koniak

1. Data: 2003-03-20 20:27:38

Temat: koniak
Od: "szama" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy koniak można podawać w jakimś drinku (jeśli tak to w jakim) czy tylko w
kieliszku nieschłodzony? Mam Hennesy.

Aguś

1. Data: 2003-03-20 21:09:00

Temat: Re: koniak
Od: Catalina <c...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Mar 2003 21:27:38 +0100, "szama" <s...@p...onet.pl>
wrote:

>Czy koniak można podawać w jakimś drinku (jeśli tak to w jakim) czy tylko w
>kieliszku nieschłodzony? Mam Hennesy.

Mozna - znalazlam takowe drinki:

Between the Sheets:
20 ml koniaku
20 l bialego rumu
20 l coinreau (likier z gorzkich pomaranczy i cytryn)
10 ml soku cytrynowego
W shakerze umiescic kilka kostek lodu, doadc skladniki i krotko
zmieszac

Alexander:
20 ml winiaku lub koniaku
20 l brazowego likieru kakaowego
20 ml smietanki
Robic tak jakt ten wyzej.

Cherry Blossom:
20 ml koniaku
20 ml likieru wisniowego
10 ml coiontreau
10 ml soku cytrynowego
kilka kropel grenadiny
Robic j.w.

Side Car:
40 ml koniaku
20 ml cointreau
20 ml soku cytrynowego

Bombay
20 ml koniaku
20 ml czerwonego wermutu
10 ml wytrawnego wermutu
3 krople permod

April Shower
30 ml koniaku
10 ml benedictine (likier ziolowy)
30 ml soku pomaranczowego

--
Catalina
icq # 54287160

1. Data: 2003-03-21 10:56:58

Od: "MaZi" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

szama <s...@p...onet.pl> wrote:
> Czy koniak można podawać w jakimś drinku (jeśli tak to w jakim) czy
> tylko w kieliszku nieschłodzony? Mam Hennesy.
>
> Aguś

jak dla mnie mieszanie Hennesy'ego do zbrodnia ;-)

--
Mariusz a.k.a MaZi at m...@h...pl
GG 1199353

1. Data: 2003-03-21 18:31:11

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

MaZi <m...@h...pl> wrote:

> jak dla mnie mieszanie Hennesy'ego do zbrodnia ;-)

A niby dlaczego?

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-21 22:10:09

Od: h...@a...pl (Hektor) szukaj wiadomości tego autora

From: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl>

> A niby dlaczego?

Poniewaz koniak jest jednym z nadoskonalszych alkoholi, czesto (szczególnie
te pierwszoligowe marki) dopracowywanym w najdrobniejszych detalach smaku. I
po to pije sie go w temperaturze pokojowej, aby tych niuansów nie zatracic.
A dodawanie do markowego koniaku jakiegos plynu do mycia naczyn typu
coinreau, likier czy inny wermut to tak jakby pod gumofilce zalozyc jedwabne
ponczochy. Mozna, ale po co skoro wystarcza onuce ...

Pozdrawiam
Zbigniew Kordan

1. Data: 2003-03-22 00:34:31

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dans la news:021701c2eff6$bd601860$0502a8c0@mainstation,
Hektor <h...@a...pl> a écrit:
> [...]
> pokojowej, aby tych niuansów nie zatracic. A dodawanie do markowego
> koniaku jakiegos plynu do mycia naczyn typu coinreau

cointreau, pardon

> likier czy inny wermut

troche ci sie to wszystko myli.

to tak jakby pod gumofilce zalozyc jedwabne ponczochy. Mozna,
> ale po co skoro wystarcza onuce ...

Natomiast Henessy nie jest koniakiem "pirwszoligowym", niestety. Ot,
przyzwoity.

> Pozdrawiam
> Zbigniew Kordan

Ewcia
(w okopach przeciwczolgowych,
Š Waldemar)

--
Niesz !

1. Data: 2003-03-22 07:37:43

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Hektor" <h...@a...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
jedwabne
> ponczochy. Mozna, ale po co skoro wystarcza onuce ...

Cytuje fragment artykulu na temat koniaku. Miesiecznik "Kuchnia" nr 11/98
str 37
.... Sam Maurice Hennessy uwaza, ze koniak jest trunkiem tak uniwersalnym,
iz mozna go podawac na wiele sposobow. Lubi na przyklad zaczynac lunch
szklaneczka Hennessy'ego z woda sodowa. Natomiast latem, gdy jest cieplo,
konczy wieczor Hennessym z lodem i tonikiem.....
Pozdrowienia
Bask

1. Data: 2003-03-22 07:54:49

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Hektor <h...@a...pl> wrote:

> [...]
> po to pije sie go w temperaturze pokojowej, aby tych niuansów nie zatracic.

Widze, ze jestes zwolennikiem teorii, ze w koktajlu to mozna namieszac
byle co. Tymczasem z mojego doswiadczenia wynika, ze jak sie zrobi
koktajl z podlych skladnikow, to zwykle wyjdzei cos gorszego, niz kazdy
z tych skladnikow z osobna. Zas im lepszych uzyjesz skladnikow, tym
lepszy mozesz osiagnac ostateczny efekt, szlachetne alkohole w koktajlu
pozwalaja uzyskac napoj dajacy nowe doznania smakowe, pelne niuansow.

> A dodawanie do markowego koniaku jakiegos plynu do mycia naczyn typu
> coinreau, likier czy inny wermut

Co masz przeciwko cointreau, likierow w ogole oraz wermutom? Tez maja
swoje niuanse i subtelnosci.

Wladyslaw

1. Data: 2003-03-22 08:46:27

Od: h...@a...pl (Hektor) szukaj wiadomości tego autora

From: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com>

> troche ci sie to wszystko myli.

To znaczy co ? Ze wrzucam wszystkie te alkohole do jednego worka ? Bo
rzeczywiscie dla mnie mieszanie jakiegos likieru wisniowego z troche
bardziej wykwintnym alkoholem jest pomylka. Czy po wymieszaniu tego
wszystkiego (co znajduje sie na liscie skladników cytowanych drinków) i
jeszcze przepuszczeniu przez shaker - moze nawet z lodem - zostanie
cokolwiek z koniaku ? Moze tylko snobizm, ze pije sie drinka na koniaku.

> Natomiast Henessy nie jest koniakiem "pirwszoligowym", niestety. Ot,
> przyzwoity.

Pozwole sobie niezgodzic siez Toba. Henessy jest bardzo uznanym producentem,
majacym w swoim dorobku wysmienite wyroby. Mówimy o marce, a nie o
konkretnym trunku.
Tak generalnie do Wszystkich uczestniczacych w watku: nie jesten ortodoksem
który twierdzi, ze sa jedynie sluszne sposoby podawania koniaku. Wszystko
jest kwestia gustu - o a tym jak wiemy trudno dyskutowac. Jesli ktos lubi
koniak z cola to przeciez zadna sila mu tego nie zabroni. Ale bardzo czesto
pijacy alkohole w drinkach staraja sie ukryc smak alkoholu w otoczeniu
wlasnie likieru, soku lub coli obficie oblozymi lodem A wtedy po co uzywac
do tego koniaku ? Z bardziej proletariackimi trunkami (np. wódka) wyjdzie
duzo lepiej. I o wiele taniej ...

Pozdrawiam
Zbigniew Kordan

1. Data: 2003-03-22 08:48:37

Od: h...@a...pl (Hektor) szukaj wiadomości tego autora

From: "Bask" <f...@w...pl>

> [...]
> szklaneczka Hennessy'ego z woda sodowa. Natomiast latem, gdy jest cieplo,
> konczy wieczor Hennessym z lodem i tonikiem.....

Trudno aby pierwsza osoba w firmie kwestionowala pozytywna uniwersalnosc
swoich wyrobów.

Pozdrawiam
Zbigniew Kordan

gotowanie mleka skondensowanego
problemy z kuchenką!!
ile to jest 25dag orzechow?
pizza
PIWO !! Drożdże piwowarskie gdzie kupić ???