Re: mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet

Data: 2004-04-26 09:01:14
Temat: Re: mąki, skóra kurczaka, przypalony omlet
Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl>

Użytkownik "Wiedźma" <w...@t...pl> napisał w wiadomości
news:c6iha5$ejq$1@kastor.ds.pg.gda.pl...

> ?
> A co to za sprzęt? Ja mam z garnków tylko taki zwykły i jakiś rondelek,
> więc chyba to gotowanie na parze na razie odpada.

możesz sobie dokupić w markecie za parę zł sprzecik

> Aha, a te strączkowe też się powinno na parze gotować? (mam nadzieję, że
> to nie jest strasznie głupie pytanie... ;-) )

w wodzie

> uff
> Bo twarda brukselka naprawdę mi nie smakuje:-)

> To był przepis z puszkkki na opakowaniu nic nie bylo o gotowaniu. Ale
> fakt, o połowę za długo, następnym razem skrócę czas o połowę, a nawet
> jeszcze w trakcie zajrzę;-)

z tymi czasami gotowania strączkowych to jest bardzo niejasna sprawa
.Montiniak w 1 cześci smacznie i zdrowo podaje czasy gotowania strączkowych
takie,ze wszystko jest rozgotowane.

> ok
> Na razie odwiedziłam Zatokę, tam jest dość spora półka takich "zdrowych"
> produktów, ale nie rzucił mi się w oczy, dlatego myślałam, że może to w
> zwykłych przyprawach trza było szukać.

> A co ma być napisane, żeby to był z mąki z pełnego przemiału? Na moim
> jest napisane: "100% semolina z pszenicy durum"- to to jest ten
> pełnowartościowy(zboża pełnoziarniste) (wyższe IG)

ten jest lepszy

czy z mąki z pełnego
> przemiału (niższe IG)?

> ojej, tak długo moczysz? to muszę planować posiłki z dużym
> wyprzedzeniem, jak widzę:-)

czasem moczy się i dłużej jak nie mam ochoty :)0 już 4 dzień moczy się u
mnie groch :)) może dzisiaj wieczorem nadejdzie jego czas??

> A co dodajesz do gotowania, żeby nie mieć kłopotów z trawieniem? I w
> którym momencie- od razu na początku wrzucasz, czy pod koniec?

długo mocze i nic nie dodaje ,no moze czasem majeranek ale już po ugotowaniu
.nie mam problemów z trawieniem

> A czerwoną ile moczysz i jak długo gotujesz? Czy w ogóle nie moczysz?
>
> A... inne strączkowe (groch, fasola)? tak jak zieloną?

długie moczenie strączkowym nie przeszkadza. a najlepsze są strączkowe z
kiełkami

> Tylko jeszcze jedno pytanie- zastanawiam się, z czym można (i czy w
> ogóle) jeść serek wiejski- bo to w sumie tłusty nabiał, więc w posiłku
> węglowodanowym raczej odpada, a w tłuszczowym?

a ile tłuszczu ma ten serek wiejski?? można kupić taki z mała ilością
tłuszczu lub zrobić samemu z sera chudego i jogurtu naturalnego 0% tłuszczu
doprawiając wg własnego uznania.taki własnej produkcji serek ma ta zaletę
nad kupnym ,ze nie zawiera tak wielkich ilości soli która jest używana jako
konserwant.
a można to jeść z pieczywem ,wiadomo jakim i warzywami :)