kawa - arabica czy robusta?

1. Data: 2006-11-18 15:56:25

Temat: kawa - arabica czy robusta?
Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,
kiedyś czytałam na forum informację której kawy powinno byc jak
najwięcej (w kawie ziarnistej) w składzie

zdaje się, że arabiki ale pewności nie mam

chodzi mi o kawę, która nie będzie kwaśna

2. Data: 2006-11-18 16:12:21

Temat: Re: kawa - arabica czy robusta?
Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje Ci kupic Tchibo. W duzych CH sa kawiarnie Tchibo gdzie mozna kupic
swierzo mielona kawe- maja 8 gatunkow, i gwarantuje ci ze jak raz ja kupisz-
nie tkniesz juz innej sklepowej.
Cena okolo 7 PLN za 250 g. Kawe miela na miejscu- jak ja postawisz w kuchni
to bedzie ci pachniec kilka dni pol domu. Smak- ja uwielbiam Wiedenska,
zaparzam ja normalnie po turecku lub w kafeteri ( expresik parowy na
kuchenke gazowa)
J&J

3. Data: 2006-11-18 17:38:55

Od: Lili <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Nov 2006 17:12:21 +0100, delf napisał(a):
> gwarantuje

dzięki
zdaje sie ze w nowej galerii krakowskiej jest tchibo :)

ja raczej wole w ziarnach - sama zmiele ale zdaje sie ze w tym sklepie to
zaden problem :) i ziarnista musza miec

a co z ta arabica kontra robusta? ktora jest lepsza w smaku?

4. Data: 2006-11-18 19:18:53

Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lili" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
> Dnia Sat, 18 Nov 2006 17:12:21 +0100, delf napisał(a):
> a co z ta arabica kontra robusta? ktora jest lepsza w smaku?

zdecydowanie robusta

J&J

5. Data: 2006-11-18 19:36:07

Od: "delf" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-11-18 20:11:33

Od: Lili <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Nov 2006 20:36:07 +0100, delf napisał(a):
> [...]
czyli dla mnie arabica :P
kwaśnej nie zniEsE :)

dzieki

7. Data: 2006-11-18 20:17:24

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

"se mła" <l...@b...pl> wrote in message
.com...
witajcie,
kiedyś czytałam na forum informację której kawy powinno byc jak
najwięcej (w kawie ziarnistej) w składzie

zdaje się, że arabiki ale pewności nie mam

Arabika jest delikatniejsza. Robusta mocniejsza, ale kwaskowa. Najlepsze
kawy mielone są ze 100% arabiki.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...com otwarte okna"

8. Data: 2006-11-18 20:56:04

Od: Lili <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Nov 2006 21:17:24 +0100, Konrad Brywczyński napisał(a):
> Arabika jest delikatniejsza. Najlepsze kawy mielone są ze 100% arabiki.

czyli wniosek z tego taki ze kupie ziarnista arabike ;)
dzieki

9. Data: 2006-11-19 10:59:07

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 18 novembre 2006 ŕ 16:56:25, dans
<1...@h...googlegroups.com
> [...]

> najwięcej (w kawie ziarnistej) w składzie

> zdaje się, że arabiki ale pewności nie mam

> chodzi mi o kawę, która nie będzie kwaśna

Arabica (Coffea arabica) jest najbardziej cenionym gatunkiem kawy, z
powodu smaku i aromatu, ale tez i najdrozszym. Robuste (Coffea
canephora) uprawia sie tam gdzie nie mozna hodowac arabiki.

Robuste uzywa sie do produkcji kawy "instant", a takze w mieszankach
kawy mielonej : proporcja 70 % arabiki i 30 % robusty zachowuje aromat
arabiki i pozwala na obnizenie ceny takiej mieszanki.

Osobiscie wole nie pic kawy, niz pic czysta robuste...

Ewcia

--
Niesz

10. Data: 2006-11-19 11:15:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote in message

Witaj!

Te kawy (tanie), które są w sklepach są stęchłe, kwaśne i śmierdzą moczem
końskim (mułów). Lepsze kawy to arabiki - smakosze wiedzą skąd pochodzą. Z
popularnych półkowników pijalne są mielone: Kronung Jakobsa oraz Exclusive
Tchibo.
Ale nie ma to jak kupić niepaloną kawę, upalić w domu i mleć w ręcznym
młynku żarnowym - ma znacznie lepszy aromat niż z elektrycznych udarowych
czy też z przystawek do różnych robotów.

A tu fantastyczny młynek do kawy:
http://www.porkert.cz/vyrobky/km40.htm

!!!
zupa ...