Re: mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet

Data: 2004-04-26 08:29:27
Temat: Re: mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet
Od: "Wiedźma" <w...@t...pl>

> możesz używać sprzętu do robienia frytek na MM nie będzie ci potrzebny
> :)

?
A co to za sprzęt? Ja mam z garnków tylko taki zwykły i jakiś rondelek,
więc chyba to gotowanie na parze na razie odpada.

Aha, a te strączkowe też się powinno na parze gotować? (mam nadzieję, że
to nie jest strasznie głupie pytanie... ;-) )

> brukselka ,kalafior itd. maja bardzo niskie IG wiec gotowanie ich nie
> podniesie zbytnio tego IG

uff
Bo twarda brukselka naprawdę mi nie smakuje:-)

> czasy podane na opakowaniach są IMo za długie o połowę trzeba
> sprawdzać organoleptycznie kiedy bedzie okej

To był przepis z puszkkki na opakowaniu nic nie bylo o gotowaniu. Ale
fakt, o połowę za długo, następnym razem skrócę czas o połowę, a nawet
jeszcze w trakcie zajrzę;-)

> raczej nie w markecie a w sklepie ze "zdrowa zywnoscią"

ok
Na razie odwiedziłam Zatokę, tam jest dość spora półka takich "zdrowych"
produktów, ale nie rzucił mi się w oczy, dlatego myślałam, że może to w
zwykłych przyprawach trza było szukać.

> po napisie na opakowaniu :)

A co ma być napisane, żeby to był z mąki z pełnego przemiału? Na moim
jest napisane: "100% semolina z pszenicy durum"- to to jest ten
pełnowartościowy(zboża pełnoziarniste) (wyższe IG) czy z mąki z pełnego
przemiału (niższe IG)?

> stać nad garem w fartuszku :) po czasie dojdziesz do wprawy

:-)
ehh, brzmi strassznie, jeszcze w domu łatwiej to znieść, bo mogę sobie
książkę czytać, ale w akademie to jakoś w ogóle mnie ta kuchnia
odrzuca:-/ Zresztą takie gotowanie strasznie dużo czasu zajmuje:-(
Myślałam, ze wrzucę do gara, nastawię zegarek i luz;-p

> zielona jest w całości a czerwona w połowkach.ja soczewice zielona
> moczę 24-48 godzin do momentu aż nie wypuści kiełki a później gotuje
> 5- 10 min

ojej, tak długo moczysz? to muszę planować posiłki z dużym
wyprzedzeniem, jak widzę:-)
A co dodajesz do gotowania, żeby nie mieć kłopotów z trawieniem? I w
którym momencie- od razu na początku wrzucasz, czy pod koniec?

A czerwoną ile moczysz i jak długo gotujesz? Czy w ogóle nie moczysz?

A... inne strączkowe (groch, fasola)? tak jak zieloną?

> MM to nie tylko IG ale tu na grupie jest to widzę najważniejszy temat

Może o to wszyscy pytają, bo najwięcej rozbieżności w książce na ten
temat? Przynajmniej dla mnie,a inne zasady w mierę jasne są.
Tylko jeszcze jedno pytanie- zastanawiam się, z czym można (i czy w
ogóle) jeść serek wiejski- bo to w sumie tłusty nabiał, więc w posiłku
węglowodanowym raczej odpada, a w tłuszczowym? Pomyślałam, że skoro
można do tłuszczowych dodać czasem trochę odtłuszczonej śmietany, to
taki serek i tak ma odrobinę mniej węgli niż ta śmietana. Ale wydaje mi
się, że z tą śmietaną to raczej rzadkie odstępstwo, więc może lepiej
sobie i ten serek odpuścić? Ktoś je takie cudo? A jeśli tak, to z jakim
rodzajem posiłku, i czy wersję normalną, czy light?

Dzięki Ci za wszystkie odpowiedzi:-) i polecam się na przyszłość;-)

Trochę mi głupio pytać bo to pewnie rzeczy oczywistę są i tak się
zbierałam parę dni, ale jak zobaczyłam post s(00)mala to se pomyślałam,
a co tam, skorzystam z okazji i się podłączę:-) No i opłaciło się:-)

pzd. Wiedzma, co już jej trochę lżej na duszy:-)