karczek na grilla

1. Data: 2004-06-22 13:41:56

Temat: karczek na grilla
Od: "mistasz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Nigdy nie udalo mi sie jeszcze samemu przyprawic karczku na grilla tak aby
wyszedl mieki i soczysty. Robie wedlug przepisu (przyprawy + olej) i za
kazdym razem co probowalem wychodzi mi podeszwa. Natomiast kupione gotowe
mieso na grilla wychodzi mi dobrze, mieciutke i soczyste.
Czy jest mozliwe zrobic samemu podobny karczek? Przekopalem Google ale nie
znalazlem odpowiedzi na to pytanie.
Prosze o przepis jak prawidlowo przyprawic karczek na grilla aby wyszedl
smaczny, oraz na co zwracac uwage aby nie zrobic z niego podeszwy. (Prosze
wziazc pod uwage ze jestem laikiem w sprawach kuchni ;))
Pozdrowka dla calej grupy
Mistasz

1. Data: 2004-06-22 14:08:33

Temat: Re: karczek na grilla
Od: "gdaMa" <spamowka@.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja używam do marynaty tylko soli, dużo czosnku, majeranku i olej, po
wymieszaniu smaruje tym plastry karkówki i pozostawiam w spokoju na 24
godziny w lodówce (zdarza się i na 48). Nigdy (po takim czasie) nie
miałam twardego mięsa.

gdaMa (Magda)

1. Data: 2004-06-22 14:52:39

Od: "Madzik" <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

karczek pokrojony w plastry i potłuczony daję do miseczki
i zalewam zalewą (na 1 kg mięsa):
oliwa z oliwek,
pokrojona w plastry cebula (2 cebule) przekładam mięso z cebulą na zmianę,
zgniecione ząbki czosnku (4-5) też wkładam miedzy mięso
przyprawa z grilla kamisa
marynata do grilla chyba też kamisa

i taką gotową zaprawę wsadzam do lodówki przykrywam folią spożywczą
(przeźroczystą) zeby nie wyschło i zostawiam na 24 godziny.

jak bedziesz grillował mięsko daj też na grilla tę cebulkę z marynaty -
pychotka
powodzenia w grillowaniu
pozdr
madzia

p.s tak na marginesie jeśli masz gdzieś możliwość kupna małych oscypków to
wrzuć je owinięte w sreberko na 10 min - mniam mniam do piwa :)

1. Data: 2004-06-22 16:18:33

Od: "firma" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mistasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smaczny, oraz na co zwracac uwage aby nie zrobic z niego podeszwy. (Prosze
> wziazc pod uwage ze jestem laikiem w sprawach kuchni ;))

Jesli chodzi o przyprawianie to ja daje w marynate: olej, czosnek, sol i
sporo pieprzu ziolowego - wystarczy.
Oczywiscie miesko mocno rozbite - dobrze jak ma sporo tluszczyku ale nie
zeby nie bylo zylaste.
Jesli zas chodzi o twardosc to nie ma nic wspolnego z przyprawami !
Oczywiscie lepiej jak dlugo polezy, ale nieraz robilem 2 godziny przed
imprezka i tez twardy nie byl.

Chodzi tu o ta aby grill byl naprawde mocno i rowno rozpalony. Nie osczedzac
na weglu ! Jak juz wszystkie wegle sa mocno czerwone to rozprowadzic rowno w
misce grilla.
I teraz najwazniesze - smazyc nisko nad weglem i krotko z obu stron. Ja
smaze (chociaz w tym roku jeszcze nie otwieralem sezonu grillowego) pewnie
ok 1 min z kazdej strony.

A teraz mi slinka pociekla jak sobie przypomnialem - Rewalacyjnie jest
rozciac bulke na pol i podpiec do brazowego od wewnetrznej strony (uwaga ze
zgraniem w czasie podpiekania buleczki i karku). Plaster miesa zlozony na
pol wsadzic miedzy buleczke posmarowac mieszanka musztardy i majonezu - Jesc
!
Tylko nie chodzi mi tutaj o taka standardowa bulke kajzerke - ale o taka
wiejska buleczke. Ewentualnie wroclawska.

No i do tego salatka opisana przeze mnie 4 posty dalej.

