Strona główna Grupy pl.sci.psychologia jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka

« poprzedni post
Data: 2003-10-22 22:44:02
Temat: Re: jeszcze a propos edukacji - do Pyzolka
Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
Pokaż wszystkie nagłówki

On Wed, 22 Oct 2003 11:04:25 -0500
"Pyzol" <n...@s...ca> wrote:

>
> "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> wrote in message > ja
> nie wiem. ale ciekawi mnie, skad sie w ogole zreby takiego podejscia
> > do nauki w podstawowce wziely. czyzby racje mial Hartman piszac, ze
> > to efekt jakiegos poronionego eksperymentu?
>
> Problem w tym,ze Hartman, poza krytykowanie nie wychodzi. W dodatku,
> jego

to prawda. ale znow - to tylko felieton w gazecie, trudno tam rozwijac
konkrety.

> krytyka jest nader niekonkretna, w sumie rzeczywiscie, wyglada na
> to,ze chcialby wiecej filozofii kosztem matematyki. No to z tym, to ja
> sie nie

moze to tak wygladac, ale poniewaz znam jego wypowiedzi nie tylko w tym
felietonie, to nie sadze, zeby tak uwazal ;)

> zgadzam. Bardzo wysoko cenie filozofie i uwazam,ze jest jej za malo w
> programach, ale nie jako osobny przedmiot! Czy Hartman, lub
> jakikolwiek inny

a jak sobie to wyobrazasz jako NIE osobny przedmiot? ze troche bedzie go
pani od polskiego uczyla a troche historyk?
to sie nie sprawdza, bo ci nauczyciele, przynajmniej jak na dzisiaj,
nigdy w swoich studiach nie mieli do czynienia z filozofia. NIEKTORZY
mieli jeden semestr filozofii - a to ograniczalo sie do skrotowego
przelotu z historii filozofii i wyrecytowania jakichs tam nazwisk,
pradow i dat na egzaminie. NIC z tego nie wiedza.

To jak maja na swoim przedmiocie tego uczyc?

> specjalista w Polsce zajmuje sie tym problemem, ma propozycje
> programowe, w ogole zaangazowany jest w jakiekowliek gremia
> decydujace, badz chocby dyskutujace zawartosci programowa?
> Dziwi mnie, kiedy nauczyciel zasadniczo majacy uczyc danego przedmiotu
> ma za zle uczonim,ze go nie znaja. Taka postawa
> "mienia za zle" nie najlepiej swiadczy o jego kwalifikacjach - jako
> nauczyciela. Mnie to przypomina agrumenty w stylu " Do czego to
> podobne!", niepowazne, nadete i totalnie rozjechane z rzeczywistoscia.
> Fakt,ze takich uzywa aurat ktos kto ma wykladac etyke, z lekka mnie
> przeraza.

Facet narzekal z punktu widzenia nauczyciela akademickiego na poziom
mlodziezy po liceum.
no i chyba bardziej narzekal na to, ze ma do czynienia ze studentami,
ktorzy nie sa w stanie nawet wlasnej pracy samodzielnie napisac.

Tu sie z nim calkowicie zgadzam: w Polsce to plaga.
juz od podstawowki srednio inteligentne dzieci wiedza, ze zeby zdac do
nastepnej klasy przy takim nawale materialu i wymagan trzeba albo od
switu do nocy KUC jak dzikie zwierze (chyba, ze ktos m pamiec
fotograficzna), albo sciagac.
No to sciagaja.
Potem ktos za nich pisze prace: wypracowania i na zaliczenie.

potem na studiach pisza inni im za pieniazki pracki zaliczeniowe.

to, co mnie przeraza, to ze nie sciga sie u nas w ogoe tego!
chyba w kazdej szkole, a juz na uniwerku w USA jest tak, ze jesli sie
przylapie na sciaganiu albo udowodnia, ze praca nie twoja - relegowanie
z uczelni natychmiast.

a u nas co? kazdy przymyka oczy, a nauczyciele na maturach, zeby sobie
"statystyki" nie psuc, sami nosza sciagi.

To jest ten mechanizm, co mnie w Polsce denerwuje, a ktory wystepuje i w
innych dziedzinach, nie tylko szkole. Jak cos jest zle, to zamiast
ludzie sie zastanawiac, jak to poprawic i poprawiac, to zastanawiaja
sie, jak to OMINAC.

No i dochodzi potem do takich paranoi, ze glowa mala. Prawo i normy
sobie, a ludzie sobie, bo wiadomo ze jakby chciec sie stosowac, to nie
da sie zyc normalnie. Ale nie, brna dalej, a zmieniac nic nikt nie chce.

Piekna szkola: od malego sie uczy oszukiwac, omijac i zlewac zupelnie
prawo i zasady. A potem zdziwienie, ze w Polsce tylu kombinatorow i cwaniakow :(

--
Nina Mazur Miller
n...@p...ninka.net.usun
http://pierdol.ninka.net/~ninka/

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
22.10 Nina M. Miller
22.10 Nina M. Miller
23.10 Pyzol
23.10 Duch
23.10 Duch
23.10 enni
23.10 enni
24.10 Nina M. Miller
24.10 Nina M. Miller
24.10 enni
24.10 Nina M. Miller
25.10 enni
25.10 Pyzol
26.10 Nina M. Miller
02.11 Marek Krużel
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem