lodówka - pytanie laika

1. Data: 2004-05-24 12:51:46

Temat: lodówka - pytanie laika
Od: "Jarosław Borowski" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

niewiasta mnie męczy, żeby kupic nową lodówkę :)
a ja zieloniutki w tych sprawach jestem, w sklepach zachwalają akurat to na
czym mają największe marże :(

poradźcie na co zwracać uwagę?
pozdrawiam
JB

1. Data: 2004-05-24 13:50:49

Temat: Re: lodówka - pytanie laika
Od: "Pierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

jezeli finanse pozwalaja wsiasc z zamrazanikiem na gorze
jezeli mozliwe dwa silniki, jeden na lodowke, drugi na zamrazalnik.
jak najmnjejsze zuzycie elektrycznosci ( na rok)
1) dobra izolacja
2) szybkosc zamrazania
3) czas w jakim lodowka moze chronic produkty w razie wylaczenia pradu (
zalezy to od jakosci izolacji )

to chyba tyle

Pierre

news: c8sr34$ide$...@a...news.tpi.pl...

1. Data: 2004-05-24 14:31:16

Od: "Pierre" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Pomylilem sie, zamrazalnik ma byc na dole anie na gorze.
Po,iewaz do zamrazalnika zaglada sie rzadziej niz do lodowki, wiec jest
mniej schylania sie.
A to tez pewien rodzaj oszczednosci samego siebie.

Pierre

40b1fd73$0$13930$6...@n...free.fr...

1. Data: 2004-05-25 06:04:07

Od: "Ann" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pierre" <b...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
> 1) dobra izolacja
> 2) szybkosc zamrazania
> 3) czas w jakim lodowka moze chronic produkty w razie wylaczenia pradu (

1. Cicha
2. Klasa energetyczna A
3. moze byc jak 3 powyzej
4. Nie zgadzam sie co do dwoch agregatow (bo chyba o to chodzilo?). Sa
zbedne a lodowki drozsze. Rzadko sie wylacza zamrazarke bo zazwyczaj cos tam
jest, wiec i tak chodza caly czas obydwa.
5. Zwrocic uwage zeby pojemniki i wszystko inne bylo latwe do mycia, bez
jakis zakamarkow, do ktorych trudno dojsc. Np. nie polecam drzwi bez uchwytu
do otwierania, tylko z takimi wglebieniami. Ciezko to pozniej umyc, bo jest
na szerokosc palca.
6. Jesli zamrazalnik na dole, to raczej wystarczaja dwie szuflady. Ale chyba
wygodniejsze sa wysuwane a nie tylko otwierane polki. No ale stosunek
zamrazalnika do gory to juz indywidualna sprawa w zaleznosci od potrzeb.
Szkoda zeby sie chlodzilo samo powietrze jesli ktos preferuje glownie
musztarde w lodowce.

Pozdrawiam
Ann

1. Data: 2004-05-25 06:40:06

Od: Marcin Sławicz <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ann" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
tam
> jest, wiec i tak chodza caly czas obydwa.

Ale nie oba na raz (a przynajmniej nie zawsze). Dwa są po to, aby każdy mógł
chłodzić swoją część chłodziarki. Swoje zadanie wykonują lepiej, niż jeden
agregat (lepsza kontrola temperatury; gdy do jednej komory włożysz dużo nie
schłodzonej żywności, to nie wpływa to na drugą komorę).
Liczba agregatów zasadniczo nie wpływa na zużycie prądu - praca do wykonania
(schłodzenie danej masy żywności) jest przecież taka sama.
Oczywiście coś za coś - takie chłodziarki są droższe.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2004-06-02 10:31:46

Od: "RafałB" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (schłodzenie danej masy żywności) jest przecież taka sama.
> Oczywiście coś za coś - takie chłodziarki są droższe.

Te same efekty osiaga sie stosujac dwa obwody/dwa termostaty.
Rozwiadzanie z dwoma agregatami mialo w prosty (moze nawet prostacki?)
sposob wyeliminowac zjawisko kompletnego zamrazania zamrazalnika". Przy
jednym obwodzie/ termoistacie , agregat chlodzi jednoczesnie zamrazalnik i
chlodziarke. Jesli czesto "wietrzymy" chlodziarke to agregat dziala niemal
nonstop,a w zamrazalniku syberia. Nawet Siemensa lodowki glupialy
(termostaty sie rozregulowywaly).

