Re: marysia

From: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes)
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: marysia
Date: 25 Jan 2001 08:54:24 +0100

On 24 Jan 2001 08:43:08 +0100, Dariusz Laskowski <d...@p...pl> wrote:

>Cóż, to jest właśnie mitologia ćpania. :-) Tyle, że ta romantyczna
>wizja brania kwasów jest po prostu nieprawdziwa. To co nazywasz
>zobaczeniem samego siebie jest opisane w każdym podręczniku
>psychiatrii jako zwykłe zaburzenia percepcji.

ciekaw jestem, czy którykolwiek z autorytetów piszących takie rzeczy, choć raz
próbował lsd. jeśli nie, to skąd wie o czym pisze?

psychologia to nie matematyka i nawet największy autorytet może się mylić :)

>Sama analogia jest wyjątkowo nietrafna. Lustro oddaje rzeczywistość
>wiernie, kwasy nie. Jeżeli już porównywać kwasy do luster to
>musiałaby to być beczka śmiechu. ;-)

i jest :))
nie jest to lustro idealnie gładkie, o nie ;) i dlatego nie można mu wierzyć
bezgranicznie, tylko analizować. branie go w 100% na serio jest bardzo ciężkim
błędem, podobnie jak całkowite odrzucanie tego, co mówi.

a zwykłe lustro też nie oddaje wiernego obrazu - w końcu odwraca go i spłaszcza.
to człowiek musi na podstawie takiego wizerunku domyśleć się, jak jest naprawdę
(widziałeś jak patrzy na lustro małe dziecko?)
myślę że człowiek obyty z kwasami i lustrami na takim samym poziomie, umiałby z
obydwu zrobić równy użytek.

>Pozostaje pytanie czego brak człowiekowi, który nie potrafi
>spojrzeć na/w siebie na trzeźwo.

potrafi, tylko nie wszystko zauważa.
za to na pewno trzeba otrzymane wiadomości przemyśleć potem "na trzeźwo" i
odsiać złudzenia od trafnych spostrzeżeń.

--
emes
[ http://www.kanaba.prv.pl ]