Terapia wzroku pana Artura Smutko

51. Data: 2003-07-17 10:16:05

Temat: Re: leczenie wzroku (Re: Terapia wzroku pana Artura Smutko)
Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> Mialabym jeszcze pytanie o odklejanie siatkowki bo mnie ktos
> postraszyl

IMHO nieslusznie Cie postraszyl: jesli Twoja wada jest, jak pisalas,
minimalna (-0.5D i -0.75D), to nie musisz sie obawiac zwiekszonego ryzyka
odwarstwienia siatkowki. To ryzyko jest realne przy znacznie wyzszych
wadach.

--
Robert

52. Data: 2003-07-17 12:28:25

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> minimalna (-0.5D i -0.75D), to nie musisz sie obawiac zwiekszonego ryzyka
> odwarstwienia siatkowki. To ryzyko jest realne przy znacznie wyzszych

Coz, nie dalej jak tydzien temu mialem odwarswienie siatkowki u 18 letniej
dziewczyny z wada -0,5 sph na oba oczy. Rzadkosc, ale jednak.
A dla Sabinki odpowiedz - nie nadepnelas na drazliwa nute. Mozesz pytac, ale
staraj sie rozumiec odpowiedzi i wyciagaj z nich nie pojedyncze detale, ale
meritum, bo inaczej rozkladasz temat na czynniki pierwsze omijajac rzeczy
wazne.
Aha - a tym straszeniem na prawde sie nie przejmuj. 99% braku ryzyka.

pokojowy zawsze:-)
casus

53. Data: 2003-07-17 13:25:04

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bf64ps$hmt$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> Coz, nie dalej jak tydzien temu mialem odwarswienie siatkowki u 18
> letniej dziewczyny z wada -0,5 sph na oba oczy.

Nie twierdzilem, ze nie ma ryzyka odwarstwienia, ale nie jest chyba ono
istotnie wieksze przy tak minimalnej wadzie niz dla oka miarowego? Czy jest
(pomijajac wplyw innych czynnikow)?

Tzn. czy nie zdarza sie tez z podobnie rzadka czestotliwoscia w oczach bez
wad?

> Aha - a tym straszeniem na prawde sie nie przejmuj. 99% braku ryzyka.

Nie nalezy zagrywac glowka w trakcie meczu pilki noznej, pamietaj Sabinko, i
narazac sie na podobne udary , bo to zwieksza ryzyko.

--
Robert

54. Data: 2003-07-17 15:04:22

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 12:16:05 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

> [...]
>minimalna (-0.5D i -0.75D), to nie musisz sie obawiac zwiekszonego ryzyka
>odwarstwienia siatkowki. To ryzyko jest realne przy znacznie wyzszych

To nie bylo w zwiazku z wada wzroku. Gdzies chyba na tej grupie przy
okazji zapytalam o pojawiajace sie przed oczami swiecace punkciki i
wtedy zostalam postraszona.

--
Pozdrawiam, Sabina

55. Data: 2003-07-17 17:56:16

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie twierdzilem, ze nie ma ryzyka odwarstwienia, ale nie jest chyba ono
> istotnie wieksze przy tak minimalnej wadzie niz dla oka miarowego? Czy
jest
> (pomijajac wplyw innych czynnikow)?

Mniej wiecej masz racje.

> Robert
casus

56. Data: 2003-07-17 18:34:24

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 14:28:25 +0200, "casus" <c...@g...pl> wrote:

> [...]
>wazne.
>Aha - a tym straszeniem na prawde sie nie przejmuj. 99% braku ryzyka.

No ciesze sie ze pokojowo bo juz sie balam ;)

Ale chyba jednak nie bede Cie o nic pytac bo najwyrazniej za malo
inteligentna jestem zeby zrozumiec Twoje odpowiedzi.
Byc moze Tobie chodzi o to ze jak powiesz "masz nosic okulary bo
innego wyjscia nie ma" to mam to przyjac do wiadomosci, podziekowac za
rade i sobie pojsc. Mnie jednak interesuje _dlaczego_ nie ma innego
wyjscia. Jak rowniez "dlaczego" dotyczace innych tematow zwiazanych z
oczami mnie interesuje i wiekowe podwaliny mnie nie przekonuja.
To moze jednak poszukam informacji gdzie indziej.

