Re: masaz a cukrzyk typ II przyjmujacy Metformax 500

From: "Sebastian Biały" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: masaz a cukrzyk typ II przyjmujacy Metformax 500
Date: Mon, 13 Mar 2006 10:16:27 -0000

Użytkownik "Zalek" <z...@y...co.uk> napisał w wiadomości
news:dv26m1$cg7$1@emma.aioe.org...
> Mam 50-letnia kobiete, ktora chcialaby generalny masaz, ale jest
> cukrzykiem (cukrzyca typ II, zdiagnozowna rok temu)
> Przyjmuje lek, ktory sie nazywa Metformax 500 (chlorowodorek metforminy
> 500 mg). Bierze 2 tabletki rano.
> Poza tym stan zdrowia bardzo dobry.
>
> Lekarzem nie jestem, ale zgaduje, ze lek jest stopniowo wchlaniany przez
> organizm, pomagajac regulowac poziom cukru w trakcie calego dnia.
>
> Czy mam racje co do tego przypuszczenia? Czy tez moze lek dziala jedynie
> przez kilka godzin po jego zazyciu. Osoba przyjmujac lek jest osoba niska
> [...]

Witam.
Ja r\wnie[ nie jestem lekaryem / nie ynam si" wi"c na lekach.
Ja również nie jestem lekarzem - nie znam się więc na lekach.
Musisz zebrać doikładny wywiad (czy zdarzają się jej chwile zasłabnięcia,
czy utraciła z tego powodu przytomność...). Istotnie - kwestia działania
leku jest tu zasadniczo ważna. Ale czy masz powody przypuszczać, że ten lek
jest inny od wszystkich (pacjentak pochodzi z innego kraju, ma jakiś
psecyficzny tok leczenia...)?
Jeśli nie - to wydaje mi się , że masaż jest w miarę bezpieczny, możesz na
wszelki wypadek odczekać jakąś godzinkę, lub dwie od przyjęcia tych
tabletek, przede wszystkim - dawkuj odpowiednio masaż (w ciągu całej
terapii) - a dowiesz się jak go znosi (również w aspekcie cukrzycy).
Pierwszy raz możesz spróbować oddziaływać takimi formami masażu, by nie
pobudzić zbyt mocno układu krążenia, który mógłby przyspieszyć rozchodzenie
się "podejrzanego" leku po organizmie.
Uważaj - u cukrzyków może występować angiopatia cukrzycowa - mówiąc w
skrócie : naczynia mogą być kruche i mocniejszy docisk może spowodować ich
pękanie i tworzenie się siniaków.
Pozdrawiam - Sebastian