Re: masaz a cukrzyk typ II przyjmujacy Metformax 500

From: "Zalek" <z...@y...co.uk>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: masaz a cukrzyk typ II przyjmujacy Metformax 500
Date: Mon, 13 Mar 2006 11:17:38 -0000

"Sebastian Biały" <s...@o...pl> wrote in message
news:dv3gqf$sa8$1@opal.futuro.pl...
> Użytkownik "Zalek" <z...@y...co.uk> napisał w wiadomości

> Witam.
> Ja r\wnie[ nie jestem lekaryem / nie ynam si" wi"c na lekach.
> Ja również nie jestem lekarzem - nie znam się więc na lekach.
> Musisz zebrać doikładny wywiad (czy zdarzają się jej chwile zasłabnięcia,
> czy utraciła z tego powodu przytomność...). Istotnie - kwestia działania
> leku jest tu zasadniczo ważna. Ale czy masz powody przypuszczać, że ten
> lek jest inny od wszystkich (pacjentak pochodzi z innego kraju, ma jakiś
> psecyficzny tok leczenia...)?
no sprawa wyglada tak, ze przyjechala na wakacje do Anglii.
jak uslyszalem, ze diabetyczka, to oczywiscie od razu dzwonek mi sie
wlaczyl.
zaraz wiec pytam o lekarstwa i inne choroby, ktore nie sa rzadkoscia w
przypadku cukrzykow.
ale oprocz tej metforminy nie bierze nic innego i nie ma zadnych innych
schorzen.

no i mam zagwozdke, bo rozmawialem ze znajomym farmaceuta, ktory zdziwil
sie, ze ona przyjmuje jedynie to lekarstwo i do tego w takich dawkach (2
tabletki rano). Oczywiscie zakladam, ze lekarz mial jakis powod, by
zaserwowac pacjentce takie, a nie inne lekarstwo.
Lek osiaga maksymalne stezenie po 2 godzinach, sadze wiec ze mozna bedzie
jakis krotki masaz wykonac 4-5 godzin po przyjeciu lekrarstwa. Tak zeby byc
on the safe side.

> Jeśli nie - to wydaje mi się , że masaż jest w miarę bezpieczny, możesz na
> wszelki wypadek odczekać jakąś godzinkę, lub dwie od przyjęcia tych
> tabletek, przede wszystkim - dawkuj odpowiednio masaż (w ciągu całej
> terapii) - a dowiesz się jak go znosi (również w aspekcie cukrzycy).
> Pierwszy raz możesz spróbować oddziaływać takimi formami masażu, by nie
> pobudzić zbyt mocno układu krążenia, który mógłby przyspieszyć
> rozchodzenie się "podejrzanego" leku po organizmie.
No problem w tym, ze klient chcialby masaz relaksacyjny. Ale tak mysle, ze
na poczatek siegniemy na 'koniec', czyli do stop (jak najdalej od czesci
centralnej ciala). Masaz stop tez jest przyjemny, a to generalnie jedyne, co
jestem w stanie zaryzykowac na poczatek w ramach relaksu. Bo cala ta sprawa
z cukrzyca i tym lekiem dziwnie wyglada, a dostepu do jej lekarza nie mam.

> Uważaj - u cukrzyków może występować angiopatia cukrzycowa - mówiąc w
> skrócie : naczynia mogą być kruche i mocniejszy docisk może spowodować ich
> pękanie i tworzenie się siniaków.
dlatego ja sie srednio ciesze, jesli mam cukrzyka jako klienta. Z drugiej
strony, wiekszosc ludzi przychodzaca na terapie ma takie czy inne problemy
ze zdrowiem i raczej rzadko sie zdarza miec na stole totalny okaz zdrowia.
Tylko ze w normalnej sytuacji jak mam jakies watpliwosci, zawsze moge
zapytac sie lekarza prowadzacego klienta o jego opinie. Ja wiem ze to brzmi
jak przesuwanie odpowiedzialnosci na kogos innego, ale w koncu ja nie
konczylem szkoly medycznej i moja wiedza w tej dziedzinie jest jednak
ograniczona. A ostatnia rzecza jaka bym sobie zyczyl to zaszkodzic komus.

slawek cyprian