Re: jakie ryby w zimnym oczku wodnym

1. Data: 2004-08-10 13:26:17

Temat: Re: jakie ryby w zimnym oczku wodnym
Od: "Jorg" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaszs" <k...@k...pl> napisał w wiadomości
news:1c79242f.0408082233.38d9d208@posting.google.com
> Witam Szanownych grupowiczów,
>
> od niedawna u siebie w ogrodzie posiadam oczko wodne, ok. 20 m2.
> Oczko nawadniane jest nieustannie przez strumien gorski, z drugiej
> strony
> jest odplyw. Glebokosc waha sie od 30 cm do 1,20. Woda jest klarownie
> czysta i
> zimna okolo 6-7 stopni. Zródlo w zimie nie zamarza !
> W zwiazku z tym mam pytanie - jakie rosliny oraz ryby polecacie do
> takiego oczka? Które gatunki ryb oraz roslin przetrwaja w takiej
> [...]

Pstrągi? To chyba ich naturalne środowisko? Swoją drogą chciałbym miec taką
komfortową sytuację: oczko zasilane stale przez górski potok.Wiele lat temu
w Istebnej w Beskidach widzialem jak tamtejszy gospopdarz zrobil soc
podobnego- zbudowal maly stawek zasilany ( wykopal rów) wodą z potoku
Olecka. Byly tam u niego pstragi i karpie. Te drugie co prawda niezbyt
imponujących rozmiarow, ale zawsze.
Pozdr Jorg

2. Data: 2004-08-10 19:47:09

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jorg" <u...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> podobnego- zbudowal maly stawek zasilany ( wykopal rów) wodą z potoku
> Olecka. Byly tam u niego pstragi i karpie. Te drugie co prawda niezbyt

Pstragi? Tak.
Tylko jakie? Jezeli maja sie rozmnazac to pstrag potokowy lub zrodlany.
Jezeli chodzi o szybkie przyrosty to chyba pstrag teczowy?
Osobiscie wybralbym chyba zrodlaka bo najladniej ubarwiony i odporny.
Moze teczak? Przeciez ladnie sprawdza sie w hodowlach stawowych.
Zastanowilbym sie tez nad jakas dodatkowa obsada bo
rybki musza cos jesc (pstrag to drapieznik), moze jelce?

3. Data: 2004-08-13 22:10:06

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Strzebla potokowa, slonecznica, kielb, koza

Elfir

4. Data: 2004-08-13 22:21:09

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

>Strzebla potokowa, slonecznica, kielb, koza
:)
koza to tylko
przebiegala przez mosteczek
zrywajac jeden listeczek
:))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-08-14 10:53:15

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości

> Strzebla potokowa, slonecznica, kielb, koza

Strzebla i koza jest pod calkowita ochrona.
Co do slonecznicy... wystepuje na terenie calej Polski... poza rejonami
gorskimi:(
Pozostaje wiec kielb tylko ze to rybka denna i malo widowiskowa:)

6. Data: 2004-08-17 18:23:42

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Strzebla i koza jest pod calkowita ochrona.
> Co do slonecznicy... wystepuje na terenie calej Polski... poza rejonami
> gorskimi:(

A nie hoduje sie gdzies tych ryb?

Elfir

7. Data: 2004-08-18 18:32:08

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

> A nie hoduje sie gdzies tych ryb?

Strzebla i koza w polskich osrodkach zarybieniowych? Nie sluszalem.
Co do slonecznicy to problem bylby nie tyle z pozyskaniem co
w zaadoptowaniu jej do warunkow zimnego oligotroficznego,
gorskiego potoku.

8. Data: 2004-08-23 07:02:55

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek napisał:
> [...]
> Co do slonecznicy to problem bylby nie tyle z pozyskaniem co
> w zaadoptowaniu jej do warunkow zimnego oligotroficznego,

Do zimnego oligotroficznego - głowacz.

Pozdrawiam calvi

9. Data: 2004-08-23 20:35:20

Od: "Przemek" <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "calvi" <c...@b...pl> napisał w wiadomości

> Do zimnego oligotroficznego - głowacz.

Witam

Głowacz bialopletwy? Tak ale te rybki, ktore proponujecie kielb,
glowacz to moze byc raczej dodatkowa obsada bo same w
sobie to te rybki sa denne i malo "widowiskowe".
Co innego z pstragiem, kto byl na (w) Bawarii i widzial w centrum miast, kilogramowe
pstragi potokowe, przyzwyczajone do dokarmiania, wie o czym mowa:)

10. Data: 2004-08-24 03:08:44

Od: "Paweł Woynowski" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co innego z pstragiem, kto byl na (w) Bawarii i widzial w centrum miast,
kilogramowe
> pstragi potokowe, przyzwyczajone do dokarmiania, wie o czym mowa:)

Dokładnie. Choć może nie koniecznie w Bawarii, ciut daleko i drogo. Bliżej i
taniej, jest do Rajeckich Teplic pod Ziliną na Słowacj, to tylko 83 km od
Cieszyna. Jest tam przepięknej urody sztuczny staw miejski, uszczelniony
Gardematą, w samym centrum Rajeckich. Staw zasilany jest przepływowo wodą z
potoku górskiego, sprawia wrazenie naturalnego zbiornika, obsadzony dookoła
roslinami strefy brzegowej i płytkiej. A w samym stawie całe masy bardzo dużych
pstrągów (tęczowych ?). Bardzo ładnie wybarwionych. A w potoku również widać
pstrągi. Wszystko to na samym skaraju parku miejskiego. Byłem tam służbowo i
nie miałem aparatu fotograficznego. Załuję tego bardzo bo staw ten może służyć
jako przykład naturalistycznego stawu na terenach górzystych.
Inną wodą w którj widzialem pstrągi było "oczko wodne" na terenie "Parku
Rozrywki pt. Dziki Zachód" pod Koszalinem, gdzie bardzo duże pstragi i karpie,
pływały w stojącej ciepłej wodzie. Woda miała kolor zupy szczawiowej i było jej
ok 30 m2 powierzchni przy max. gł. 120 cm. Żadnych filtrów, napowietrzaczy i
innych fontann, nie widziałem, choć pływało w tej wodzie, poza rybami,
wszysztko co wiatr nawiał i dzieci odwiedzajace park nawrzucały. Rozmawiałem z
właścicielem na temat filtra bo żal mi się zrobiło ryb. Opowiedział mi że ryby
żyją w tym "oczku" od 4 lat i nie ma z nimi żadnych problemów. Uzupełnia oczko
od czasu do czasu wodą doprowadzaną wężem którym podlewa trawniki, a dzieciaki
je dokarmiają wszystkim co kupią w okolicznych stoiskach (chipsy, ciasteczka,
chrupki itp wynalazki), lub tym co ze soba przyniosą( z reguły to pozostałości
po drugim śniadaniu). Zgroza!!! Choć okazuje się że można i tak.
Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

Roslina na stromą skarpę
Rozsadzanie Lilii wodnej