[OT] ratunku - dl i zaczyn drozdzowy

1. Data: 2002-04-20 17:20:33

Temat: [OT] ratunku - dl i zaczyn drozdzowy
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pod reka przepis na bulle szwedzkie Adioli i za Chiny nie wiem, ile to
dl mleka, a ile dl cukru. Ratunku!

A ptanie 2 - ile czasu rosnie zaczyn drozdzowy? Skad ja bede wiedziec, ze to
JUZ?

Pytanie 3 - czy drozdze moga sie zepsuc? Po czym to poznac?

Czuje sie jak kompletny debiutant kulinarny, no ale kiedys trzeba bylo to
oslawione bulle Adioli i buleczki Doruni.... Zwlaszcza, ze w domu ani grama
pieczywa i jesli mnie nie poratujecie to sczezne z glodu. O.

Margola

1. Data: 2002-04-20 17:34:49

Temat: Re: [OT] ratunku - dl i zaczyn drozdzowy
Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a) w wiadomości: ...

>dl to 1/10 litra, kilograma...

podziele ;))

>rozczyn drożdżowy rośnie w ciepłym miejscu pod lnianą ściereczką, zrobiony
>ciepłego mleka lub wody, cukru, drożdży i pewnej częsci mąki około 20
minut,
>połapiesz się, bo wyraźnie spuchnie

aha a jak woda nie byla ciepla, bo do diabla skad mialam wiedziec, ze miala
byc?????

>a bułki na pewno wyjdą

Trzymam Cie za slowo

Margola Przejeta

1. Data: 2002-04-20 17:50:21

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a) w wiadomości: ...
>a jak nie by ła ciepła, to też urośnie, tylko może trochę dłużej potrwać.
Ja
>czasem, jak o że jestem niecierpliwa, wsadzam michę z rozczynem do ciepłego
>piekarnika czyli na jakieś 60 stopni, i tam sobie drożdże bąblują.
>jakby co to pytaj, drożdżówek trochę zrobiłam, szczegolnie bułkowatych :)
>Jestem w domciu.

tos mnie siostro pocieszyla. Troche nie wiem, jak sie piecze bulki jedna
reka podtrzmujac wiszace u piersi niemowle, ale naucze sie, co mi tam.

czekaj na dalsze pytania, ower.

Margola

1. Data: 2002-04-20 18:20:44

Od: "Adiola" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Margolka Sularczyk"
<m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> napisał w wiadomości
> Mam pod reka przepis na bulle szwedzkie Adioli i za Chiny nie wiem, ile to
> dl mleka, a ile dl cukru. Ratunku!

1 dl to zawsze setka, czyli 100 ml ;-)

> A ptanie 2 - ile czasu rosnie zaczyn drozdzowy? Skad ja bede wiedziec, ze
> JUZ?

troche musi podrosnac, bedziesz widziala, ze robia sie babelki.

> Pytanie 3 - czy drozdze moga sie zepsuc? Po czym to poznac?

smierdza jak uzywane skarpety ;-), bleee....

Pozdrowki
Adiola

1. Data: 2002-04-20 18:22:45

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>dl to 1/10 litra, kilograma...
>

>Pozdrawiam
>Wkn

znaczy decylitr?
Krysia

K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The Largest Usenet Servers in the World!
------== Over 100,000 Newsgroups - Ulimited downloads - 19 servers ==-----

1. Data: 2002-04-20 18:50:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>a nie??
>
>wkn nieco zdziwiona

u nas jest miara pojemnosci - dill czyli "dl" (a moze
dll....cholera wie - nie pamietam) w skrocie...nigdy nie wiem ile
to jest, a poniewaz tu miary metryczne dopiero wchodza w mode a
ten dill to jest mocno podstarzaly wiec tego..tylko tak sie
zapytowuje

1. Data: 2002-04-20 18:59:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>tos mnie siostro pocieszyla. Troche nie wiem, jak sie piecze bulki jedna
>reka podtrzmujac wiszace u piersi niemowle, ale naucze sie, co mi tam.
>

>czekaj na dalsze pytania, ower.
>
>Margola
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ja z wiszacym niemowleciem robilam obiady 3 daniowe na kuchence
2palnikowej z mikropiekarnikiem . a patelnia nie miala raczki
tylko sie ja chwytalo takim lapka turystyczna...a niemowle
wisialo...potem dokonalam wynalazku i nosilam niemowle w przez
siebie wymyslonym i skonstruowanym nosidelku. mozna sie
przyzwyczaic do wykonywania wielu zadan z wiszaca osoba

1. Data: 2002-04-20 19:08:30

Od: "Kaliope" <k...@p...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam pod reka przepis na bulle szwedzkie Adioli i za Chiny nie wiem, ile to
> dl mleka, a ile dl cukru. Ratunku!

Hejeczka;-))))

Wlasnie pierwsza partia jest w piecu;-)))) Tez postanowilam dzis zabrac
sieza robienie, aaaa z zrobilam trzy rodzaje - cynamonowe, z rodzynkami i
konfitura z rozy. Zobaczymy co z tego wyjdzie, pachna boska;-))) Mialam
tylko problem jak je ukladac, zakreconym do gory??? Oczywiscie papierkow
muffinkowych nie posiadam;-)))))

Smacznego,

Kaliope

1. Data: 2002-04-20 19:27:59

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@s...mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn napisał(a) w wiadomości: ...

>Ty chyba z gdańska jesteś, bo masz adres UG?

Nene, adres dla zmyly, ja Krakowianka, proszjaciebie.

>Mam ten przepis na bulle adioli i tam jak byk jest, że mleko ma być ciepłe
>do rozczynu.

Aha, ja najpierw wzielam sie za buleczki Doruni, a bulle na jutro, jak sie
rozpedze ;)))
kruca co ja bym bez Was?

Margola Drozdzowka Debiutantka

1. Data: 2002-04-20 19:29:11

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Margolka Sularczyk <malgos@
spamowi.mowimy.won.panda.bg.univ.gda.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a9s80q$8te$...@n...tpi.pl...
> [...]
grama
> pieczywa i jesli mnie nie poratujecie to sczezne z glodu. O.

rozczyn drożdżowy rośnie w ciepłym miejscu pod lnianą ściereczką, zrobiony z
ciepłego mleka lub wody, cukru, drożdży i pewnej częsci mąki około 20 minut,
połapiesz się, bo wyraźnie spuchnie

drożdże mogą sie zepsuć ze starości, robią się wtedy ciemniejsze, pękają i
pokrywają białawym nalotem. Świeże drożdże są jednolitej barwy, mają
intensywny, ale przyjemny zapach i sa takie plastelinowe, są miękkie w
dotyku, łatwo je rozetrzeć z cukrem

Pozdrawiam
Wkn

a bułki na pewno wyjdą