Re: lecznicza margaryna

From: "GosiaL" <G...@L...com>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: lecznicza margaryna
Date: Sun, 17 Mar 2002 19:31:49 +0100

Użytkownik "Daniel Janczak" <d...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
news:3c91b7c5$1@news.vogel.pl...

> "GosiaL" <G...@L...com> wrote in message
>
> Wiesz co, nie slyszalem o jakiejs konkretnej "leczniczej" margarynie.

A właśnie mi chodzi o tę konkretną, która jest zaliczona do żywności
leczniczej.

> Ogolnie rzecz biorac, dobra bedzie kazda margaryna i inne zrodlo tluszczy,
> zawierajace nienasycone kwasy tluszczowe - wiec prawie wszystkie oleje
> roslinne (dobrze mowie?).

Poszczególne margaryny bardzo się różnią. Mają bardzo różną ilość kwasów
tłuszczowych nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych.

>Wiec pominawszy rozne miksy margaryny i masla,
> kazda bedzie nieco pomagac.
>
> Osobiscie radzilbym zebys sprobowala uzywac zamiast margaryny oliwy z
> oliwek - nieco drozsza, ale sklad tez jest lepszy.

Oliwa z oliwek (ale tylko z pierwszego tłoczenia) ma dużo kwasów
tłuszczowych jednonienasyconych, które trudno się utleniają i oliwa ta
polecana jest przede wszystkim do potraw na ciepło. Na zimno korzystne są
oleje zawierające dużą ilość kwasów wielonienasyconych (kwasy te są
najlepsze, ale niestety łatwo się utleniają).

Gosia