materac kieszeniowy

1. Data: 2007-07-07 17:05:16

Temat: materac kieszeniowy
Od: tchodo <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o poradę, jaki materac wybrać???
Chodzi mi o raczej niedrogi materac, a jednocześnie wygodny,
wytrzymały (posłuży mi kilka ładnych lat).
Najważniejsze by dobrze układał się do kręgosłupa (sprawy zdrowotne),
a poza tym dawał poczucie ciepła, nie powodując nadmiernego pocenia.
W moich poszukiwaniach trafiłem na 2 materace, które powinny spełniać
te kryteria:
1. -
http://www.sosnowemeble.com.pl/index.php?page=shop.p
roduct_details&flypage=shop.flypage&product_id=51&ca
tegory_id=9&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&
Itemid=1
2. -
http://www.leotextil.republika.pl/vp264lplus.htm

Pierwszy kosztuje ok. 760zł, a drugi przy przeróbce pokrowca na
wersję
lato-zima ok.550zł

I tu moje pytania:
- czy 7 stref twardości (1.materac) robi wielką różnicę, w porównaniu
z 5 strefami (2.materac)???
- czy 4cm pianki poliuretanowej+jednostronnie płyta z końskiego
włosia (1.materac) robi wielką różnicę, w
porównaniu z 3 cm lateksu z każdej strony (2.materac)
- czy wysokość sprężyn ma znaczenie, a jeśli tak to która lepsza? Z
moich wyliczeń wynika, że pierwszy materac ma niższe sprężyny.

Który materac wybrać??? P-O-M-Ó-Ż-C-I-E ! ! !
a może ktoś zaproponowałby mi coś innego w tej klasie cenowej???

2. Data: 2007-07-07 21:47:57

Temat: Re: materac kieszeniowy
Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tchodo wrote:
> Który materac wybrać??? P-O-M-Ó-Ż-C-I-E ! ! !
> a może ktoś zaproponowałby mi coś innego w tej klasie cenowej???

A nie masz w poblizu sklepu w ktoeym moglbys sie polozuc na obydwu i
wybrac ten lepciejszy...?

Pozdro

Maseł

3. Data: 2007-07-08 00:12:02

Od: tchodo <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Lip, 23:47, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:
> A nie masz w poblizu sklepu w ktoeym moglbys sie polozuc na obydwu i
> wybrac ten lepciejszy...?

Oferta sklepów w pobliżu jest tragiczna, podobnie jak obsługa.
Na wszystkie zadawane pytania, sprzedawcy w najlepszym wypadku milczą.
Częściej jednak opowiadają kompletne bzdury.

Wracając do "moich" materaców:
Skłaniałbym się ku temu drugiemu (Vito Pocket 264L PLUS). Jest grubszy
(chyba dzięki wyższym srężynom), obłożony dwustronnie lateksem (to
chyba lepiej niż pianka)
Obawiam się jedynie o te 5 stref twardości, zamiast siedmiu (czy mój
schorowany kręgosłup to odczuje?).
A gdybym tak, na przykład zamówił ten drugi materac (Vito Pocket 264L
PLUS) z dodatkowo dołożoną płytą z końskiego włosia lub kokosu???
Zdaje się, że zwiększyłoby to twardość materaca, co w przypadku
schorzeń kręgosłupa, jest (o ile się nie mylę) wskazane.

Może ktoś, kto miał do czynienia z konstrukcją i budową materaców,
zechce się ze mną podzielić jakąś częścią swojej wiedzy.

4. Data: 2007-07-08 19:14:20

Od: Maseł <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tchodo wrote:
> Oferta sklepów w pobliżu jest tragiczna, podobnie jak obsługa.
> Na wszystkie zadawane pytania, sprzedawcy w najlepszym wypadku milczą.
> Częściej jednak opowiadają kompletne bzdury.

To podjedz do wiekszego miasta - w Poznaniu Mebest na Obornickiej (mamy
juz za soba dwie godzinne sesje z pania sprzedawczynia - za kazdym razem
szukalismy czegos innego i pani naprawde niezle doradzila)

[...]
> Obawiam się jedynie o te 5 stref twardości, zamiast siedmiu (czy mój
> schorowany kręgosłup to odczuje?).

Hmmmm - jak by to powiedziec - a te 7 (czy 700) stref to sa robione
specjalnie dla Ciebie (a i tak pewnie dzialaja w tej jednej pozycji dla
ktorej super-hiper specjalista pobral miare), czy tez raczej dla
"statystycznego" Polaka.

> [...]
> Zdaje się, że zwiększyłoby to twardość materaca, co w przypadku
> schorzeń kręgosłupa, jest (o ile się nie mylę) wskazane.

IMHO - skoro materac kosztuje okolo 500-800 PLN, a ty zamiarzasz spedzic
na nim okolo 1/3 swojego przyszlego zycia (producent materaca zaleca
jego wymiane po 10 latach uzytkowania :-) to warto wydac te kilka
zlotych i podjechac do dobrze wyposazonego sklepu i wyprobowac kilka
materacy...
Zamowic mozesz pozniej przez gdzie chcesz, ale wazne jest jednak
osobiste wyprobowanie materaca.

> Może ktoś, kto miał do czynienia z konstrukcją i budową materaców,
> zechce się ze mną podzielić jakąś częścią swojej wiedzy.

My spimy na czyms co sie nazywa "sempella lux" (czy jakos tak w ten
desen - sprezyny w woreczkach dookola lateks, cora ma z kolei jakas
modyfikowana pianke lateksowa z super hiper strefami twardosci i na obu
spi sie mi calkiem dobrze (a ze z racji pracy sypiam w wielu roznych
hotelach na rozniastych lozkach, wiec mam porownanie)

Pozdro

Maseł

materac kieszeniowy
To nie jest spam!!!