Re: karasie i żaby nie przetrwały

From: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: karasie i żaby nie przetrwały
Date: Wed, 30 Jan 2002 10:09:29 +0100

krasnal napisał:

> Wszystko zrobiłem zgodnie z procedurą w moim oczku wodnym. Na 6 karasi
> przezyły pod lodem trzy. Te nieszczesne trzy osobniki były największe,
> czyzby to były "staruszki"? Stąd pytanie, ile lat takie karasie mogą zyć w
> takim oczku wodnym o głębokości 90 cm? Wymroziło mi tez żaby. Szkoda tak
> ładnie kumkały latem. Co im zaszkodziło?. Czy to naturalne zjawisko w
> oczkach wodnych?
> Porobiłem otwory w lodzie, powietrze było. Przynajmniej tak mi sie zdawało.
> Czy teraz dokarmiac te trzy
> pozostałe "bohaterki" czy jeszcze nie czas.?
U mnie żaby zazwyczaj giną pod lodem. Mam taką teorię, że chcą się
zagrzebac w mule przy brzegu, a tam folia. Od góry przychodzi tafla
lodu i wymarzają. Dwa lata temu ponad 100 wyciągnąłem.
Ryby do tej pory wytrzymywały. Kasrasie są wyjątkowo odporne
na brak tlenu. W tym roku wyłowiłem już 2 martwe ryby, a to pewnie nie
koniec, bo lód jeszcze na znacznej powierzchni oczka.
Ja wiem co zaniedbałem - trzeba było wyczyścić dno ze szlamu, ale
czasu na to zabrakło. To chyba gazy fermentacyjne zabiły ryby,
bo woda pachniała nie najładniej.
Przerębel miałem cały czas wolny od lodu, ale to chyba za mała
wymiana powietrza. Napowietrzać też się nie zawsze dało, bałem
się wychłodzić wodę powietrzem poniżej zera.

Ryb nie dokarmiaj! dopóki temperatura wody nie wzrośnie do 8-10
stopni.
Mam nadzieję że pozostałe rybki dotrwają do wiosny.

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof