jarmuz z makaronem i tofu

1. Data: 2001-10-12 15:54:18

Temat: jarmuz z makaronem i tofu
Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosilam o jakies przepisy z jarmuzem. choc grupa kulinarna, nikt nie
odpisal...
poradzilam wiec sobie sama i z radoscia przedstawiam:

jarmuz z makaronem i tofu
http://puszkkka.spinacz.pl/przepis.php3?id=2143

"moj kolejny calkowicie wlasny przepis! :)
obmyslalam go kilka dni, kombinowalam, zastanawialam sie jakie przyprawy by
mi pasowaly... i w koncu wykombinowalam :) pysznosci!"

Informacje ogólne:
Rodzaj diety: weganska
Kategoria: dania gorace
Skala trudnosci: *
Czas przygotowania: w sumie jakies 25-30 min.

Skladniki:
jarmuz - jeden, dorodny
makaron - 150-250 g
tofu - 300g
oliwa
sos sojowy
sól i pieprz
ew. galka muszkatalowa, olej sezamowy, kolendra

Przepis:
z jarmuzu poobcinac liscie, umyc je starannie i pokroic lub porwac na
kawalki. kilka malutkich lisci zostawic do przybrania. reszte zalac na
kilka minut wrzatkiem - szybciej sie ugotuja.
wiekszosc wody odlac, zostawic tyle, zeby sie nie przypalalo, wlac oliwy,
dusic na malym ogniu 15 min.
w tym czasie ugotowac makaron, a tofu pokroic w kostke (o boku tak gdzies
1-1,5 cm) i sowicie skropic sosem sojowym, przemieszac.
po 15 minutach jarmuz powinien byc gotowy. wrzucamy do niego makaron i
tofu, doprawiamy. jesli chcemy pokombinowac ze smakiem dodac kminku lub
galki lub oleju sezamowego, ale z tym ostatnim uwazac, bo choc daje
rewelacyjny aromat, jest mocny i w zbyt duzej ilosci tylko popsuje smak.
jeszcze chwile gotujemy.
i gotowe! nakladamy na talerze, przyozdabiamy pozostawionymi liscmi i
smacznego! :)

smacznego
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-10-13 22:35:54

Temat: Re: jarmuz z makaronem i tofu
Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

"PatryCCCja" <k...@s...pl> wrote in message

> prosilam o jakies przepisy z jarmuzem. choc grupa kulinarna, nikt nie
> odpisal...
> poradzilam wiec sobie sama i z radoscia przedstawiam:
szak z jarmuzem .
ziemniaki ,jarmuz ,przyprawy .

na patelnie tluszcz ,przyprawy moze byc to tylko curry ale mozna inne dodac,
potem wrzucic ziemniaczki pokrojone wczesniej w kosteczke ,podsmazyc
,mieszac aby sie nie przypalilo.Jarmuz dobrze umyc i pokroic dodac i mozna
troche wody wlac ,przykryc podusic .smacznego
arielka

1. Data: 2001-10-14 09:07:15

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

arielka wrote:
> [...]
> ,mieszac aby sie nie przypalilo.Jarmuz dobrze umyc i pokroic dodac i mozna
> troche wody wlac ,przykryc podusic .smacznego

dzieki :)
cos podobnego jest wlasnie na uczcie wegetarianskiej. mialam tamten przepis
wyprobowac jako pierwszy, ale te ziemniaki... nie znosze ich obierac wiec
ten mily obowiazek spada zawsze na wojtka. tyle ze go wtedy nie mialam pod
reka wiec upichcilam co innego :)
ale teraz juz mi sie nie wywinie - ziemniaki nawet czekaja w lodowce....
acha, tylko jarmuzu juz nie ma ;) no coz, widac pora na zakupy :)

pat

1. Data: 2001-10-14 16:43:23

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ale teraz juz mi sie nie wywinie - ziemniaki nawet czekaja w lodowce....
> acha, tylko jarmuzu juz nie ma ;) no coz, widac pora na zakupy :)

na zdrowie :)
Mozna tez jarmuz ugotowac na parze i dodac do np ;ziemniaczki (frytki ) ,
ciecierzyca i to wszystko w sosiku pomidorowym .miam mniam .chyba tez pojde
na zakupy :)
arielka

1. Data: 2001-10-15 08:47:52

Od: PatryCCCja <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

arielka wrote:
> Mozna tez jarmuz ugotowac na parze i dodac do np ;ziemniaczki (frytki ) ,
> ciecierzyca i to wszystko w sosiku pomidorowym .miam mniam .chyba tez pojde
> na zakupy :)

fajnie :)
ciecierzyca i pomidory chyba faktycznie pasuja jak ulal do jarmuzu :)
ale mi ochoty narobilas :)))))))))
znasz jeszcze inne fajne przepisy na jarmuz?

pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl