Re: koniak

From: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: koniak
Date: Sat, 22 Mar 2003 08:54:49 +0100

Hektor <h...@a...pl> wrote:

> From: "Wladyslaw Los" <w...@t...com.pl>

> Poniewaz koniak jest jednym z nadoskonalszych alkoholi, czesto (szczególnie
> te pierwszoligowe marki) dopracowywanym w najdrobniejszych detalach smaku. I
> po to pije sie go w temperaturze pokojowej, aby tych niuansów nie zatracic.

Widze, ze jestes zwolennikiem teorii, ze w koktajlu to mozna namieszac
byle co. Tymczasem z mojego doswiadczenia wynika, ze jak sie zrobi
koktajl z podlych skladnikow, to zwykle wyjdzei cos gorszego, niz kazdy
z tych skladnikow z osobna. Zas im lepszych uzyjesz skladnikow, tym
lepszy mozesz osiagnac ostateczny efekt, szlachetne alkohole w koktajlu
pozwalaja uzyskac napoj dajacy nowe doznania smakowe, pelne niuansow.

> A dodawanie do markowego koniaku jakiegos plynu do mycia naczyn typu
> coinreau, likier czy inny wermut

Co masz przeciwko cointreau, likierow w ogole oraz wermutom? Tez maja
swoje niuanse i subtelnosci.

Wladyslaw