Re: marysia

From: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes)
Newsgroups: pl.soc.uzaleznienia
Subject: Re: marysia
Date: 25 Jan 2001 09:03:27 +0100

On 24 Jan 2001 14:16:21 +0100, Ewa Cichowska <_...@p...wp.pl> wrote:

>Jest zdecydowanie odmianą haszyszu

nie jest.
marihuana to wysuszone kwiaty i drobne liście konopi. haszysz to żywica
zeskrobana z tychże roślin. substancje psychoaktywne te same, tylko haszysz jest
zdrowszy (mniej subst. smolistych z palonej rośliny). ale nijak jedno nie jest
odmianą drugiego.

>Uszkodzić... zaburzanie takich zdolności jak koordynacja ruchow po pewnym
>czasie staje sie trwałym uszkodzeniem.

chyba trzeba by było chodzić upalonym przez kilka lat bez przerwy (choć i u
takich nie zanotowano trwałych zmian, o ile mi wiadomo). w kazdym razie to
skrajny przypadek, więc raczej nie powinnaś na nim opierać ogólnej
charakterystyki używki.

>Marihuana jest zaliczana do halucynogenów (przynajmniej w klasyfikacji
>psychologii, ale też medycyny), te środki zmieniają świadomosc, wywołujac
>halucynacje i wpływając na sposób spostrzegania przez człowieka zarowno

marihuana nie wywołuje halucynacji, ew. drobne omamy słuchowe i wzrokowe.

>Czy uważasz, ze marihuana jest środkiem nieszkodliwym?

nie i nigdy tak nie stwierdziłem.
uważam tylko że jest jedną z mniej szkodliwych używek i plasuje się gdzieś na
poziomie kawy.

--
emes
[ http://www.kanaba.prv.pl ]