Re: lazania

From: Zbigniew Zych <z...@n...poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: lazania
Date: 7 Jan 2003 14:10:46 GMT

Zyrafa <z...@o...pl> wrote:
> nie rozumiem po co dodawac chemie (glutaminian sodu) do tak pysznego dania

Bo oprócz glutaminianu sodu, jest w nim jeszcze parę egzotycznych
przypraw, które mi było prościej pozyskać w ten sposób.
Ale i owszem, można bez...

> myśle że właśnie dodanie pomidorów/sosu pom/ketchupu
> załatwi sprawe i tez bedzie ok

Nie do końca. Ale to już rzecz gustu i smaku...
Równie dobrze możnaby rzec, po co kupować mięso mielone?
Lepiej kupić "a)", "b)" i "c)" i zmielić samemu!

> to chyba chodzi o 2 łyżki

Nie, ja robiłem z łyżeczek.

> a po co tu ser żółty jak i tak do całości dodajemy sporo sera

A bo ja bardzo lubię ser :-)

> po co odcedzac mięsko jak zaraz i tak trzeba dolac tłuszcz? wystarczy troche
> go ubrac aby bylo mniej

A bo jest różnica: tłuszcz wytopiony z mięsa, a oliwa.
Mimo wszystko oliwa winna być lżej strawna.
Zresztą, z mięsa mielonego odlewam/odcedzam ok. pół szklanki tłuszczu,
a potem dodaję raptem dwie łyżki oliwy...

> ja osobiście zawsze najpierw podsmażam cebule a potem dodaje mieso i reszte

Podczas tak długiego podpiekania mięsa w tym wypadku cebula
uległaby spaleniu na ciemno. A ja lubię mieso mocno przypieczone :-)

> ten fix to naprawde przesada :(

Ale nie kupuj :-)))) Nikt Cię nie zmusza :-)))
Mój przepis ma tę zaletę, że praktycznie robi się w:
1 patelni
1 rondelku
foremce keksowej - docelowo
A z racji fixa, mniej trzeba kombinować/zdobywać różnych innych przypraw.
Ale oczywiście modyfikować można wedle uznania.

> wydaje mi sie ze sos beszamelowy troche inaczej sie robi. Najpierw
> roztapiamy maslo, do tego dodajemy mąke a potem dopiero zimne mleko, ale ale
> o serze żółtym to nie słyszałam

Nie jestem "szefem kuchni"... no może co najwyżej swojej kuchni :-)
Kiedyś kupiłem paczkę płatów makaronowych bodaj firmy PrimoGusto,
na opakowaniu był przepis na sos beszamelowy właśnie z serem.
Zaleta (być może) jest taka, że potrawa przez to jest bardziej
zwarta/sklejona.

> jedna warstwa makaronu starczy po co dwie naraz?

Wierz mi. Nie wystarczy. Potem przy wyjmowaniu łatwiej się rozsypuje
i na talerzu masz kupkę. Jak jest więcej płatów - łatwiej utrzymać
postać "warstwową". Przetestowane.

> U mnie koniec też wygląda trochę inaczej. Na makaron kłade normalnie
> mieso+sos beszamelowy+ser i na koniec paćkam troche sosem pomidorowym bądź
> ketchupem i do piekarnika

A sos pomidorowy nie przypali się?

> Pozdr

Pzdr.