Re: jaka jabłoń

From: JerzyN <0...@m...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: jaka jabłoń
Date: Thu, 15 Sep 2005 10:55:40 +0200

marek napisał(a):
> Dzień dobry wszystkim grupowiczom!
>
> Po raz kolejny proszę o pomoc. Tym razem planuję posadzić na działce
> jabłoń, tylko nie wiem jaką odmianę. Jaką polecacie? Moi rodzice
> sugerują, by nie była to późna odmiana, ale dla mnie najważniejszy jest
> smak owoców.

Prof. J. Brzeziński w 1948 roku polecał:
jesienne - Titówka, Grawsztynek inflancki, Kronselska, Antonówka,
Grawsztynek, Kardynalskie, Glogerówka [Pepinka Litewska], Wealthy,
Kantówka gdańska,

zimowe - Reneta ananasowa, Cesarz Wilhelm, Pepina szafranowa, Jonathan,
Reneta landsberska, Malinówka oberlandzka, Kosztela, Linda, Pepina
londyńska, Reneta Koksa, Beforest, Piękna z Boskoop, Boiken, Grochówka,
Piękna z Rept.

Z doboru do nasadzeń są polecane: Piękna z Herrnhut, Ananas Berżenicki,
Sztetyna biała, Węgierczyk,Barnack Beauty, Starking.

Do nasadzeń próbnych: Bankroft, Bukówka, Cortland, Ellisona
Pomarańczowa, Fameuse, Grubonóżka Krugera, Kalwaryjska, Macoun, Perkins,
Patten 396, Rarytas Śląski, Reneta Sudecka.

> Czy można robić tak, że jakiś ulubiony gatunek jabłek np. lobo, champion
> (nie wiem, czy tak się pisze) można zasadzić? Przyjmie się?

Po co ci coś co można kupić w sklepie?

> Macie jakieś ulubione strony www w tym temacie?

Resztę dobierz sobie stąd:
http://www.staresady.republika.pl/wykaz_odmian_w_ogr
odzie.htm
http://www.insad.pl/wydaw/wydaw2004spec2/full2004-10