luszczyca

41. Data: 2006-11-28 10:40:45

Temat: Re: luszczyca
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczepan Białek" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:ekh1ih$39o$1@node4.news.atman.pl...

> Użytkownik <j...@n...pl

> aby odmiana niskowęglowodanowej diety zwana optymalną nie kojarzyła się
> błędnie ludziom z dietą wysokotłuszczową. Warto rozpatrzyć zastąpienie
> części tłuszczu przez alkohol (dotychczasowe 4 g to za mało) i skrobię
> zwierzęcą z grzybów, drożdży i glonów. Zachęcam.
> Pozdrawiam, S*

Jest to Szczepanie niemożliwe, ponieważ kompletnie "rozsadziłbyś" proporcję
diety, a ona jest meritum sprawy, lekarz Kwaśniewski nazywa wręcz "wzorem
życia". Tym bardziej, że ta proporcja jest wysnuta na kanwie nauk
podstawowych, czyli matematyki, fizyki, chemii i biochemii. Na pewno można
spierać się o jakieś drobne szczegóły diety, ale nie o zasadę.
Nie jesteś na diecie optymalnej, to wiem, ale poraża mnie Twoja dociekliwość
i niezwykle logiczne rozumowanie. Masz rację, że nazwa diety może być
myląca. Znam wiele ośrodków diety optymalnej, w których stołują się czasem
ludzie i nie zauważają "inności w diecie", wręcz chwalą smak tej kuchni. Nie
bez powodu lek. Kwaśniewski napisał z rodziną "Książkę kucharską" z 700
przepisami. Ale po co? Właśnie dlatego, że nawyki żywieniowe Polaków są złe
w tym sensie, że nasz naród uwielbia różnorodność pokarmów. A to wcale nie
jest potrzebne. Optymalni jedzą prawie stale jedno i to samo, bo w bardzo
małej ilości pokarmów też mogą być zawarte wszystkie substancje odżywcze:
najwartościowsze białko, tłuszcz, mikroelementy, witaminy, sole mineralne i
pierwiastki śladowe. Przykładem tego są żółtka jajek, które optymalni
zjadają codziennie. A jak odżywia się tradycyjnie źle Polak, to wtedy
rzeczywiście potrzebna jest duża różnorodność pokarmów.
Pozdrawiam Jurek M.

42. Data: 2006-11-28 11:57:59

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):

> Mogłem jednak napisać że nie pamiętam kto jest autorem tego
> "absolutnego stwierdzenia". Ono robi wrażenie. Daje do myślenia i chyba jest
> prawdziwe - co nie wyklucza wyjątków.

Którego? Że nie ma chorób dziedzicznych?

pzdr.
R*

43. Data: 2006-11-28 11:59:19

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):

> Są różne szkoły. Ja ciągle tylko cytuję. Jak ktoś oddziedziczy błędne nawyki
> to odpada z gry - zgodnie z teorią ewolucji.

Jak ktoś ma złe geny, to mu dieta niewiele pomoże.

> Odrobina przesady może zwiększyc
> zainteresowanie żywieniem (z uwzględnieniem kompletności)

Nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

pzdr.
R*

44. Data: 2006-11-28 17:37:56

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko"

> Którego? Że nie ma chorób dziedzicznych?

Wcześniej wspomniałaś o genach. Otóż w mojej "szkole" jest lista "wrodzonych
zaburzeń przemiany materii" i lista "chorób uwarunkowanych genetycznie".
Listy są długie ale występowanie tych jednostek jest b. rzadkie. Listy
chorób dziedzicznych nie ma a łuszczyca nie występuje na żadnej.
Po co rozdzielać włos na czworo. Lepiej wymyślcie dietę dla Gosi. Mnie
przyszły do głowy "skrzydełka w miodowej panierce" (najnowszy światowy
przebój).
pzdr., S*

45. Data: 2006-11-28 18:05:28

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> wręcz "wzorem życia". Tym bardziej, że ta proporcja jest wysnuta na kanwie
> nauk podstawowych, czyli matematyki, fizyki, chemii i biochemii.

Nic nie trzeba rozsadzać. Chodzi o unowoczesnienie trzymając się widełek
wzoru. W UE dieta bez alkoholu będzie sie źle kojarzyć a zaliczenie trufli
do zakazanych węglowodanów uznają za zbrodnię.

