jaki gatunek ziemniakow uwazacie za najlepszy?

11. Data: 2005-08-26 12:49:32

Temat: Re: jaki gatunek ziemniakow uwazacie za najlepszy?
Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):
> Mi ogolnie bardziej smakuja zolte ziemniaki np.orliki.Prosze o wypowiedzi w
> tej kwestii

Zgadzam sie orliki sa de best...
Kasia

12. Data: 2005-08-26 16:33:17

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości
> Kupuje sporadycznie ziemniaki, i takze gustuje w zoltych. Jeszcze pare lat
> wstecz byla to Bryza, Irga...

No niezłe, ale ja takie tylko na zimę.

A w lato ta ja lubię podjadać sobie Lordy albo Bardy - pyszne są!!! Orliki
to na mój gust sie nie umywają.

Pozdrawiam,
Akulka

13. Data: 2005-08-26 17:17:58

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Akulka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> A w lato ta ja lubię podjadać sobie Lordy albo Bardy - pyszne są!!! Orliki
> to na mój gust sie nie umywają.

Lordy tez znam, i owszem, natomiast pozostalych wymienionych nie. Byc moze,
ze je jadlam, tylko o tym nie wiedzialam;) Tak jak pisalam wyzej: sprzedawcy
czesto nie znaja nazw (albo "strzelaja"), bo jest ich duzo, a co rusz maja
inne. Zazwyczaj mowia zolte, biale, smaczne;)

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

14. Data: 2005-08-26 17:50:52

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@o...vectranet.pl> napisał w wiadomości
> Mi ogolnie bardziej smakuja zolte ziemniaki np.orliki.Prosze o wypowiedzi
> tej kwestii

Orlików nie poznałam. Lubię żółte, takie jak Bryza.
Irysy (wyjątek, bo nie żólte)najlepsze IMO na placki. No i Bintje też fajne,
rzadko u nas do dostania :)
Pozdrawiam, Agata

15. Data: 2005-08-27 08:48:59

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KASIA" <k...@r...net> napisał w wiadomości

> Zgadzam sie orliki sa de best...

Z jakiego regionu jesteście? Zauważyłam, że odmiany ziemniaków w Polsce są
zrejonizowane ;) Na orliki jeszcze sie nie natknęłam :)
Pozdrawiam, Agata

16. Data: 2005-08-28 17:08:38

Od: KASIA <k...@r...net> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> [...]
>

> Z jakiego regionu jesteście? Zauważyłam, że odmiany ziemniaków w Polsce są
> zrejonizowane ;) Na orliki jeszcze sie nie natknęłam :)

Ja jestem z Lublina...
Kasia

17. Data: 2005-08-29 04:23:48

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> Z jakiego regionu jesteście? Zauważyłam, że odmiany ziemniaków w Polsce są
> zrejonizowane ;) Na orliki jeszcze sie nie natknęłam :)

Kielce i okolice - są : orliki, amerykany, bryza, irga, irysy, bardy, lordy
(te 2 ostatnie, to moje ulubione odmiany, a propo na zimę mam już zimową
odmianę lordów - mniam) czasem aster lub bila.

Pozdrawiam,
Akulka

18. Data: 2005-08-29 16:26:14

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> (te 2 ostatnie, to moje ulubione odmiany, a propo na zimę mam już zimową
> odmianę lordów - mniam) czasem aster lub bila.

W mojej cholernej okolicy tylko cholerna pastewna Irga :/ Irysy od wielkiego
dzwonu... Lordy w jednym miejscu widziałam w tym roku, muszę wypróbować :)
Jak się dalej na wieś wyjedzie, to czasem mają Astry i Polę... czaaasem
Bryzę...
Ale ogólnie paranoja, do szału mnie doprowadzają te napisy - IRGA BIAŁA
SYPKA... bleh... Pozdrawiam, Agata

19. Data: 2005-08-29 17:23:07

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W mojej cholernej okolicy tylko cholerna pastewna Irga :/ Irysy od
wielkiego
> dzwonu...

Współczuję:(

>Lordy w jednym miejscu widziałam w tym roku, muszę wypróbować :)
Tylko uprzedzam, że lordy i bardy są z gatunku ziemniaków sałatkowych, a
więc nie są raczej sypkie i suche jak co niektórzy preferują. Ja właśnie
lubię bardziej zwarte i soczystrze ziemniaki. Jednak bez obaw, nie są
wodniste. Raz tylko w tym roku na początku kupiłam ziemniaki (nazwy nikt nie
znał), kt.óre po odcedzeniu mogły spokojnie robić za gęstą zupę - bleee.

Pozdrawiam,
Akulka

20. Data: 2005-08-29 18:50:50

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz napisał(a):
> Mi ogolnie bardziej smakuja zolte ziemniaki np.orliki.Prosze o wypowiedzi w
> tej kwestii

Kartofle w różnych odmianach.
:-P
pozdr. Jerzy

Ceramika z Boleslawca w Warszawie - gdzie?
Prodiż - czym zastąpić
krytyka na kuchenych stolach
Luzowanie drobiu (pozbycie się kosci)
Dylemat-kt.robot kuchenny wg Was wybrać ??