Warto poszukac lodowki klasy A+ albo lodowki z komora 0. Polecam do
zabudowy bo sa cichsze i trwalsze. Nalezy bezwlglednie zadbac o wentylacje
(szczelina min. 200cm2). Inaczej lodowka bedzie slabo chlodzc, pojawi sie
wilgos w warstwie izolacyjnej - wzrosnie wsp. przewodzenia trmiczego,
wzrosna koszty, pojawia sie grzyby... (Nawet sprawna lodowke trzeba
wyrzucic!!!)

Liebherr wprowadzil system wtapiani rurek prownika w obudowe eliminujac w
znacznym stopniu halas. (oczywiscie tylko w wybranych modelach)

RafalB

1. Data: 2004-06-02 14:01:34

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chlodziarke. Jesli czesto "wietrzymy" chlodziarke to agregat dziala niemal
> nonstop,a w zamrazalniku syberia. Nawet Siemensa lodowki glupialy

Tylko Tobie tak się wydaje. W jednoagregatowych parowniki zamrażarki i
lodówki pracują nie rownolegle a szeregowo i nigdy nie chłodzą jednocześnie.
Po włączeniu sprężarki w zamrażarce następuje rozprężanie gazu i jej
schładzanie. W lodówce w tym czasie temp. się nie zmienia gdyż nie dochodzi
do niej gaz w postaci płynnej bo w całości odparował w zamrażarce. Ale uklad
jest tak dobrany, że jak zamrażarka osiągnie prawidłową temp., gaz przestaje
wrzeć i w postaci płynnej dostaje się do parownika lodówki, ktorą teraz
dopiero zaczyna schładzać. W czasie schładzania lod. temp. zamrażarki stoi w
miejscu gdyż nie ma w niej rozprężania (cały gaz przelatuje w postaci
płynnej). Po schłodzeniu lodówki termostat wyłącza sprężarkę. Jeżeli taraz
ocieplimy lodówkę to cała energia pójdze (w dużym uproszczeniu) w
schładzanie lodówki bo gaz będzię parował tylko w parowniku lod.
W zamrażarce nie paruje bo jest ona dla niego za zimna a dla produktów
odpowiednia. Stąd lod 1 i 2-agr. mają podobne zużycie energii.

Cechą lod. 1-agregatowych jest nieregulowana temp. w zamrażarce. Cały czas
jest taka jak trzeba (przeciętnie -19 do -22). Wadą jest to. że większość
pracuje poprawnie w ciepłym pomieszczeniu, mniej zamraża na dobę, nie można
odlączyć samej lodówki, ale jest też zaleta - prawdopodobieństwo awarii
agregatu w lod. 2-agr. jest prawie DWA RAZY większa niż 1-agr. To tak jakby
były dwie lodówki w domu (jak nie jedna strzeli to druga:)). O kosztach
zakupu pisać nie trzeba. O sobiście jestem za 1-agr. Ale żem się rozpisał :)

1. Data: 2004-06-02 14:24:00

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " zayzayer" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

> Cechą lod. 1-agregatowych jest nieregulowana temp. w zamrażarce. Cały czas
> jest taka jak trzeba (przeciętnie -19 do -22). Wadą jest to. że większość

pewny jestes? bo ja mam jak nic teraz jednoagregatowa i jak nic mam
regulowana temperature w zamarazrce niezaleznie od lodowki:-)
czyzby to bylo tylko takie pokretlo dla checy?
:-)

ania
www.aem.pl GG: 1145538
osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

1. Data: 2004-06-02 15:28:19

Od: " zayzayer" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pewny jestes? bo ja mam jak nic teraz jednoagregatowa i jak nic mam
> regulowana temperature w zamarazrce niezaleznie od lodowki:-)
> czyzby to bylo tylko takie pokretlo dla checy?

Pisałem o zwykłej, typowej lod. jednoagregatowej.
Są jeszcze inne wersje takie jak np. twoja, w której parowniki nie są
połączone szeregowo. W tych lodówkach elektrozawór (ten co strzela:) kieruje
gaz raz do zamrażarki, raz do lodówki. Nigdy jednocześnie do obu.
Sterowana jest mikroprocesorem. W takich lodówkach możliwa jest reg.
zamrażarki. To nie koniec odmian ;)

1. Data: 2004-06-02 17:38:32

Od: "ania" <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czas
większość

> Pisałem o zwykłej, typowej lod. jednoagregatowej.
> Są jeszcze inne wersje takie jak np. twoja, w której parowniki nie są

to tak trzeba pisac (czyli bardziej precyzyjnie) zeby tacy jak jak
upierdliwcy sie nie czepiali
:-)

ania
www.aem.pl GG: 1145538
osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

odkurzacz centralny - robic?
zmywarka i jej dziwne reakcje
Moskitiery TESA "z metra"
Bionaire serwis w Warszawie