Re: kobiety i przemoc

Data: 2002-12-05 14:01:10
Temat: Re: kobiety i przemoc
Od: Jakub Słocki <j...@s...net.nospam>

In article <asnlb6$sks$1@news.gazeta.pl>, d...@N...gazeta.pl
says...

> to chyba w islamie ;) religia katolicka akceptuje odejscie od meza
> (separacje), ale nie rozwod (ponowny zwiazek), no chyba ze to slynne
> "uniewaznienie malzenstwa".
> mysle, ze raczej miales na mysli "ksiadz w tej i w tej wiosce nie akceptuje",
> co jest oczywiscie bardzo smutne.

w islamie i paru innych religiach :), ale nie o to chodzi. Nie chodzi o
mozliwosci teoretyczne tylko o praktyke lokalna. to raz. A po wtore, ta
separacja i brak mozliwosci malzenstwa, czyli skazanie sie na ostracyzm
spoleczny wlasnie w swoim lokalnym srodowisku moze byc powaznym
problemem. Powtarzam dla niektorych.

> To juz jest problem malej pewnosci siebie i poczucia godnosci (takie
> starodawne slowo) przecietnej kobiety. Mam nadzieje, ze wpoicie je swojej

ale tu mielismy pisac powody a nie ze tak u nas nie jest ! :)

> po to chyba stworzono "Niebieska linie", zeby rowniez osoby z malych
> miejscowosci mialy szanse na anonimowosc. nie wiem, jak to dziala, cale
> szczescie nie musialam probowac.

taaa... i co przyjedzie do niej psycholog? No way. co oni poradza przez
telefon? I wlasnie takie osoby maja najwiekszy problem, bo idac do
lekarza maja wrecz pewnosc ze jutro ludzie beda o tym plotkowac.

Tak wiec znowu - problem istnieje i trzeba zmienic mentalnosc ludzi.
Rowniez tych obradujacych, a szczegolnie lekarzy czy inszych osob
"zaufania" publicznego. Bo tajemnica lekarska swoje, a oni lub ich
cienkie drzwi w gabinecie swoje.

K.