mięśniaki - powikłania

1. Data: 2004-02-09 11:09:13

Temat: mięśniaki - powikłania
Od: "Elżbieta Sadło" <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś może podzielić sie wiadomościami o komplikacjach po chirurgicznym
usunięciu mięśniaków?

2. Data: 2004-02-09 14:56:57

Temat: Re: mięśniaki - powikłania
Od: "Mich'ata " <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta Sadło <e...@s...com> napisał(a):

> Czy ktoś może podzielić sie wiadomościami o komplikacjach po chirurgicznym
> usunięciu mięśniaków?

Ale o co dokłądnie pytasz? Czy w ogole występują? Jeżeli tak to jakie?
Czy ktoś takowe miał?

Ja nie miałam żadnych komplikacji.
Pozdrawiam,M.

3. Data: 2004-02-09 16:10:05

Od: "Piotr" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś może podzielić sie wiadomościami o komplikacjach po chirurgicznym
> usunięciu mięśniaków?

powikłania jak przy każdej operacji - zawsze zabiegi medyczne są obarczone
pewnym ryzykiem. Ryzyko jest tym wieksze im gorszy jest stan wyjściowy pacjenta
( choroba serca, cukrzyca itp. ) i im wiecej było operacji w wywiadzie w tej
okolicy - ryzyko chirurgiczne.

dlatego zawsze przy kwalifikowaniu do operacji należy rozważyć :
- czy w ogóle operować
- czy operacja szybko czy po przygotowaniu
- jaki zakres operacji - w przypadku mieśniaków wchodzi w grę: wyłuszczenie
mięśniaków, usunięcie trzonu macicy z/bez jajników, usunięcie całej macicy
z/bez przydatków - tak by zoperować to co potrzeba za jednym razem jeśli
istnieje obawa że niedługo trzebaby operacje rozszerzyć/powtórzyć - do dyskusji
ze swoim ginekologiem.

Powikłania: która by to operacja nie była to ryzyko poważnych powikłań jest
niewielkie. Najczęstrzymi powikłaniami są bóle w rzucie rany i ewentualne
zrosty które mogą również dawać dolegliwości. Inne poważniejsze powikłania
zdarzają się rzadko i nie nastawiałbym sie na nie

Życzę trafnych decyzji i udanego zabiegu operacyjnego, piotr

4. Data: 2004-02-09 19:43:50

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nim zdecydujesz się na operację mięsniaków i możesz wylądować bez macicy.
Wielokrotnie bywałp ze jak się kobieta obudziła to jej powiedziano ,ze stan
byl tak zły,
ze usuneli więcej niz oczekiwała.
Zdecyduj sie na leczenie sprawdzoną metodą nowoczesnej farmakologii
ziołwej.
Zastosuj czopki GONG JING KANG PESSUM lub pigułki BAI XIAO PIAN
Sam widzialem jak namowione przeze mnie kobiety woziły do badania wyłuskane
guzy.

fixrambo

5. Data: 2004-02-09 20:08:50

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FIXRAMBO" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zastosuj czopki GONG JING KANG PESSUM lub pigułki BAI XIAO PIAN
> Sam widzialem jak namowione przeze mnie kobiety woziły do badania

...a co, po tych pigułkach same sobie guzy wyłuskały?!?

A.

6. Data: 2004-02-09 21:30:05

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

doAgaty---
No wlasnie , organizm ludzki ma takie wlasciwosci, że może pobudzić
samoleczenie.
Na przyklad. W czasie dluższych głodówek, po wcześniejszych plukaniach
jelit, organizm od 5 dnia odżywia sie wyroslami na tkance i cialo sie
oczyszcza, cera robi sie gladka a pieprzyki czy wyrosla znikaja.
Itd. Sztuka polega na wywolaniu takiego procesu.
fixrambo

7. Data: 2004-02-10 07:29:47

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oczyszcza, cera robi sie gladka a pieprzyki czy wyrosla znikaja.
> Itd. Sztuka polega na wywolaniu takiego procesu.

Z drugiej zaś strony czytałam, że zanim głosując zacznie się spalać nadmiar
zmagazynowanego tłuszczu, organizm zużywa własne białko (z mięśni), dlatego
jest to wyniszczające. Czy masz dostęp do jakichś rzetelnych badań
potwierdzających opisane w twoim poście mechanizmy?

A.

8. Data: 2004-02-10 07:32:29

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata:

przepraszam, oczywiście, że nie "głosując", lecz "głodując"... :)

9. Data: 2004-02-10 08:02:09

Od: "Elżbieta Sadło" <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Pisząc o powiklaniach miałam na myśli późniejsze nastepstwa typu konieczność
leczenia hormonalnego (?) , problemy z oddawaniem moczu, inne. Wiesz coś na
ten temat?
Pozdrawiam
Ela

10. Data: 2004-02-10 10:21:17

Od: "Piotr W" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a wiec po kolei:
- hormonoterapia zastępcza:
jeżeli bedzie to wyłuszczenie samych mieśniaków to nie ma ono wpływu na
konieczność hormonoterapii
jeżeli będzie to amputacja trzonu lub hysterectomia bez przydatków ( zz
pozostawieniem jajników ) to ze względu na gorsze ukrwienie jajników ich czas
prawidlowego funkcjonowania moze sie sktócic ( tak o około 1 - 2 lat )
jeżeli usunięcie trzonu macicy lub całej macicy z przydatkami - to sprawa jasna.

- nietrzymanie moczu:
usunięcie podparcia dla pecherza jakim jest trzon macicy może zaowocować
zaburzeniami w oddawaniu moczu w tym także nietrzymaniem ale nie musi. nie ma
prostej zależności a sam problem nietrzymania moczu związany jest bardziej z
osłabieniem aparatu zawieszajacego macice, zwiotczenia i zmian w przeponie
miednicznej ... usunięcie macicy jednak jest nie do pominięcia.
My przy usunięciu macicy/szyjki macicy często podwieszamy kikut na więzadłach
co w dużej mierze zmniejsza niebezpieczeństwo tych zaburzeń wynikających z
operacji.
Jeżeli nietrzymanie moczu jest już wcześniej to raczej trzebaby rozważyc
dodatkowo podwieszenie cewki moczowej na taśmie lub/i operacje plastyczne
pochwy i krocza. Wszystk zalezy od stanu klinicznego.

Pozdrawiam Piotr

> [...]
> leczenia hormonalnego (?) , problemy z oddawaniem moczu, inne. Wiesz coś na

Chemioterapia - jaki ma wpływ na kobietę w ciąży???
okulistyczne - bol w oczodole
Liszaj płaski ... penisa
Chorobliwy strach przed śmiercią
nadmierne owłosienie