Re: leki podawane dzieciom

Data: 2007-07-28 21:33:06
Temat: Re: leki podawane dzieciom
Od: "Janusz Kornaga" <k...@w...pl>

Dnia 28-07-2007 o 23:05:39 regen <r...@-...pl> napisał(a):

> Wywołała zgony w przebiegu zespołu Reye'a.

Ile bylo tych zgonów? Aspirynę zażywały miliony, pewnie setki milionów
dzieci. Zgony wywołała aspiryna? A może to wirus był taki zjadliwy.

> Na tym właśnie polega myślenie ludzi nie mających pojęcia o medycynie.
> "Palenie nie szkodzi bo moja babcia ma 94 lata i całe życie pali
> papierosy a mój sąsiad nie pali i ma raka płuc."

Często słyszy się takie usprawiedliwienia, mi sie nawet nie chce mówić o
szkodliwosci palenia, bo prawie zawsze słyszę taką odpowiedź.

> Od tego są badania naukowe a także publikacje przypadków w prasie
> fachowej , żeby na nich opierać swoją wiedzę.

No owszem, publikacje, ale trzeba też myśleć, analizować własne
doświadczenia.

> Aspiryny nie powinno się podawać u dzieci do 12 roku życia w przebiegu
> chorób wirusowych. Takie są aktualne zalecenia.

Wiemy.

--
Pozdrawiam. Janusz.