Pozdrawiam
Kuba

1. Data: 2004-06-22 19:22:05

Od: "mistasz" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz najwazniesze - smazyc nisko nad weglem i krotko z obu stron. Ja
> smaze (chociaz w tym roku jeszcze nie otwieralem sezonu grillowego) pewnie
> ok 1 min z kazdej strony.

Widze powoli swoje bledy. W kazdym przepisie jest czosnek a ja czosnku nie
dawalem.
Czy ma on wlasnosci zmiekczajace mieso?
Druga sprawa to zalecne jest pieczenie z jednej strony ok. 1 min. Ja
trzymalem ok. 10 - 15 min. z jednej strony, moze wysuszalem mieso?

1. Data: 2004-06-22 19:42:05

Od: "firma" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mistasz" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czy ma on wlasnosci zmiekczajace mieso?

Nie wiem.

> Druga sprawa to zalecne jest pieczenie z jednej strony ok. 1 min. Ja
> trzymalem ok. 10 - 15 min. z jednej strony, moze wysuszalem mieso?

Rany Julek ! Postaraj sie krocej. Czy jedna minuta to moze zalezec od wielu
czynnikow - jak tylko przestanie byc krwawe to jest gotowe do jedzenia.
Pamietaj o mocnym ogniu.
Daj znac czy sie udalo.

Pozdrawiam
Kuba

1. Data: 2004-06-22 19:45:59

Od: " TOM" <t...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smaze (chociaz w tym roku jeszcze nie otwieralem sezonu grillowego) pewnie

Racja, twardość karkówki zależy tylko od sposobu grilowania. Szybko i
równomiernie to podstawa miękkości. Oczywiście mięsko musi być dobrze
rozbite najlepiej tak na 0.7 cm.
A jak sprawdzić czy jest gotowe?
Jeżeli spróbujesz wsadzić widelec w mięsko, celując między pręty rusztu i
przejdzie na wylot to znaczy, że już trzeba wołać gości :)

1. Data: 2004-06-22 22:53:16

Od: "RaV" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Do tych slepowych dodają enzymu zmiękczającego mięso (do nabycia drogą kupna
w supermarketach).
Jak przegrilujesz będzie twarde i suche. Ale i marynara jest nie bez
znaczenia. Najlepsze rezultaty po zalewie z octu balsamicznego, oliwy (z
pestek winogron), soli, czosnku i majeranku (można dodać jałowcówki).
Najlepiej plastry grubości 7-10 mm. Bez klepania - lekko rozbite (mie po to
żeby były cieńsze lecz żeby rozbić mięso). Na gorącym grilu do zarumienienia
każdej ze stron. Jak pisze Kuba spawdzić widelcem.
Do tego sałatka z młodych małych ziemniaków, ogórka, kopru/szczypioru i
jogurtu.
MNIAMMMM.

Smacznego.

1. Data: 2004-06-23 06:56:10

Od: aga <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

mistasz wrote:

> Prosze o przepis jak prawidlowo przyprawic karczek na grilla aby wyszedl
> smaczny, oraz na co zwracac uwage aby nie zrobic z niego podeszwy.

To ja podam swój sprawdzony przepis na karkówkę w miodzie.
Potrzebna będzie oliwa, słodka papryka w proszku, dużo czosnku, duża
łyżka miodu (tak na ok. pół szklanki oliwy), łyżka musztardy, sól,
pieprz świeżo mielony, majeranek, oregano, można też wsypać zioła
prowansalskie. Plastry karkówki (ok. 1 cm grubości) rozbić, starannie
"opaćkać" marynatą, układać w naczyniu; resztę marynaty polać od góry.
Mięso powinno poleżeć w lodówce przynajmniej 3-4 godziny, ja zawsze
robię w dniu poprzedzającym grilowanie.

Smacznego.
Aga

1. Data: 2004-06-23 09:54:29

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W kazdym przepisie jest czosnek a ja czosnku nie
> dawalem.
> Czy ma on wlasnosci zmiekczajace mieso?
Raczej nie, ale kieliszek wódki do marynaty nie zaszkodzi.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

PYSZNIUTKI JABŁECZNIK :)
Kruszonka
Chaczapuri [P]
Oryginalny ser feta