kolacja z owocow morza

1. Data: 2000-01-24 09:48:56

Temat: kolacja z owocow morza
Od: P...@e...pw.edu.pl (Basia Lewandowska / Wilczyca) szukaj wiadomości tego autora

Ahoj,

A czy ktos zna moze jakis fajny przepis z krewetkami albo innymi owocami morza, na
walentynkowa kolacje we dwoje?

--
___("`-''-/").___..--''"`-._
___`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`)

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-24 10:17:55

Temat: Re: kolacja z owocow morza
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ile ma byc potraw ??? I czy np. czosnek w potawie nie zburzy czaru chwili
????

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
<9...@g...newsgate.pl>...

1. Data: 2000-01-24 11:19:20

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli moze byc z czosnkiem ;) to prosze bardzo :

Ryz smazony w krewetkami i warzywami oraz malze w winie na masle cytrynowo
czosnkowym.........

I. Ryz
Gotujemy ryz, wystudzamy, krewetki male mrozone ( sparzone ) przelewamy
wrzatkiem, skrapiamy sokiem z cytryny, marchew i pietrzuszke kroimy w
slupczeki albo póltalatrki,cebule czerwona w kostke, pora w talarki,
sparzone ( i gotowane 10 minut )grzybu mun ( czarne ) pokrojone na mniejsze
kawalki. Przyprawy - imbir, sól, pieprz cayenne, olej sezamowy. Do smazenie
oliwa.
Na patelni rozgrzewamy oliwe, wrzucamy marchew i pietrzuszke, jak sie
marchew przyrumieni wrzucamy cebule, po lekkim przesmazeniu cebulki grzybki
i krewetki, smazymy calosc dodajac imbir, wrzucamy ryz, mieszamy i smazymy,
na jak ryz bedzie goracy a marchew zmieknie, wrzucamy pora i smzymy calósc
razem az por bedzie podduszony - pólchrupki. Doprawiamy sola i pieprzem,
dodajemy odrobine oleju sezamowego i mieszajac przesmzamy jeszcze 5 minut.

II. Malze
Kupujemy siatke ( albo dwie zalezy od apetytu) muli, na pewno musimy
przebrac i wybrac tylko zamkniete.
Przygotowujemy maslo do smazenia-duszenia : kilka zabków czosnku wyciskamy i
dokladnie rozcieramy z sola ( ilosci wg uznania i smaku )
Kostke masla wkladamy do makutry ( malej ), wrzucamy tam czosnek utarty z
sola i wlewamy ok. 100 ml. soku z cytryny i ucieramy razem na jednolita
mase. Dodatkowe skladniki to duza ilosc siekanego swiezego koperku oraz
butelka ( 0,7 l) wina pólwytrawnego lub wytrawbnego ( zalezy co kto lubi ;).

W duzym naczyniu rozgrzewamy maslo, wrzucamy dokladnie umyte szczoteczka
malze, musimy wziac gar do rak i przemieszac ruchami okreznymi - napewno
wiecie o co chodzi - tak aby wymieszc malze z maslem, zalewamy to winem,
wrzucamy koperek, znowu mieszamy, odstawaimy na ogien i dusimy pod
przykryciem ok. 10 minut. Zawartosc gara przekladamy do glebokiego naczynia
i zalewamy czescia sosu.

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-01-26 02:16:19

Od: d...@a...com (DonJose) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>na jak ryz bedzie goracy a marchew zmieknie, wrzucamy pora i smzymy ca

To jest paella. Bardzo obiecujaca. Z tym, ze ten ryz musi byc taki, ze nie
bedzie sypki po ugotowaniu. Polecam wloski Arborio, albo hiszpanski.

Ponizej troche mniej skomplikowany przepis na paelle z kalmara.

4 lyzki oliwy z oliwek
kromka chleba - najlepiej z bulki francuskiej
poltora sredniej cebuli - dobrze posiekanej
lisc laurowy
pol kilo pokrojonego kalmara
lyzka wytrawnego bialego wina
sol
5 zabkow czosnku
1/4 lyzeczki szafranu
lyzka zmielonej naci pietruszki
lyzka polslodkiej sherry lub slodkawego bialego wina
3 filizanki bulionu z ryb
1/4 czerwonej papryki - dobrze posiekanej
1/2 zielonej papryki - dobrze posiekanej
poltora filizanki hiszpanskiego lub wloskiego ryzu (Arborio)

Rozgrzac lyzke oliwy na patelni i podsmazyc kromke chleb. Wyjac i wysuszyc. Na
patelnie rzucic 2/3 cebuli i lisc laurowy. smazyc na malym ogniu prze ok. dwie
minuty. Dodac kalmara i smazyc przez minute. Dodac wino i sol. Przykryc i dusic
prze ok. pol godziny - az kalmar zmieknie.
W miedzyczasie: wymoczyc chleb, wycisnac wode. W mozdzierzu lub mikserze
zmielic chleb, czosnek, szafran, pietruszke i 1/4 lyzeczki soli. Dodac sherry.
Kiedy kalmar ugotowal sie, dodac to wszystko do patelni z kalmarem i dusic
przez 10 minut.

Podgotowac bulion: Musi byc goracy, ale nie moze wrzec. Rozgrzac piekarnik.
Musi byc bardzo goracy

Na polkolistej patelni - lub w czyms podobnym (ja uzylem emaliowanej brytwanny)
rozgrac reszte oliwy o podsmazyc papryke oraz reszte cebuli - na duzym ogniu.
Kiedy papryka zmieknie dodac ryz i dobrz zmieszac z zawartoscia
patelni. Dodac uduszonego kalmara i bulion. Doprowadzic to wszystko do wrzenia
i gotowac mieszajac przez 5 minut.

Wlozyc do pieca i piec - bez przykrywki przez 10-12 minut. Wyjac, postawic w
cieplym miejscu, nakryc i poczekac 5-10 minut az ryz podgotuje sie do konca.

Do tego dobry Gewurtztraminer.

1. Data: 2000-01-26 05:07:24

Od: P...@e...pw.edu.pl (Basia Lewandowska / Wilczyca) szukaj wiadomości tego autora

ostry wrote:

> Jesli moze byc z czosnkiem ;) to prosze bardzo :
>
> Ryz smazony w krewetkami i warzywami oraz malze w winie na masle cytrynowo
> czosnkowym.........

[ciach]

> II. Malze

[ciach]

Super :), dziekuje,
Niedlugo wyprobuje :)
Czy znasz moze jeszcze jakies przepisy z owocami morza?

--
___("`-''-/").___..--''"`-._
___`6_ 6 ) `-. ( ).`-.__.`)

--
Newsy przez www ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

1. Data: 2000-01-26 06:15:01

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-01-26 11:43:14

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On 26 Jan 2000 06:07:24 +0100, P...@e...pw.edu.pl (Basia

>[ciach]

>[ciach]
>
>Super :), dziekuje,
>Niedlugo wyprobuje :)
>Czy znasz moze jeszcze jakies przepisy z owocami morza?

Rozne przepisy z ryb i owoców morza:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/owocem-r.htm
Rozne przepisy z owoców morza:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/owocemor.htm