Re: komputer dla niewidomego

Data: 2002-07-11 12:27:42
Temat: Re: komputer dla niewidomego
Od: kwant <t...@p...fm>

Witaj!

> To jest fakt, dzięki temu sporo można zaoszczędzić na syntezatorach.
> Są wersje sprzętowe ale dość drogie. :(((

Wlasnie... soft jest znacznie tanszy, a przy obecej cenie computer-power
szybkosc sprzetu jest wystarczajaca zeby zrobic doslownie wszystko z
dzwiekiem i to jeszcze w czasie rzeczywistym. Wiec te wszystkie
syntezatory sprzetowe to tylko relikt czasow w ktorych komputery byly
zbyt wolne...

> Możnaby jeszcze pokusić się o naklejenie brajlowskich literek, ja tak
> mam i sporo szybciej dzięki temu piszę. No oczywiście można uczyć się
> pisania bezwzrokowego, ale mi się przez te kilka lat jakoś nie
> chciało. :)))))

hehe... a ja polecam sie nauczyc, nawet (a zwlaszcza) dla ludzi ktorzy
jeszcze wiadza (bede mial jak znalazl za kilka lat, jak mi oczy
"wyplyna" od ciaglego wpatrywania sie w monitor).
A tak powaznie to przy dluzszej pracy z komputerem, poprawia to znacznie
jakosc pracy (ja pisze ponad 300 znakow/minute i nie wyobrazam sobie juz
pisania z patrzeniem na palce..)
Sa programy do nauki piania bez patrzenia, ale nie widzialem wersji dla
niewidomych - w sumie to nic trudnego, to tylko zestaw cwiczen roznych
literek, wyrazow, etc...

[Ciach...]

> Powiem szczerze, e-mail to imo najprostsza metoda komunikacji jaką
> niewidomi mogą wykorzystać w sieci.

Jakiego programu uzywasz do czytania poczty?

> A nie przypadkiem WP - Kontakt? GG w swojej najnowszej wersji ma afaik
> możliwość prowadzenia rozmów głosowych. Gada z resztą polecam, sam
> korzystam za pomocą WE.

rzeczywiscie moglem cos pokrecic... ja uzywam tylko podstawowych wersji
Tlena i GG.

> Tak się składa, że twórcą ComputerBlindu jestem ja:)))))

Duzo dobrych sznurkow...

Zorientuje sie jaka kwote mozna przeznaczyc na ten komputer i zapytam
jeszcze raz ;)

Dzieki za porady!
Jarek!