Re: kawa a odchudzanie

From: " Jeff" <j...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: kawa a odchudzanie
Date: Tue, 25 Apr 2006 17:40:00 +0000 (UTC)

Madzia K. <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik " Jeff" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> zweryfikowac?

> Nie mam bladego pojecia.. jedyny szczegol jaki pamietam w tym temacie, to
> wlasnie ten przytoczony powyzej..
> Pozrdrawiam- Madzia K. ktora od jutra robi testy z piciem kawy z mlekiem
> 0,5%:)

No coz szkoda...ale wie pani co? ... sam sprobuje poszukac tych informacji,
bo byc moze jest tak jak pani napisala...

Z mojej strony do tej historii z dodawaniem mleka do kawy, dorzuce jeszcze
jedno, a mianowicie z piciem kawy wiazany jest np. problem utraty wapnia
(czyli grozba osteoprozy) wiec w pewnym sensie dodatek mleka, moze ta strate
rownowazyc.

No i produkty mleczne dzieki zawartosci w nich pewnych zwiazkow wapnia
generalnie wspomagaja odchudzanie. (tak w kazdym razie twierdza naukowcy).

Nieprzesadne picie kawy np. 2 kubki, wplywa jednak bardzo pozytywnie na dobry
humor w trakcie odchudzania, bo kofeina zawarta w kawie z jednej strony pomaga
w spalaniu tkanki tluszczowej, a z drugiej oszczedza glukoze i stabilizuje jej
poziomy we krwi, co pozwala nam czuc sie generalnie lepiej w trakcie odchudzania.

Oczywiscie sa ludzie ktorzy moga zle znosic picie kawy, bo na nich moze ona
dzialac zbyt stymulujaco i moga oni czuc przyplyw niesamowitego tzw. kopa, co
moze objawiac sie nadmierna nerwowoscia...a nawet agresywnoscia...ale czesciej
moze miec to miejsce u tych, ktorzy maja tendencje do hipoglikemi, a slodza
kawe duza iloscia cukru.

Wowczas wiadomo, ze nie powinni oni jej spozywac...lub nie uzywac cukru.
.. Sa tez tacy, na ktorych kawa nie wywiera zadnego stymulujacego efektu...

Acha, jeszcze jedno,.... a mianowicie udowodniono, ze picie kawy zapobiega
marskosci watroby (nawet do 80%), nowotworom jelit, nowotworom watroby,
chorobie Parkinsona ... jeszcze paru innym chorobom.....

No i oczywiscie picie kawy (podkreslam nie przesadne!!) pozwala do pewnego
stopnia regenerowac watrobe w trakcie odchudzania, dzieki zawartosci w kawie
pewnych zwiazkow chemicznych ktore maja wlasciwosci antyutleniajace i
unieszkodliwiajace pojawiajace sie we krwi w trakcie odchudzania niektore
toksyczne metabolity.

Pozdrawiam Jeff