Re: jakie czujki alarmowe

Data: 2007-12-14 01:47:51
Temat: Re: jakie czujki alarmowe
Od: "Andrzej B" <t...@u...pl>

... > Witam
> Minelo juz bardzo duzo czasu odkad nie pracuje przy instalacji alarmow i
> nie mam z tym tematem do czynienia ale krotko odpowiem na to co jeszcze
> pamietam
> Mysle ze nie ma sensu zakladac tyle czujek ile jest miejsc w centralce
> alarmu. Wazne jest zeby czujniki zainstalowane byly w newralgicznych
> punktach budynku (mieszkania), zabezpieczajac dostep na wszelki mozliwy
> sposob.
> Piszesz o falszywych alarmach. Nie zostawiles czasem otwartego okna?
> Czujka PIR w wielkim skrocie reaguje na promieniowanie podczerwone czyli
> [...]

Prawie wszystko OK z wyjątkiem zabobonu o kombinezonie strażackim który
niekiedy ludzie powtarzają bez zastanowienia. Czujka nie reaguje na samo
ciepło ale na jego zmiany w poszczególnych sektorach czy komórkach na które
jest podzielone jej pole widzenia co występuje przy ruchu. Wejście do
pomieszczenia w takim kombinezonie wywołuje natychmiast alarm bo osoba ta
jest widoczna dla czujki jako zasłaniająca cieplejsze lub zimniejsze
nieruchome elementy mieszkania takie jak okno, ściana, podłoga, sprzęt
elektryczny, który tez może wydzielać ciepło, to tak jak z ciemnym obiektem
który porusza sie na jasnym tle jest tak samo zauważalny dla oka jak jasny
na ciemnym wiec nie musi nic emitować wystarczy że wprowadza zmiany
odpowiadające ruchowi z zakresu czułości czujki. czujka nie reaguje tylko na
ciepłotę ciała bo zakres jej działania jest znacznie szerszy i chłodna
ściana jest doskonałym tłem dla poruszającego się obiektu o temp. pokojowej
aby wywołać alarm lub odwrotnie poruszający się obiekt może być chłodniejszy
od jakiegoś elementu pomieszczenia stad też alarmy zwykłych czujek wywołane
ruchem powietrza obojętnie czy jest cieplejsze czy zimniejsze ważne aby była
jakaś RÓŻNICA TEMPERATUR I RUCH. Oszukanie czujki PIR w wspomniany sposób
jest możliwe tylko w warunkach testowych gdzie wszystkie elementy
pomieszczenia maja ta sama temperaturę czego nie uzyskamy w domu czy biurze
i człowieka zasłania się płytą o takiej samej temperaturze lub wejscie
takiego człowieka w wspomnianym kombinezonie izolacyjnym ale z innego o
dokładnie takiej samej temperaturze aby pozwolić kombinezonowi uzyskać
temperaturę otoczenia czy raczej tła przed tym jak sie znajdzie w polu
widzenia czujki . W tradycyjnych zastosowaniach czujek nie oszukasz ich w
ten sposób chyba że ktoś popełnił jakiś błąd techniczny przy montaż.
Ostatnie czujki PIR montowałem ponad 17 lat temu i nie uwierzę, że teraz
robią gorsze które by było tak łatwo oszukać metodą na kombinezon chyba, że
to chwyt marketingowy sprzedawców lub monterów aby naciągać na droższe.
Pamiętam też pierwsze czujki PARADOX które zaczęliśmy montować prawie 20 lat
temu i wtedy je bardzo chwaliliśmy więc myślę, że nowsze modele są również
dobre i godne polecenia.

Pozdrowienia A.