Re: komercjalizacja szpitali

From: tomek wilicki <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: komercjalizacja szpitali
Date: Fri, 19 Dec 2008 22:31:48 +0100

p47 wrote:

> Bęcwale (bo bęcwałem i idiotą jest ten, co z pogarda wyraża się o swoim
> narodzie),

a z jakiej racji? Co niby kiedykolwiek dobrego przyszło z "bycia dumnym z
narodu"? Wszystkie wojny, jakie zostały kiedykolwiek stoczone, wzięły się
właśnie z takiej postawy jak Twoja.

Sorki, dla mnie ten naród jest dokładnie taki, jaki jest - i nie mam zamiaru
z jakiś chorych nacjonalistycznych powodów sam siebie okłamywać.

> - żaden przepis , literalnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby
> teraz załozyć prywatny szpital, przychodnie itd.

Stoi to, że nie możesz oferować usług na wolnym rynku. Każdy i tak MUSI się
ubezpieczyć w chorym NFZ. To coś jak z ubezpieczeniami samochodów. Są
przymusowe, więc ich cena na "wolnym rynku" jest kilkakrotnie wyższa niż w
innych krajach.

I pewnie jeśli wejdą "konkurencyjne" ubezpieczenia, będą tak idiotyczne jak
obecne obowiązkowe "konkurencyjne" ubezpieczenia emerytalne - raptem 4
krotnie mniej wydajne od tego, co potrafiłby ze swoimi pieniędzmi zrobić
człowiek o IQ=80

> Niektórzy to zreszta
> robią. I wg twojej pteoryjki powinni opływac w luksusy, bo pacjęnci
> tłumami powinni do nich walić. A rzeczywuistośc jest inna..
> Tu nie chodzi o dobro pacjenta, tu chodzi o to, zeby za darmo zagarnąć
> istniejące juz szpitale i przejąć ich majatek wypracowany przez pokolenia
> Polaków (o których z taką pogardą smiesz pisać!).

no, właśnie o takich jak Ty będę pisał z pogardą - nieważne, że żyją w
zapijaczonym, katolickim chlewie po uszy, ważne że są dumni ze swojego
narodu. Pshf...

A ten "majątek" którym są szpitale jest wart dokładnie tyle, ile ktoś za
niego zechce zapłacić. To, że połowa narodu przez pokolenia okradała drugą
połowę, nie znaczy jeszcze, że mam efekty tej kradzieży darzyć jakąś
sympatią. Oczywiście rozumiem jednak, że niektórzy przedstawiciele tego
narodu wielbią instytucje złodziejstwa.

> A jak juz przjmią wybrani
> ten nasz majątek to o co dbac będa przede wszystkim ich nowi właściciele?
> - czy nie o to, aby przynosił on jak najwiekszy zysk??
> A to wcale nie zanczy, ze pacjenci będa jak najlepiej leczeni!!

jeśli to będzie WOLNY rynek, otworzysz konkurencję. Nikt nie broni.
Potraktujesz pacjentów lepiej, więc zapłacą więcej.

Jeden jedyny przepis który faktycznie by się przydał, to zakaz ściągania
kasy za nie wyleczoną do końca przypadłość. Pacjent powinien płacić za
efekt, a nie za to, że lekarze sobie postoją i głowami nad nim pokiwają.
Mówię - chcę wyleczyć łamanie w kościach, szpital ma to zrobić za określoną
kasę. Jeśli mu się nie uda, to ON dopłaca, nie pacjent.

Nagle okazało by się, że ludzie którzy przez 20 lat byli leczeni na depresję
ciężkimi drogimi lekami, mają tak naprawdę nieprawidłowo leczoną tarczycę,
a ludzie z silnymi bólami kostnymi w końcu doczekaliby się zbadania poziomu
witaminy D zamiast łykać kolejne opiaty.