która marka pralki lepsza - Ardo czy Candy ?

21. Data: 2008-01-25 17:13:56

Temat: Re: która marka pralki lepsza - Ardo czy Candy ?
Od: "Chris" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> napisał(a):

> czasami te 200 obrotów potrafi zrobić różnicę

Tak, potrafi bardziej pognieść rzeczy w pralce :)

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

22. Data: 2008-01-26 10:03:58

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> z...@N...gazeta.pl <z...@N...gazeta.pl> napisał(a):
>
> Żadna z powyższych nie jest warta zakupu, sa awaryne.
> Nie nie mam takiej.
> Nie warto jak dla mnie, lepiej poszukać Bosha albo Siemensa.

Czy używałeś pralki candy i się popsuła? Co wysiadło? Pytam z czystej
ciekawości, bo pierwsza moja pralka candy zepsuła się raz a dobrze po11
latach bezawaryjnej pracy, a drugą mam od 13,5 roku i nigdy nie miała
najmniejszej awarii. Opinie, że candy się psują bardzo mnie dziwią!

Orka

23. Data: 2008-01-26 11:12:14

Od: "Chris" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Orka <o...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> latach bezawaryjnej pracy, a drugą mam od 13,5 roku i nigdy nie miała
> najmniejszej awarii. Opinie, że candy się psują bardzo mnie dziwią!

Nie nie używałem ale dzięki temu że pracuję w serwisie i wiem co jest
bardziej lub mnie awaryjne.
Inna sprawa to opinia ludzi z Candy żeby wybrać coś innego, wiem że własnych
marek się nie podcina ale jak współpracuje się z kimś to ciężko mu polecić
co może się zepsuć.
To tylko pogratulować bezawaryjnej pracy choć jakoś ciężko mi uwierzyć w to
że używasz pralek Candy od 24 lat bo o ile pamięć mnie nie myli to aż tyle
nie ma ich na naszym rynku :)
Co do awaryjności, podsumuję to tak FIAT też jest awaryny a mimo to ludzie
to kupują i jeżdzą długo. W serwisach bierze się statystyke ilości
sprzedanych do ilości zepsutych więc różnie wszystko można interpretować.

24. Data: 2008-01-26 11:20:19

Od: "Orka" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To tylko pogratulować bezawaryjnej pracy choć jakoś ciężko mi uwierzyć w
> to że używasz pralek Candy od 24 lat bo o ile pamięć mnie nie myli to aż
> tyle nie ma ich na naszym rynku :)

Oczywiście, pierwsza kupiona była w Pewexie. Tak tak, oprócz klocków lego i
czekolad z okienkiem sprzęt rtv i agd był jak najbardziej do nabycia. Kupili
ją moi rodzice, co nie zmienia faktu, że ja ją dobiłam, a ponieważ byłam
zadowolona, kupiłam drugą tej marki. Obecna mi się już znudziła, zbrzydła,
pożółkła i łapie ją rdza tu i tam, więc przymierzam się do zakupu kolejnej,
też candy, ale ładowanej od góry.

Orka

25. Data: 2008-01-26 12:28:59

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <z...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Które pralki lepiej się sprawdzają , jaka jest awaryjność ? Czy ktoś z Was
> ma
> taką pralkę - jakie są Wasze opinie na ten temat ?

Ja mam pralkę Candy ładowaną od góry od ok. 8-9 lat. Wprawdzie nie jest
jakas wybitna, ale ciągle działa i nigdy nic się nie zepsuło. Jedynie
pojawiła sie korozja przy zawiasach klapy. Ale z produktami marki Candy jest
pewien problem, bo jak ja kupowałem ta pralke to obok stał identyczny Polar
(jedyna różnica to ciut inny wygląd panelu sterowania). No i pojawia sie
pytanie: czy Polar był sprzedawany pod marką Candy, czy odwrotnie.

26. Data: 2008-01-26 13:57:51

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam, w mojej rodzinie były dwie pralki Candy jeszcze z Peweksu czy Baltony,
nie do zajechania poza fartuchem.
Inna sprawa, że to było 20 lat temu.
Dzis po prostu serwis Candy jest drogi i trudno o części - w Polsce, byc może
nienajlepszego przedstawiciela wybrali.
Dla porównania w 3 (trzech) różnych górnoładowanych Whirllpoolach psuje się właściwie
wszystko po kolei (dwa z nich Made
in France zeby nie było, a jeden Slovakia).
JaC

-----

27. Data: 2008-01-26 16:06:15

Od: Rafal M <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Sty, 12:12, "Chris" <a...@g...pl> wrote:

> To tylko pogratulować bezawaryjnej pracy choć jakoś ciężko mi uwierzyć w to
> że używasz pralek Candy od 24 lat bo o ile pamięć mnie nie myli to aż tyle
> nie ma ich na naszym rynku :)

Ja rowniez mialem Candy od dobrych kilkunastu lat - jak przyszedl czas
przeprowadzki i wybrania nowej pralki na inne po za Candy nawet nie
zerkalem ;)

> Co do awaryjności, podsumuję to tak FIAT też jest awaryny a mimo to ludzie
> to kupują i jeżdzą długo.

Od nowosci jezdze Bravo (czyli juz ok 10 lat) i w nim wymienione byly
tylko dwie rzeczy podnosnik fotela (na gwarancji) i silniczek krokowy
wolnych obrotow - reszta to tylko filtry, plyny, amortyzatory itd.

Pozdrawiam
Rafal

28. Data: 2008-01-26 20:00:32

Od: "gervee" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Inna sprawa to opinia ludzi z Candy żeby wybrać coś innego, wiem że
> własnych marek się nie podcina ale jak współpracuje się z kimś to ciężko

No popatrz a mój brat pracuje w Candy i pralkę mi polecał. Sam ma Candy i
Boscha. Siostra ma Candy. Wszystkie działają (ani lepiej ani gorzej niż
Bosche i inne Siemensy). No ale być może dlatego, że to nie są najtańsze
modele.

Rafał

Ps. po prawdzie to nie można oczekiwać od obecnie produkowanych sprzętów, że
będą tak samo wytrzymałe jak te sprzed kilkunastu lat (może poza niektówymi
wyjątkami). Teraz produkować należy tanio co ma przynosić zarządom godziwe
zyski (czasem też akcjonariuszom). Produkt i jego trwałość schodzi na dalszy
plan.

29. Data: 2008-01-26 21:59:11

Od: "JBP" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> Nie nie używałem ale dzięki temu że pracuję w serwisie i wiem co jest
> bardziej lub mnie awaryjne.
[...]
> To tylko pogratulować bezawaryjnej pracy choć jakoś ciężko mi uwierzyć w
> to że używasz pralek Candy od 24 lat bo o ile pamięć mnie nie myli to aż
> tyle nie ma ich na naszym rynku :)

Wobec tego Twoja pamięć Cię myli :)
Pierwsze pralki Candy zostały zakupione przez centralę handlu zagranicznego
Elektrim i sprowadzone do Polski w 1976 roku. Symbol 132, ładowność 4,5 kg,
drzwi z przodu, 45 cm głębokości. Cena 13.600 zł :) Partia nie była duża,
poprzedziły ją zapisy imienne w poszczególnych województwach (na jedno woj.
przypadało kilkanaście sztuk). Przy odbiorze podpisywało się kilkustronicową
umowę kupna-sprzedaży :) Tej dostawie towarzyszyła duża ilość części
zamiennych, przydzielonych do wytypowanych serwisów. Aby nie stracić
gwarancji pierwsze uruchomienie - z pokazaniem obsługi wszystkich
programów - musiało być dokonane przez serwisanta i odnotowane wraz z datą w
druku gwarancji. On też udzielał ustnej, dokładnej instrukcji obsługi,
niezależnie od załączonej do pralki bardzo czytelnej instrukcji po polsku.
Od tego momentu zaczynał biec okres 24-mies. gwarancji.
Moja mama kupiła taką pralkę. Pralka działa do dziś. Korzystam z niej
naprawdę często. Pierze bardzo przyzwoicie, nie jest zbyt głośna. I wygląda
zupełnie dobrze. Srebrne literki nalepionej instrukcji podręcznej częściowo
starły się. Jedyną częścią jaka się zużyła po 6-7 latach był tzw. kołnierz
(niektórzy nazywają go "fartuch"). Niestety - a może stety - z przyczyn
odgórnego rozporządzenia nie można już było dokonać zakupu w serwisie.
Wypowiedź ówczesnego serwisanta: "Pani, magazyn mamy zawalony tymi
częściami, nie wiemy co z nimi robić, pralki się nie psują, a jak wreszcie
komuś poleci jakiś drobiazg, to oni wysyłają ludzi do Pewexu". W Pewexie
oczywiście nie było oryginalnych włoskich, jedynie zastępcze,
jugosłowiańskie. Dużo droższe, ale przetarcie już się nie powtórzyło.

To nie pean na cześć Candy. Sądzę, że niektóre firmy i/lub wyroby tych firm
kiedyś były solidniejsze, pewne modele bardziej udane, inne produkty z kolei
są lepsze dziś niż dawniej.

JBP

30. Data: 2008-01-28 10:14:31

Od: "Chris" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Internauta Chris (a...@g...pl) w wiadomości
news:fnf4is$6t8$1@inews.gazeta.pl nabazgrał(a):

> To tylko pogratulować bezawaryjnej pracy choć jakoś ciężko mi uwierzyć w
> to że używasz pralek Candy od 24 lat bo o ile pamięć mnie nie myli to aż
> tyle nie ma ich na naszym rynku :)

Zwracam honor, coś mi faktycznie świat że mogły być. Ja tam bardziej
pamiętam RTV i Komputery niż AGD.
Stary Polar służył przez długie lata może dla tego nie zwrócilem uwagi na
Candy.

--
"Dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat i ludzka głupota.
I nie jestem pewien, co do wszechświata." - Albert Einstein.

Spoldzielnia-moloch kontra mieszkaniec malej kawalerki :(((..
Rozlane chemikalia w piwnicy - jak to posprzatac?
Uszczelki w drzwiach wewnętrznych ?
jak współpracuje bateria termostatyczna
Nowe zarówki energooszczedne Philips