--
Pozdrawiam jak zwykle pokojowo, Sabina

57. Data: 2003-07-17 18:36:14

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 15:25:04 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

>Nie nalezy zagrywac glowka w trakcie meczu pilki noznej, pamietaj Sabinko, i
>narazac sie na podobne udary , bo to zwieksza ryzyko.

Ok, dzieki, warto wiedziec. Swoja droga pare lat temu rozbilam glowa
szybe samochodu...

--
Pozdrawiam, Sabina

58. Data: 2003-07-17 18:55:27

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@s...re,
Sabinka <s...@w...pl>:

> Ok, dzieki, warto wiedziec. Swoja droga pare lat temu rozbilam glowa
> szybe samochodu...

Wspolczuje :(

Czy nie po tym urazie przypadkiem zaczelas gorzej widziec lub pojawialy Ci
sie te rozblyski?

--
Robert

59. Data: 2003-07-18 08:25:01

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 20:55:27 +0200, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

>Wspolczuje :(

Oj to nie bylo nic powaznego, wstrzasnienie mozgu tylko i lekkie
rozciecie na glowie ...

>Czy nie po tym urazie przypadkiem zaczelas gorzej widziec lub pojawialy Ci
>sie te rozblyski?

Wiesz ze nie kojarzylam tych faktow ale jest to mozliwe... Wlasnie
mniej wiecej w tamtym czasie zauwazylam ze jakbym troche gorzej
widziala... Czy cos z tego dla mnie obecnie wynika? Czy to ze powodem
bylby wypadek moze wplynac na dalszy rozwoj krotkowzrocznosci?

Wlasnie mi sie przypomnial kolega, ktory mial wypadek i wstrzas mozgu
i niedlugo po tym zaczal nosic okulary. Czy to jest czesta zaleznosc?

Co do rozblyskow... ja tego jakos na serio nie biore tylko byla
dyskusja o czyms takim tutaj i sie wtracilam to mnie postraszyli, ale
to u mnie jest ledwo zauwazalne i wiaze to raczej z normalnym
zjawiskiem, takie cos ze jak sie na slonce popatrzy to potem je przez
jakis czas widac, no wiec naokolo jest pelno swiecacych rzeczy i tak
to kojarzylam.
No i jest cos takiego co mnie czasami lekko wkurza - widze czarna
plamke a jak chce na nia skierowac wzrok to ucieka. Ale to moze
normalne, kojarzy mi sie z tym ze niektorych gwiazd nie widac jak sie
na nie bezposrednio patrzy tylko obok.... ??

A co do odklejania siatkowki to okulista jak oglada dno oka nie
szukajac tego, zauwazy takie cos?

--
Pozdrawiam, Sabina

60. Data: 2003-07-18 17:12:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widziala... Czy cos z tego dla mnie obecnie wynika? Czy to ze powodem
> bylby wypadek moze wplynac na dalszy rozwoj krotkowzrocznosci?

nikoniecznie na dalszy rozwoj krotkowzrocznosci, ale na zwiekszenie sie wady
poprzez lekkie uniesienie siatkowki ( z roznych powodow pourazowych ).

> Wlasnie mi sie przypomnial kolega, ktory mial wypadek i wstrzas mozgu
> i niedlugo po tym zaczal nosic okulary. Czy to jest czesta zaleznosc?

Tak, zdarza sie, aczkolwiek nie jest to czeste.

> [...]
> normalne, kojarzy mi sie z tym ze niektorych gwiazd nie widac jak sie
> na nie bezposrednio patrzy tylko obok.... ??

To jest wlasnie maly met w ciele szklistym.

> A co do odklejania siatkowki to okulista jak oglada dno oka nie
> szukajac tego, zauwazy takie cos?
> Pozdrawiam, Sabina

Oczywiscie Sabino, kazdy okulista ogladajac dno oka nie powinien przegapic
odklejenia siatkowki.

pozdr.
casus

czy trzeba farmakologicznie obnizac cholesterol?
Okulary
Zespół Arnolda Chiariego
Skutki uboczne picia wody mineralnej...
Do Casusa i innych " ocznych ": niedowidzenie