> [...]
> być zawarte wszystkie substancje odżywcze: najwartościowsze białko,
> tłuszcz, mikroelementy, witaminy, sole mineralne i pierwiastki śladowe.

Ani razu nie użyłeś słowa "kompletne" a ono bardziej przemawia niż długi
opis.
Przykładem tego są żółtka jajek, które optymalni
> zjadają codziennie. A jak odżywia się tradycyjnie źle Polak, to wtedy
> rzeczywiście potrzebna jest duża różnorodność pokarmów.

Przyjrzę się tym żółtkom. W diecie leczniczej są konieczne. Ale dla zdrowego
chyba mogą być całe jajka. A jak wydłubać żółtka z kawioru?

Pozdrawiam S*

46. Data: 2006-11-28 18:09:15

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):

> [...]
> Listy są długie ale występowanie tych jednostek jest b. rzadkie. Listy
> chorób dziedzicznych nie ma a łuszczyca nie występuje na żadnej.

Bo masz niedouczoną szkołę? W książkach z dermatologii i patologii
podłoże genetyczne łuszczycy jest wyraźnie zaznaczone. Idź sie dokształć.

> Lepiej wymyślcie dietę dla Gosi. Mnie
> przyszły do głowy "skrzydełka w miodowej panierce" (najnowszy światowy
> przebój).

Nawet mi się nie chce komentować tych bzdur, idź się dokształć^2

pzdr.
R*

47. Data: 2006-11-28 18:31:38

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ryou.ko" <

> Nawet mi się nie chce komentować tych bzdur,

Zadając pytanie Gosi byłem pewien odpowiedzi. Aby młoda dziewczyna nabawiła
sie choroby skóry musiała być dłuższy czas na niedoborowej diecie.

> idź się dokształć^2

Cały czas sie dokształcam właśnie tu bo chcę sie upewnić co do LOW CARB.
Tak nawiasem to Wszyscy juz zeznali jaką dietę popierają. A Ty?
pzdr., S*

48. Data: 2006-11-28 19:46:25

Od: "ryou.ko" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek napisał(a):

> Zadając pytanie Gosi byłem pewien odpowiedzi. Aby młoda dziewczyna nabawiła
> sie choroby skóry musiała być dłuższy czas na niedoborowej diecie.

A skąd takie wnioski? Nie wiadomo mi o żadnych źródłach naukowych
wymieniających choćby jako czynnik współistniejący niedoborową dietę.
Może naprawdę przeczytałbyś coś o łuszczycy co nie jest stronami
oszołomów wyszukanymi przez gógla?

> Cały czas sie dokształcam właśnie tu bo chcę sie upewnić co do LOW CARB.
> Tak nawiasem to Wszyscy juz zeznali jaką dietę popierają. A Ty?

Umiarkowaną jeśli chodzi o każdy ze składników. Bez zbędnej redukcji i
bez specjalnych restrykcji. I wszelkie badania mam ok, a BMI w okolicach
dolnej granicy normy.

pzdr.
R*

49. Data: 2006-11-28 21:38:46

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ani razu nie użyłeś słowa "kompletne" a ono bardziej przemawia niż długi
> opis.
> Przykładem tego są żółtka jajek, które optymalni
Alkohol w diecie nie jest zakazany jeżeli nie jest słodki: wódki, koniaki,
wytrawne wina. Nie uzywamy nigdy słowo "kompletne", bo w słowach "dieta
optymalna" jest zawarta Twoja "kompletność"...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

50. Data: 2006-11-29 10:47:31

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ryou.ko napisał:
> Bo masz niedouczoną szkołę? W książkach z dermatologii i patologii
> podłoże genetyczne łuszczycy jest wyraźnie zaznaczone. Idź sie dokształć.
Vide:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/dispomim.cgi?id=1
77900

--
Krzysiek, EBP
Niech narody pamiętają, że ludźmi tylko są

Wdychanie n2o
przepuklina przelyku-czy to na pewno wlasciwa diagnoza?
domowy filtr do wody eSpring!
bolące wzgrubienie przy nosie
pytanie o produkt