Prodiż - czym zastąpić

1. Data: 2005-08-25 12:05:16

Temat: Prodiż - czym zastąpić
Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak Wy, ale nas uwielbiamy naleśniki z prażonymi (smażonymi)
jabłkami. U mamy robiło się je w postaci przetworów - prażone w prodiżu (mam
na myśli metalowy gar z grzejącą pokrywą,
http://www.hipernet24.pl/prodinfo.php?item_id=13622&
pkt_id=&pro_id=&char_id=&body_hide=1).
Wcześniej były smażone w garze, ale prodiż okazał się znacznie lepszy
(mniejsze ryzyko przypalenia, a sam produkt wyjściowy po prostu jest
smaczniejszy). W tym roku wymyśliłem sobie, że ja zrobię sobie własne
przetwory i nie będę od mamy "sępił". Sezon zbliża się wielkimi krokami, a
ja mam problem: nie mam prodiża, nie mam ochoty kupować prodiża i nie mam
miejsca na prodiż, gdybym go kupił. Ma ktoś może pomysł na to, jak drania
skutecznie zastąpić czymś wkładanym do piekarnika elektrycznego?

Pozdrawiam MarcinB.

2. Data: 2005-08-25 12:29:49

Temat: Re: Prodiż - czym zastąpić
Od: "GochaBielsko" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podaj przepis, ja mam tylko prodiż i mało przepisów.
Niestety nie mam piekarnika.

Pozdrowienia
Gocha

3. Data: 2005-08-25 12:46:36

Temat: Jabłka prażone w prodiżu [P]
Od: "MarcinB" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GochaBielsko" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> Podaj przepis, ja mam tylko prodiż i mało przepisów.

Jabłka prażone w prodiżu

Jabłka obrać, wyciąć gniazda nasienne, pokroić na kawałki (powiedzmy, że na
8 części każde), wrzucić do 2/3 wysokości prodiża i piec aż się rozprażą na
jednolitą masę. Trzeba co jakiś czas zamieszać i uważać, żeby jabłka nie
dotknęły do pokrywy (masa trochę "puchnie"). Słodzisz do smaku, ja na własne
potrzeby dodaję na taką porcję łyżeczkę sproszkowanego cynamonu.
Masę pakuję do czystych (oczywiste), wyparzonych (opcja) słoików 0,33-0,45l
i zakręcam póki gorące.

Smacznego MarcinB

4. Data: 2005-08-25 12:58:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

MarcinB wrote:
(...)
> Ma ktoś może pomysł na to, jak
> drania skutecznie zastąpić czymś wkładanym do piekarnika elektrycznego?

Zwykła duża forma wyłożona srebrna folią. Robię tak powidła śliwkowe.
Oczywiście są straty w owocach, ale owoców mam dużo a czasu mało
i wszystko jest lepsze od mieszania w garze :)

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2005-08-25 14:26:34

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> Oczywiście są straty w owocach, ale owoców mam dużo a czasu mało
> i wszystko jest lepsze od mieszania w garze :)

Hm, tylko czy to co przelejesz z nad góry spalenizny jest nadal nie tyle
smaczne co zdrowe (czynniki rakotwórcze i takie tam inne drobnostki
zdrowotne)? Pomijam fakt, że spalenizna bardzo szybko "zaraża" warstwy
pokarmu nie przypalonego nadając mu taki "posmaczek".

Pozdrawiam,
Akulka

6. Data: 2005-08-25 19:36:20

Od: DeJotPe <t...@p...oent.pl> szukaj wiadomości tego autora

MarcinB napisał(a):
> Nie wiem jak Wy, ale nas uwielbiamy naleśniki z prażonymi (smażonymi)
> jabłkami. U mamy robiło się je w postaci przetworów - prażone w prodiżu

no to wystarczy może zwykła mikrofala z grillem?
właczamy na sam grill i voila!
kiedys juz tak jabłka robiłem
BTW z samej mikrofali też są dobre, równo przypieczone

--
Pozdrawiam! http://strony.aster.pl/dejotpe/ _| |_|___
*Jacek* < hC56594:GG > http://42.pl/url/aou / | | \

7. Data: 2005-08-26 06:50:31

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:

> [...]
> zdrowotne)? Pomijam fakt, że spalenizna bardzo szybko "zaraża" warstwy
> pokarmu nie przypalonego nadając mu taki "posmaczek".

Nie ma góry spalenizny, jest trochę przywartego do folii, ale nie
pachnie spalenizną. Może dlatego, ze robię to długo, ale w niskiej
temperaturze. Co do drobnostek zdrowotnych się nie wypowiadam. Na mój
rozum laika i tak wszystko, co nie jest surowe jest mniej zdrowe,
ale smakowo jest doskonałe. Oczywiście nie dodaję ani jednego ziarenka
cukru.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

8. Data: 2005-08-26 16:26:29

Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma góry spalenizny, jest trochę przywartego do folii, ale nie
> pachnie spalenizną.

To dobrze, bo się aż wystraszyłam:P Napisałaś : > Oczywiście są straty w
owocach, ale owoców mam dużo a czasu mało
i wszystko jest lepsze od mieszania w garze :)> - to mnie to zaskoczyło, a
raczej przemówiło do mojej wyobraźni.

Pozdrawiam,
Akulka

9. Data: 2005-08-29 09:29:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akulka wrote:
(...)
> Napisałaś : > Oczywiście są straty w
> owocach, ale owoców mam dużo a czasu mało
> i wszystko jest lepsze od mieszania w garze :)> - to mnie to zaskoczyło, a
> raczej przemówiło do mojej wyobraźni.

Wyobraźnie Cie poniosła :) Zapach spalenizny jest zbyt intetnsywny, żeby
dało się jeść cokolwiek nadpalonego.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

krytyka na kuchenych stolach
Luzowanie drobiu (pozbycie się kosci)
Dylemat-kt.robot kuchenny wg Was wybrać ??
Firma Optimum
Kanie marynowane? kiszone?