoców
tych odmian?

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2005-09-15 05:51:45

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dga3ms$8nl$1@news.dialog.net.pl marek
<m...@o...zgora.pl> napisał(a):

> [...]
> jabłoń, tylko nie wiem jaką odmianę. Jaką polecacie? Moi rodzice
> sugerują, by nie była to późna odmiana, ale dla mnie najważniejszy

Hejka. W tym roku na naszej działeczce po raz pierwszy zaowocowała
parchoodporna jabłoń odmiany Novamac. Pyszne jabłka. :-)
http://www.sadownictwo.com.pl/infopage.php?id=108
Pozdrawiam smacznie Ja...cki

4. Data: 2005-09-15 08:55:40

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

marek napisał(a):
> [...]
> jabłoń, tylko nie wiem jaką odmianę. Jaką polecacie? Moi rodzice
> sugerują, by nie była to późna odmiana, ale dla mnie najważniejszy jest

Prof. J. Brzeziński w 1948 roku polecał:
jesienne - Titówka, Grawsztynek inflancki, Kronselska, Antonówka,
Grawsztynek, Kardynalskie, Glogerówka [Pepinka Litewska], Wealthy,
Kantówka gdańska,

zimowe - Reneta ananasowa, Cesarz Wilhelm, Pepina szafranowa, Jonathan,
Reneta landsberska, Malinówka oberlandzka, Kosztela, Linda, Pepina
londyńska, Reneta Koksa, Beforest, Piękna z Boskoop, Boiken, Grochówka,
Piękna z Rept.

Z doboru do nasadzeń są polecane: Piękna z Herrnhut, Ananas Berżenicki,
Sztetyna biała, Węgierczyk,Barnack Beauty, Starking.

Do nasadzeń próbnych: Bankroft, Bukówka, Cortland, Ellisona
Pomarańczowa, Fameuse, Grubonóżka Krugera, Kalwaryjska, Macoun, Perkins,
Patten 396, Rarytas Śląski, Reneta Sudecka.

> Czy można robić tak, że jakiś ulubiony gatunek jabłek np. lobo, champion
> (nie wiem, czy tak się pisze) można zasadzić? Przyjmie się?

Po co ci coś co można kupić w sklepie?

> Macie jakieś ulubione strony www w tym temacie?

Resztę dobierz sobie stąd:
http://www.staresady.republika.pl/wykaz_odmian_w_ogr
odzie.htm
http://www.insad.pl/wydaw/wydaw2004spec2/full2004-10
Aspec.pdf

pozdr. Jerzy

5. Data: 2005-09-15 17:17:49

Od: marek <m...@o...zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

No tak. Wiedziałem, że można na Was liczyć.

Działkę mam niewielką. Z tych podanych odmian, które mają miąższ biały
(jak lobo) i są miękkie, niezbyt kwaśne, soczyste - może zawężymy wybór?

Z tego co napisaliście chętnie spróbowałbym kilka (-naście może nawet) a
muszę wybrać JEDNĄ.

Marek

6. Data: 2005-09-15 21:40:57

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

marek napisał(a):

> [...]
> (jak lobo) i są miękkie, niezbyt kwaśne, soczyste - może zawężymy wybór?
>
> Z tego co napisaliście chętnie spróbowałbym kilka (-naście może nawet) a

Teraz już jest sezon na jabłka. Przeleć po targu, kup po 1 jabłku
wszystkich wymienionych odmian, spróbuj i zakup jabłonkę. Potem jak
podrośnie możesz zaszczepić na niej inne odmiany, to będziesz miał i
inne jabłka na tej samej przestrzeni ogrodniczej.
Pozdrawiam michalina

zdjęcia grzybów
test wtórny
zakładanie ogrodu w kujawsko - pomorskim
Szukam ogrodnika - Wawa
kilka roslinek :)