lecznicza margaryna

1. Data: 2002-03-14 21:40:33

Temat: lecznicza margaryna
Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś wie gdzie można kupić (najlepiej w W-wie) jakąś taką leczniczą
margarynę obniżającą poziom złego cholesterolu ?

Gosia

2. Data: 2002-03-15 08:56:52

Temat: Re: lecznicza margaryna
Od: "Daniel Janczak" <d...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"GosiaL" <G...@L...com> wrote in message
> Czy ktoś wie gdzie można kupić (najlepiej w W-wie) jakąś taką leczniczą
> margarynę obniżającą poziom złego cholesterolu ?

Wiesz co, nie slyszalem o jakiejs konkretnej "leczniczej" margarynie.
Ogolnie rzecz biorac, dobra bedzie kazda margaryna i inne zrodlo tluszczy,
zawierajace nienasycone kwasy tluszczowe - wiec prawie wszystkie oleje
roslinne (dobrze mowie?). Wiec pominawszy rozne miksy margaryny i masla,
kazda bedzie nieco pomagac.

Osobiscie radzilbym zebys sprobowala uzywac zamiast margaryny oliwy z
oliwek - nieco drozsza, ale sklad tez jest lepszy.

Inna rzecz, ktora moge polecic to zazywanie lecytyny (np. sojowej) -
bezposrednio nie obnizy poziomu zlego cholesterolu, ale pomoze blokowac
negatywne skutki jego dzialania. A przy okazji pomoze na uklad nerwowy - sam
zazywam glownie z tego powodu i osobiscie bardzo sobie chwale.

Pozdrowienia
Daniel

3. Data: 2002-03-15 12:34:04

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawierajace nienasycone kwasy tluszczowe - wiec prawie wszystkie oleje
> roslinne (dobrze mowie?). Wiec pominawszy rozne miksy margaryny i masla,

Hmmm... trochę Wam popsuję apetyt na margarynę.
Na stronie www.optymalni.pl można zaciągnąć film wyemitowany w TV w
Niemczech obalający mity panujące we współczesnych społeczeństwach. Jednym z
takich mitów jest cholesterofobia oraz wyższość margaryn nad masłem. Niemcy
już na to wpadli i organizacje konsumenckie wymusiły na producentach
margaryn umieszczanie ostrzeżenia na opakowaniach :
[cyt.]
FUR SCHVANGERE, STILLENDE UND KINDER UNTER 5 JAHREN SOWIE FUR VERWENDER VON
CHOLESTERINSENKENDEN MEDIKAMENTEN IST BECEL PRO-ACTIV UNTER UMSTANDEN NICHT
ZWECKMASSIG, DA DIESEPERSONEN GRUPPEN BESONDERE RENAHRUNGSBEDURFMISSE HABEN.
DES PRODUKTES SOLLTE IN DIESEN FALLEN MIT DEM ARCT BESPROCHEN WERDEN.
[kon.cyt.]

Mam nadzieję , że przepisując ze stop klatki nie pokaleczyłem za bardzo
pięknego języka niemieckiego :-)

Jeśli ktoś zna dobrze niemiecki to proszę o przetłumaczenie.

Pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

4. Data: 2002-03-15 15:09:37

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
WERDEN.
> [kon.cyt.]
>
> Mam nadzieję , że przepisując ze stop klatki nie pokaleczyłem za

troszkę :-)))

> Jeśli ktoś zna dobrze niemiecki to proszę o przetłumaczenie.

Dla ciężarnych, karmiących oraz dzieci poniżej 5 roku życia,
spożywanie Becel Pro-Aktiv może być niewskazane, gdyż grupy te mają
szczególne wymagania żywieniowe. [brak oryginału - prawdopodobnie:
"Spożywanie" - przyp. tłum.] produktu powinno w tym przypadku byc
uzgodnione z lekarzem.

Pozdrowienia
Krzysztof

5. Data: 2002-03-17 18:19:30

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Mojej córce pozwolono (dietetyk z Centrum Zdrowia Dziecka) spożywać
margarynę (ale nie dowolną tylko konkretną) od drugiego roku życia - mała ma
hipercholesterolemię rodzinną.

Gosia

6. Data: 2002-03-17 18:31:49

Od: "GosiaL" <G...@L...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel Janczak" <d...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

> "GosiaL" <G...@L...com> wrote in message
>
> Wiesz co, nie slyszalem o jakiejs konkretnej "leczniczej" margarynie.

A właśnie mi chodzi o tę konkretną, która jest zaliczona do żywności
leczniczej.

> Ogolnie rzecz biorac, dobra bedzie kazda margaryna i inne zrodlo tluszczy,
> zawierajace nienasycone kwasy tluszczowe - wiec prawie wszystkie oleje
> roslinne (dobrze mowie?).

Poszczególne margaryny bardzo się różnią. Mają bardzo różną ilość kwasów
tłuszczowych nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych.

>Wiec pominawszy rozne miksy margaryny i masla,
> kazda bedzie nieco pomagac.
>
> Osobiscie radzilbym zebys sprobowala uzywac zamiast margaryny oliwy z
> oliwek - nieco drozsza, ale sklad tez jest lepszy.

Oliwa z oliwek (ale tylko z pierwszego tłoczenia) ma dużo kwasów
tłuszczowych jednonienasyconych, które trudno się utleniają i oliwa ta
polecana jest przede wszystkim do potraw na ciepło. Na zimno korzystne są
oleje zawierające dużą ilość kwasów wielonienasyconych (kwasy te są
najlepsze, ale niestety łatwo się utleniają).

Gosia

7. Data: 2002-03-18 02:42:05

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "GosiaL" <G...@L...com> napisał w wiadomości

> Mojej córce pozwolono (dietetyk z Centrum Zdrowia Dziecka) spożywać
> margarynę (ale nie dowolną tylko konkretną) od drugiego roku życia -
mała ma
> hipercholesterolemię rodzinną.

Ja tylko zgodnie z prosba przetlumaczylem.

I wlasnie zauwazylem, ze po "dzieciach" jeszcze nalezaloby wstawic:
"osoby zazywajace leki obnizajace poziom cholesterolu"
Wstyd! :-(((

Krzysztof

czy to cos powaznego - GUZ?
co to jest herpes?