kasza jeczmienna

1. Data: 2001-09-14 07:12:14

Temat: kasza jeczmienna
Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam caly kilogram kaszy jeczmiennej, co smacznego moge z niej zrobic? Na
mysl przychodzi mi tylko gulasz z kasza. A co jeszcze? Do czego uzywacie
kaszy jeczmiennej? Moze krupnik? Jak sie robi krupnik?
Asia

1. Data: 2001-09-14 07:55:04

Temat: Re: kasza jeczmienna
Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
:
Moj najprostszy krupnik to:
wywar rosolowy,
1/2 szklanka kaszy,
ze 4 ziemniaki i wloszczyzna pokrojone w kostke

Do gotujacego sie rosolu wrzucam 1/2 szkl. kaszy i ziemniaki. Wyciagam ugotowana
wloszczyzne i miesko, kroje drobno, a gdy juz ziemniaki sa miekkie wrzucam to
wszystko do gara.
Niektore osoby zabielaja jeszcze krupnik smietana.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-09-14 08:15:40

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostatnio moja zona uzyla takiej kaszy jako wypelniacza /jak zabraklo
ziemniakow/
do tradycyjnego schabowego z surowka i wlasnie kasza - byla pyszna /dodam ze
nie przepadam za kasza/

1. Data: 2001-09-14 08:21:23

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "kw" <k...@a...wbc.lublin.pl> napisal w wiadomosci
:
[...]
A przypomniales mi, ze do golabkow zamiast tradycyjnego ryzu tez mozna dodac
kasze! ;o)
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-09-14 09:38:39

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Dzis robie papryke faszerowana - do farszu daje kasze, bo ryz dla mnie
jest
> mdly.

a co jeszcze do tego farszu? pieczarki? bardzo lubie faszerowana papryke,
mozesz napisac dokladniej jak ja robisz ?
Asia

1. Data: 2001-09-14 09:41:59

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

{Wilma} <w...@o...pl> wrote in message

> :
> Moj najprostszy krupnik to:

dzis na obiad krupnik - juz postanowione :-)
ale na przepisy nadal czekam, kaszy mam duuuuzo
Asia

1. Data: 2001-09-14 09:48:31

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Asia

Dzis robie papryke faszerowana - do farszu daje kasze, bo ryz dla mnie jest

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-09-14 09:54:14

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja to ukladam w naczyniu, podlewam wodą i do piekarnika na godzine albo
> troche wiecej (zeby papryka byla miekka) i gotowe.

a zapiekasz przykryte czy odkryte?
Asia

1. Data: 2001-09-14 09:57:25

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

:
: {Wilma} <w...@o...pl> wrote in message
: news:9nsd68$6cr$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...
: >
: > :
: > Moj najprostszy krupnik to:
:
: dzis na obiad krupnik - juz postanowione :-)
: ale na przepisy nadal czekam, kaszy mam duuuuzo
: Asia
:
Jak juz jestesmy przy zupach to proponuje tez rosol z kasza. Kasze - ugotowana
na bardzo gesto (1,5 szklanki wody i 5 lyzek kaszy), wystudzona - pokroic w
kostke i wrzucic do rosolu.
Dodam jeszcze tylko (ze zarowno kasze, jak i ryz plucze najpierw w osobnym
garnku).
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-09-14 10:00:31

Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> a co jeszcze do tego farszu? pieczarki? bardzo lubie faszerowana papryke,
> mozesz napisac dokladniej jak ja robisz ?

Ja robie w wersji wege:
ugotowałam szklanke kaszy na gesto i szklanke soczewicy tez na gesto, moze
jeszcze dodam troche proteiny sojowej, do tego smazona cebula (mozna
oczywiscie pieczarki), przyprawy, ze 2 jajka,wyrobic farsz, wszystko
wepchac do papryki,
ja to ukladam w naczyniu, podlewam wodą i do piekarnika na godzine albo
troche wiecej (zeby papryka byla miekka) i gotowe.
mozna podac z sosem ze swiezych pomidorów.

pozdrawiam
Basia

krotkie pytanie
placki ziemniaczne a'la gofry